- 471 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
*- KÜÇÜK DOKUNUŞLAR 10
*- İnsanlar nasihat vermeye oldum olası bayılır. Ama bir başkasının kendisine aynı şeyi yapmasına ise sinir olurlar. Kim bilir belki de sırf bu yüzden nice değerli fikir ortaya çıkamamakta, çıksa da gerçek değerini bulamamakta ve heba olup gitmekte...
*- Akıl da şaşırabilir. Onun bile bir kılavuza ihtiyacı var.
*- Düşünce özgürlüğü isteyen biri öncelikle kendi düşüncelerini karanlığın pençesinden ve prangalardan kurtarmalıdır ki özgürlüğün getireceği aydınlığın o muhteşem tadına varabilsin.
*- Her insan mahpusluğunu öncelikle kendi beyninde yaşar.
RECEP AKIL
Bu yazı bir deneme değil tabi ki. Naçizane bir kaç cümleden oluşan bir metindir.
YORUMLAR
İnsanlar nasihat etmeyi sever özellikle de başkalarına. Ya dinlemeye gelince işte o zaman ipleri koparıyoruz. Benden yaşca epey büyük bir yakınıma, hatalarını görmesi için misal vermeye çalıştığımızda kulaklarını kapatıyor biz gençlere. Yaş ilerleyince bizlerde böyle mi oluruz acaba diye endişeye kapılmıyor değilim hani. Nasihat illa da yaşlılara mı has. Gençlerin dinlenmesi bu kadar zor mu? Akıl yaşta değil başta der büyükler. E ne anlama geliyor büyüklerin kendilerini ısrarla dinletmeleri. Ah bir de dinleseler gençleri de, yine konuşsalar olmaz mı?
Ben bu yakınımın durumuna çok üzülüyorum, kendisi de çocukları da çok mutsuz.
Paylaşım için teşekkürler.