- 528 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Toplumu Yöneten ve Yönetilenlet
BAKIŞ
Mürsel Adıgüzel
İl Genel Meclisi Üyesi
[email protected]
msn: [email protected]
Toplumu Yöneten ve Yönetilenler
“Anadolu, Kültür,Sanat ve Mozaik Derneği”
Değerli okurlarım. Yıllara dayalı bir düşüncenin özleminde, çağdaş bir yapılanmanın kaçınılmaz olduğuna inanmakta idim. Bunu başarabilmenin ve bu amaca ulaşmanın tek bir yolu vardı, oda aynı düşünceleri paylaşanlarla, bir araya gelmekti. Gayretli bir çalışa sonunda, benim gibi düşünenlerle bir araya gelmiş bulunduk. “Kültürel ve Sanatsal” düşünen çok değerli, arkadaşlarla, “Anadolu, Kültür, Sanat ve Mozaik Derneği’ni kurduk”. Bu anlamlı ve çok önemli düşünce, bizleri bir araya getirdi. Aramızda “Kültür ve Sanat” dayanışmasını sağladı. Bu dayanışma içinde yer almak isteyen her vatandaşı görmek istiyorum. Halk Edebiyatı’na sahip çıkanlarla, yönetim olarak kucaklaşmak, istiyoruz. Bundan da onur ve gurur duyarız. O nedenledir ki, “Anadolu Kültür Sanat ve Mozaik Derneği’nin” kapısı sonuna kadar her vatandaşımıza açıktır. Bu günden itibaren üyelik kayıtlarına başlanmıştır. Herkes üstüne vazife sayacağı sorumluluğu, yerine getireceğinden eminim. Bu nedenle, bu gerçek verileri, sizlerle paylaşmak istedim.
Ülkemizin içinde bulunduğu ortamı dikkate alacak olursak, yok olmaya yüz tutmuş “Kültür ve Sanat” değerlerimiz her gün biraz daha erozyona uğramaktadır. Bizler bu temel gerçekleri görmek zorundayız. Bu yozlaşmanın önüne geçmenin zamanı çoktan gelmiştir. Hatta geçiyor bile. Artık bu olumsuzlukları görmeli ve yüz yüze gelmeliyiz.
Bu günden itibaren herkes bunu bilmeli ki,”Anadolu Kültür-Sanat ve Mozaik Derneği” kamuoyu huzurunda, yerini almıştır. Bu alışı çok önemli bir başlangıç olarak önemsemekteyim “Halk Kültürü” kendi kimliğine kavuşuncaya kadar, mücadelemizi vereceğiz. Bundan hiç kimsenin endişesi olmasın. Bu kültüre zarar verenlere karşı, her alanda duruşumuzu sergilemekten kaçınmayacağız. Bu çalışma içerisinde yer alacaklara şimdiden teşekkür etmekteyiz.
Bu çalışma, aynı zamanda çok önemli bir dayanışmayı da, beraberinde getirecektir. Birlikteliğimiz, toplumsal kalkınmamıza sebep teşkil etmiş olacaktır. Böyle bir örgütlenme, her okurla birlikte, yazar ve şair dostlarımı da kucaklayacaktır. Bu çalışma içinde yer almak isteyen herkesle, çok büyük işler başaracağımıza, inanmaktayım. Bu düşünceye gönül vermiş arkadaşlarıma da şükran borçluyum. Onların destek ve yardımlarıyla bu kuruluş gerçekleştirilmiş oldu.
Bende, şimdilik bu kuruluşun başında bulunmaktan, onur ve gurur duymaktayım. Şunu söylemek isterim ki; Hepimizi çok yakından ilgilendiren, çok önemli aşınmaları nasıl aşabilmemizdir. Hepimize bu uğurda büyük fedakârlıklar düşmektedir. Bizler bu hususlarda düşünce üreten şahsiyetlerden faydalanmak durumundayız. Bu nedenle, bilgi ve deneyim sahibi olan üyelerimizden müteşekkil bir danışma gurubu kuracağız. Bu çalışmalarda görev almak isteyenler, mutlaka elini taşın altına koymalıdır. Bu çalışmada yer alacak arkadaşlarımız, bizlerin gücüne güç katmış olurlar. O nedenle, en kısa zamanda bu arkadaşlarımızı yanımızda görmek istemekteyiz.
Bu kuruluşta görev alacak olanlar, çağdaş düşünen bir bütünlüğün sorumluluğunu üstleneceklerdir. Bu bağlamda, bizimle çalışacak her arkadaşın bu düşüncemize itiraz edeceğini sanmıyorum.
