- 716 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Güçlü İnsanlar Ağır Yükleri Kaldıranlar Değil.
Kaynanasının şiddetli geçimsizliğinden şikayet eden gelin bir kızımızın derdine çözüm bulmamız adana bize yapmış olduğu müracaata verdiğimiz bilindik bir cevaptır.
Guruplarımızda da aynı sıkıntılardan muzdarip olan gelin veya kayınvalide dostlarımızın dikkatine arz olunur.
Sevgi ve saygılarımla.
Sa. …….. endişelerinde haklısın.
Olacakları da sen herkesten daha iyi his edersin.
Ama insanız yarın öbür gün kendisine bakamayacak duruma gelince seninle oturmak zorunda da kalabilir.
Bu ihtimalleri de unutma.
Olayları büyütmeden tedbirleri ihmal etmeden en azından şimdi rahatını bozma.
Sana Çin de bir kayın valide ile gelin arasında geçmiş veya ders alınması adına üretilmiş bir olayı anlatacaktım.
Sizin olayla ne kadar benzeşir bilemiyorum.
Ama yinede anlatacağım.
Belki faydası olur diye düşünüyorum.
Çok kötü huylu, geçimsiz, çevresine rahat yüzü göstermeyen bir kaynana gelinine dünyayı dar etmiş.
Zavallı gelinde kurtulmanın yollarını aramaya başlamış.
Sonunda bu zalim kadın ölmedikçe bana rahat yok diye bir kanaat hasıl olmuş.
Fakat o zalimi öldürdükten sonar başına gelecekleri de bildiği için; onu öyle bir plan ile öldürmeli ki kimse ölümün bir cinayet olduğunu bilmemeli düşüncesi ile en kolay ve en şüphesiz yolun kadının yemeğine zehir katarak öldürmek olduğu kanaatine varmış.
Bu kararını tatbik etme düşüncesi ile kimyasal ilaç ve benzeri şeyler satan bir aktara gitmiş zehir istediğini söylemiş.
Akıllı aktar kadına!
— Kızım bu istediğin ilaç çok tesirli bir zehirdir.
Sen bunu hangi amaçla kullanacaksın?
Sakın bir yanlışlık yapmayasın diye güzel bir yaklaşım ile kadının ağzından sözü almış.
— Tamam, seni anlıyorum.
Gerçekten de olaylar anlattığın gibi ise senin işin zor.
Bu zalimin zulmünden kurtulman için başka bir çaren de yok.
Amma.
Gel gör ki bu kadın yemeğine veya suyuna karıştıracağın zehrin etkisi ile ölür ise yapılacak olan en basit bir otopsi sonucu ölümüm gerçek nedeni belli olur senide beni de içeri tıkarlar.
Ömrümüzün kalan kısmını hapishanelerde geçirmek zorunda kalırız.
Bak sana bir yol göstereyim.
Bu kadından seni risk almadan kurtarayım.
Fakat bu kurtuluş operasyonunu şöyle bir kaç aylık bir zamana yayalım.
Yani sana vereceğim zehirden Kaynananın yiyecek ve içeceklerine birer damla kat.
Hem o zalime yaptıklarını cezasını dünyada çektirip sana yaptıklarına bin pişman eldim.
Hem sende onun gözünün önünde yavaş yavaş öldüğünü görüp intikamını almış olursun
Fakat! ! !
Bu arada onun ölümünden senin sorumlu utulmaman için ona çok iyi muamele etmen lazım.
Der.
Ve Zehir şişesini gelinin eline verir.
Gelin eve gelir, her gün kayın validesinin yemeklerine, içeceği sulara verilen zehirden birer damla damlatmaya başlar.
Fakat bunun yanı sıra şüphe çekmesin diye de kayınvalidesine çok güzel hizmetler edip,tatlı sözler ile de ileride gerçekleşecek olan ölümden dolayı kendisinden şüphe edilmeyecek bir davranış sergilemeye başlar.
Aradan bir iki ay geçtikten sonra gelinin zehirleme çabaları devam ederken, kayın validesine yapmacık sevgi, saygı ve hizmetler kayın validenin kalbini yumuşatmış, kızgınlıklarını gidermiş, munis ve saygı değer bir hatun haline getirmiş.
Gelinde sadece işlediği cinayeti gizleme adına sergilemekte olduğu iyilik rollerini benimsemiş artık o hizmetleri içinden gelerek ve isteyerek yaptığını fark etmiş.
Müthiş bir korku ve dehşete kapılarak zehri aldığı aktara koşmuş.
—Aman aktar ben ne yaptım.
Kayın validemi öldürmek için verdiğim ilaçlardan dolayı o kadın ölürse ben yaşayamam.
Şu an biz onun ile ana kızdan daha çok bir birimizi seviyoruz.
Ne olur bana o zehrin tesirini giderecek bir ilaç ver.
Diye yalvarmaya başlamış.
Akıllı aktar gülmeye başlar ve
—Kızım endişe etmene gerek yok.
Benim sana zehir diye vermiş olduğum şey, gerçekte zehir değil bazı güzel vitamin cinsinden ilaçlardı.
Ben ikinizin de içinde çöreklenmiş olan İnat ve İntikam yılanı ile kin ve düşmanlık canavarını öldürecek sevgi sermayesi, sabır ve hoşgörü silahını verip kullanma yolunu gösterdim.
Sen devamlı bir şekilde iyi davranınca onun içindeki huysuzluk yılanı öldü,
Onun rahatsız edici davranışları bitince de senin içindeki intikam duygusundan kaynaklanan düşmanlık canavarı yok oldu.
Hepsi bu.
—Endişe etmene gerek yok hadi evine dön, yeni hayatına kaldığın yerden devam et demiş.
Bu bize iyiliğin iyilik getireceğini,
Kötülüğün ise hiç şüphesiz kötülük doğuracağını göstermektedir.
İnsanların geneli kötülüğe kötülük ile karşılık verme yolunu seçer.
Onun için iyiliğe iyilik HER KİŞİNİN KARI kötülüğe iyilik ise ER KİŞİNİN KARI demiş atalarımız.
Bu konuda çok örnekler var.
Bilemiyorum ama inşallah seninde bu dersten bir hissen olur sanıyorum.
Allaha emanet olunuz.
Allah kolaylık versin.
Kolay olmadığının farkındayım.
GÜÇLÜ İNSANLAR AĞIR YÜKLERİ KALDIRANLAR DEĞİL.
ZORLUKLARI SABIR İLE YENENLERDİR.