- 792 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
37 - DERS
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Onur BİLGE
Dede, bir aşağı, bir yukarı gezinmeye başladı. Bir şeyler düşünüyor gibiydi. Sonra ani bir kararla beni Azime Hanım’a gönderdi. Ona, dedenin mesajını gizlice ilettim. Hemen oğluyla beraber Virane’ye çay içme bahanesiyle gelmelerini, herhangi bir masada yabancı gibi oturmalarını söyledim. On dakika kadar sonra Oktay’la birlikte gelip, bir masaya oturdular. Define onları, sıradan müşterilermiş gibi karşıladı.
Akif, bahçede uyumaya başladığında, Ahmet ona bir süre dokunmamış, sonra da yavaşça uyandırıp, yukarıya götürmüş, yatırmış. Akşamın bu saatine kadar uyumuş, o kadar pul vurma, tavla kapatma, konuşma, tartışma, hiçbir gürültüden etkilenip uyanmamıştı. Define, Ahmet’i, onu uyandırması için gönderdi. Birkaç dakika sonra artık alkolün tesiri kalmamış olacak ki uyanabilmiş, içleri kıpkırmızı gözlerini ovalayarak geldi. Define, bahçedeki herkesin duyabileceği şekilde:
“Üsküdar’da sabah oldu, beyim! Akşam şerifleriniz hayırlı olsun! Öte tarafta ne var ne yok? Anlat bakalım! Burum burum Burcu’yu gördün mü rüyanda?”
1001 GECE ÖYKÜLERİ - 2
DEFİNE - LİMAN YAYINLARI
KİTAP TEMİN ADRESİ: M. Şerikan KARA : 0 536 275 90 15
YORUMLAR
Değerli Arkadaşlarım,
Öğretide, en düşük anlayış düzeyindeki kişiler esas alınır. Ben sadece havas için değil, halk için yazıyorum ve onu oluşturanların büyük bir bölümü de avamdır.
Amacım, anlayış seviyesi en düşük kişinin dahi anlayabileceği kadar açık ve anlaşılır şekilde yazabilmektir. Herkese okutabilmem için, herkesin anlayabileceği bir dille, darb- ı meseller, atasözleri ve kıssalarla; dramatize ederek, yazmalıyım. Ben, yazı yarıştırmaya çıkmadım. Bir davaya soyundum!
Dileğim odur ki bir tek kişi hisse kapsın, bir Allah’ın kulu doğru yolu bulsun ve kurtulsun! ‘Bir kişiyi kurtarmak, bütün insanlığı kurtarmak kadar sevaptır. Bunun sevabı da Kaf Dağı kadardır.’ Tek kişi ‘Allah Razı Olsun!’ dese bana yeter!
Bin üç yüz şiirim var. Orada sanatlar, imgeler, süslü püslü anlatımlar, ne ararsanız, bulabilirsiniz. Burada arı, duru, öz Türkçe, halk dili var. Beni önce Allah takdir etsin, takdir edilecek tarafım varsa, sonra da halk... Gerisi umurumda değil!
Başından beri okuyarak, yorumlayarak, puanlayarak destek veren herkese minnettarım. Hepinizden Allah Razı Olsun! Arkamda olduğunuz sürece koşacağım!
Beğenenler de sağ olsun, beğenmeyenler de...
Allah; sizinle, bizimle, hepimizle olsun!
Mutluluklar...
Onur BİLGE