Aynı zamanda, şunu da söylemek istiyorum: Bu çalışma da asla ve asla kendimi yetkili kılmıyorum. Bütün düşüncem, alacağımız kararlarların sağlıklı bir biçimde sonuca ulaşmasıdır ve günümüzün temel gerçekleriyle örtüşmesidir. Bu muayyende, fikir ve düşünce sahibi bütün arkadaşlarımızın önerilerine kulak vereceğimizi bilinmeliler. Bu çalışma ve bu düşünce içinde yer alacak arkadaşlarımın tümünü canı gönülden bekliyor ve istiyorum.
Benim düşüncelerime katkı sunmak isteyen her arkadaşı da yanımda görmek beni fazlasıyla mutlu edecektir. Bu itibarla, çok yakın bir zamanda, ülkemizin düşünürlerini ve şairlerini, bir arada görmek, çalışma arkadaşlarımı onura edecektir.
Bu kuruluşun çok önemli bir kuruluş olduğunu ve bu kuruluşun içinde, sorumluluk almanın bir vatanseverlik olduğuna inanmaktayım.
Çok değerli okurlarım ve şair dostlarım. Bizler hayatın ve yaşamın her alanında, yapıcı bir bütünleşme içinde olmak zorundayız. O nedenle, güç ve düşünce birliği içerisinde olduğumuz taktide, bütün olumsuzlukları zaman içinde aşarız diye düşünmekteyim.
Değerli arkadaşlarım, sanal bir ortamdan ve uzak bir duruştan artık, yakın bir çalışma ortamına ve dostluk ilgisine girmenin zamanı gelmiştir. Karşılıklı bir bütünleşmenin içerisinde olmak gerekmektedir. “Kültür ve Sanat” becerimizi, bu bütünlük içerisinde bütün insanlarla paylaşmanın zamanıdır. Sizlerin bu paylaşımcı düşünce içerisinde olacağınızdan övünç ve kıvanç duyacağımı, bilmenizi istiyorum.
Eğer bu çalışmanın içerisinde olmak istiyorsanız, düşüncelerinizi lütfen bana iletin. Hatta benim mailime yazabilirsiniz. [email protected] dan dan bana ulaşabilirsiniz. Aktif Dernek Tf: 0216.414.75.19 ve GSM: olarak da 0532 771 47 92’ den her zaman ulaşmanız mümkündür.
Derneğimizin ilk giriş ödentisi 50YTL olup, aylık üyelik bedeli 10 YTL’ dır dır. Genel çalışmaya dikkat ederseniz, hep birlikte çok büyük işleri başarabileceğimiz söz konusu olacaktır. Her ay düzenli dinletilerimiz olacak ve tanışma çevresi genişletilecektir. Sürekli olarak, Anadolu kültürünü ön plana çıkaracağız. Hatta şairlerimizi tanıtıp, şiirlerini kitaplaştıracağız. Bu hususta, yazar ve şairlerimiz den üye olmak isteyenlere daha kapsamlı bilgi sunulacaktır.
Kurmuş olduğumuz ”Anadolu Kültür –Sanat ve Mozaik Derneği”nin amacına uygun düşen bir çalışmayı da sizlerle paylaşmak istedim. Bu itibarla, bütün okuyucularıma ve ilgi duyan dost ve arkadaşlarıma nasıl bir çalışma hizmeti verileceğini de aktarmak istedim. İşte yapacağımız çalışma programının tamamını sizlerin düşünmelerine sunuyorum. Sizlerinde öneri ve düşüncelerinizi bekliyorum.
ANADOLU KÜLTÜR SANAT VE MOZAİK DERNEĞİ ÇALIŞMA PROĞRAMI
Derneğin Adı ve Merkezi: Anadolu Kültür Sanat ve Mozaik Derneği
Rıhtım Cad. Tayyareci Sami Sok. Enginler Ap. No:11 Kat:2 Da.:4 İSTANBUL-Kadıköy
Madde 1- Derneğin Adı: “Anadolu Kültür Sanat ve Mozaik” Derneği” dır.
Derneğin merkezi: İstanbul-Kadıköy’dür
Derneğin Kısa Adı: AKSMDER’dir.
Dernek, yurt içinde ve yurt dışında şubeler açabilir.
Derneğin amacı ve bu amacı gerçekleştirmek için dernekçe sürdürülecek çalışma konuları ve biçimleri ile faaliyet alanlarını aşağıda ifadesini bulmaktadır.
Madde 2-Dernek, kültür ve sanat etkinlikleri yapmak, bu etkinlikleri yapan kişi ve kuruluşlara destek vermek ve bu etkinliği üyeleriyle birlikte halkla buluşturmak.
Dernekçe Sürdürülecek Çalışma Konuları ve Biçimleri:
1-Faaliyetin etkinleştirilmesi ve geliştirilmesi için gerekli araştırmaları yapmak.
2-Kurs, seminer, konferans, panel, şiir dinletisi ve foklar gibi eğitim çalışmaları düzenlemek.
