CÜZDAN GİTTİ KAVGA BİTTİ
Dün sokakta dolaşırken eski okul arkadaşıma rastladım.Epey oldu görüşmüyorduk.Neler yapıyorsun diye sordu bana.Bende hasretle böyle bir soru bekliyormuş gibi cevapladım.
Ya dostum bu seninkide lafmı? Geçenlerde bir gün minübüse bineyim dedim,hay binmez olaydım.
Neden?
Neden olacak başıma gelmeyen kalmadı.
Eeee anlatsana neler oldu?
Önce yaşlı bir amca oturdu yanıma.Bir elinde pazar çantası, diğerinde yoğurt kovası.
birde sarımsak yemişki en hakikisinden.Yanında ondakika durabileneödül vermek gerekir.
Eee sonra ne oldu?
tam osırada şöför ani bir fren yapmazmı.Hoop amcanın yoğurt kovası benim üstüme
vah vah vah gitti güzelim takım elbise.
hemde nasıl.bir anda ortalık karıştı. takım elbisenin kirlendiğine mi yanayım,zavallı yaşlı adamın benim üzerime yoğurdu döktüğü için çırpınışlarına mı.
neyse birazsonra rica minnet amcayı sakinleştirdik,yerine oturttuk.Ama amca bana kendini affettirmeye kararlı anlayacağın.Ne diyordum işte öyle.Bir muhabbet bir sohbet,önce çocukluğundan başladı,daha sonra sırayla okul yılları gençlik,iş hayatı evlilik derken sabır taşına çevirdi beni.Ne yaparsın yaşlıdır ,güngörmüştür dedik sesimizi çıkarmadık.Kıstık boynumuzu oturduk yerimize,yolun sonuna kadar emme basma tulumba gibi habire salladık başımızı.Garibim nede dertliymiş son durağa geldik ama amcanın gençlik anıları hala bitmedi.Sonra minübüsten indim.İki adım ötede iki çocuk sarılıvermesinmi bacaklarıma ağbi ekmek parası,açız ağbi bi ekmek parası.Neye uğradığımı şaşırdım.Çaresiz bir kaç kuruş verdik gariblere.Tam cüzdanı cebime koyuyordum ki çocuklardan biri kaptığı gibi elimden koşmaya başladı.Tabii bende arkasından.Çocuk koşar ben koşarım ,o kaçar ben kovalarım.Bir ara mecalim kesildi oturdum yol ortasına.Çocukta kaçtı gitti o arada.Amann be dedim giderse gitsin canım sağolsun.Meğerse o ekmek parası davaları hepsi birer dümenmiş.İnsanları bir taraftan oyalayıp diğer taraftan parasını alıyorlarmış.bir daha yolda her gördüğüme inanırsam iki olsun.Senin anlayacağın cüzdan gitti,kavga bitti.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.