3-Amacın gerçekleşmesi için gerekli olan her türlü bilgi belge, doküman ve yayınları temin etmek. Bunlarla ilgili bir dokümantasyon merkezi oluşturmak ve çeşitli konularda yazışılmış eserlerden meydana gelecek bir kitaplık kurarak üyelerin hizmetine sunmak. Üyelerin yazacakları ve ya yazmış oldukları “Roman, Hikâye, Masal, Şiir, öykü, kültür ve sanat konuları içerikli” çalışmaları yayınlamak. Amacı doğrultusunda gazete, dergi çıkarmak ve kültürümüzü daha iyi tanımasını sağlayan albümler yapmak veya yaptırmak. Bu çalışmaları üyelere “radyo ve televizyon” aracılığı ile bildirmek. Ayriyeten bir bilgilendirme bülteni çıkarmak. Yapılan bütün çalışmaların, üyelere ulaştırılmasını sağlamaktır.
4-Amacın gerçekleştirilmesi için sağlıklı bir çalışma ortamını hazırlamak ve aynı zamanda her türlü teknik araç ve gereci, demirbaş eşya ve kırtasiye malzemelerini temin etmek.
5-Gerekli izinler alınması şartıyla, yardım toplama faaliyetinde bulunmak ve yurt içi ve yurt dışından bağış kabul etmek.
6-Tüzükte yazılı amaçların gerçekleştirilmesi için, ihtiyaç duyulacak gelirleri temin etmek maksadıyla “ iktisadi ticari ve sanayi” işletmeler kurmak ve işletmek.
7-Üyelerin boş zamanlarını değerlendirmeleri bakımında, “sanatsal kurslar açmak, Sosyal ve kültürel tesisler kurmak veya kiralamak, Kâffe, kafeterya, kulüp gibi yerler açmak, üyelerin dinlenmesi, eğlenmesi, öğrenmesini temin etmek ve aynı zamanda; yiyecek ve “ alkollü-alkolsüz” olan içecek ihtiyaçlarını karşılamak.”
8-Üyeler arasında beşeri münasebetlerin geliştirilmesi ve devam ettirilmesi için yemekli toplantılar, “konser, balo, tiyatro, şiir dinletisi, sergi, spor, folklor, yurt içi ve yurt dışı geziler ve eğlence etkinlikleri”, düzenlemek veya üyelerin bu tür etkinliklerden yararlanmalarını sağlamak.
9-Derneğin faaliyetleri için ihtiyaç duyulan taşınır, taşınmaz mal satın almak, satmak, kiralamak veya kiraya vermek ve taşınmazlar üzerinde aynı hak tesis
Etmek.
10-Amacın gerçekleşmesi için gerek görülen durumlarda “vakıf kurmak, federasyon kurmak veya kurulu bir federasyona katılmak”, gerekli izin alınarak derneklerin izinle kurabileceği tesisleri kurmak.
11-Uluslar arası faaliyette bulunmak, yurt dışındaki dernek veya kuruluşlarla üye olmak ve bu kuruluşlarla proje bazında ortak çalışmalar yapmak veya yardımlaşmada bulunmak.
12-Amacın gerçekleşmesi için gerek görülmesi halinde, 5072 sayılı dernek ve vakıfların kamu kurum ve kuruluşları ile ilişkilerine dair Kanun Hükümleri saklı kalmak üzere, kamu kurum kuruluşları ile görev alanlarına giren konularda ortak projeleri yürütmek.
13-Dernek üyelerinin, “yiyecek, giyecek gibi zaruri ihtiyaç maddelerini ve diğer mal ve hizmetlerle kısa vadeli kredi ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla sandık kurmak”.
14-Gerekli görülen yerlerde, faaliyetleri gerçekleştirmek ve yürütmek amacıyla temsilcilik açma.
15-Çalışmaların verimliğini artırmak maksadıyla, en az beş (5) kişiden oluşan, kurullar veya komisyonlar kurmak. Bu komisyonlar, “ Yayın-Basın”, “Gezi-İnceleme-Araştırma”, “Plan-Proje ve Uygulama” vb. gibi. Bu komisyonların çalışma şekillerini ve yetkileri “Genel Kurul Kararı ve Yönetim Kurulu Onayı’na” göre, çalışma alanları belirlenir. Bu alanlar, komisyonlara yazılı olarak verilir. Hiç bir komisyon üyesi, verilen yetkinin dışında çalışma yapamaz. Yapanlar ve görevini kötüye kullananlar derhal görevlerinden el çektirilir.
16-derneğin amacıyla ilgili bulunan ve kanunlarla yasaklanmayan alanlarda, diğer derneklerle veya vakıf, sendika ve benzeri gibi sivil toplum kuruluşlarıyla ortak bir amacı gerçekleştirmek için platformular oluşturmak, olacaktır.
Saygılarımla.
Mürsel Adıgüzel
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.