DUA ve iNSAN
insan yaratıldı yaratılalı, kendince hayal kurar ve kurduğu bu hayallerin gerçek olması için gayreti elden bırakmaz, bırakmamalıda yoksa hayaller gerçek olmazdi.
hayaller kurulsada her şey bir ilk ile başlar ve bu ilkler çoğu zaman kişiyi ’acabalar’ ile korkutur ama yinede her zaman heyecan verir ve vazgeçilmezdir.
bazen insanı korku sahiplenir ve yapmak istediğinden alıkoyar, bir yığın şüpheyle, endişeyle ertelemelere sebep olur ve sonraya ertlenen işler gün geçtikçe içinden çıkılmaz bir sürü engellere gebe kalir.
bazen uygun gibi görünen zamanlama aslında kişi için uygun olmayabilir. her ne kadar planlı hareket edilse bile, ’ilk adim’ istenilen zamanda nasip olmayabilir. ’belkide’ hayırlı, verimli zaman ’O’ zaman değildir ki nasip olmuyordur.
kişi bu yüzden her zaman ’yalnız’ aklına değil duygularinada güvenmeyi öğrenmeli. akıl ve duygularını güzelce harmanlamalı ama dua’yi kesinlikle unutmamali. akıl, duygu ve dua, başarı için başka ne gerekir?
...
başarı için önce dua, istek/hedef, sonra detaylı bir plan, cesaret gerekir, sabır, zaman gerekir. elbetteki işin başında euzü-beşmeleyi unutmamalı cünkü beşmelesiz yapılan iş hayır ve bereket getirmez. bu yüzden ’her hayrin başı besmeledir’ denmiştir.
en önemlisi, Efendimizin tavsiyesi, hayırlı bir iş için istihare ve istişare yapılmalıdır. yapılan işi Allah’a sorulmalı ve yardım talep etmeli, çevredeki (tercübeli büyüklere) akıl danışılmalıdır.
tabikide kul yalnız işi için dua etmemeli. dua hayatın her alanında bir mecburiyettir, ihtiyaçtır. Dua rahatlatır, acizliğimizi gösterir, ALLAH ve KUL ilişkisini hatırlatır, dinç tutar.
hayatımız boyunca Allah’ın kuluna mesajları olur, ikazları olur. bazen Allah kuluna zorluklar verir duasını, yalvarısını duymak ister, işini erteler. şükür ve dua ile kulu hem yaradana yaklaştırır hemde huzur buldurur.
kul için hayır gözüken aslında şer’de olabilir ve bu yüzden Allah kulunu sevdiğinden duasını kabul etmez veya başka bir zamana erteleyebilir.
ayrıca dua, Allah’in kur’an da ayetlerle sabit bir emridir. O’ kulunun ihtiyacını bildiği için ona emretmekte/tavsiye etmektedir.
dua sabrıda gerektirir ve sabır kul için çok önemlidir. dua; sabırla, saygıyla ve samimi bir kalp ile yapılmalıdır.
...
şükür yaradana, bügün bir CUMAYA daha kavuştuk... biliyoruzki, CUMA günü mü’min icin önemli bir gün... duaların kabul olduğu günlerden biri ve mü’min bunu kendine fırsat bilip bol DUA etmelidir.
ama mü’min yalnız kendine değil mü’min kardeşinede dua etmelidir. Efendimiz s.a.v. ne buyurmnuş; "kendisi için istediğini bi mü’min kardeşi için istemeyen tam iman etmiş sayılmaz"
cümlenizin CUMA gününü kutlar, dualarınızın hayırlara vesile olmasını dilerim. dualarda buluşmak dileğiyle, sevgiyle...
Şahinde Hülya Kahraman / 1.5.2009
YORUMLAR
DUA MÜMİNİN SİLAHIDIR
Bizler yaradana kul peygamber efendimize ümmet
hayırlı evlat hayırlı anne ve baba olmak için gelmedikmi dünyaya ???
işte bunları yapmamız içinde birbirimizin duaya ihtiyacı var ve o dualar bizi ayakta tutuyor
ne mutlu ki böyle bir yürek bu günde ne güzel dile getirmiş duanın önemini
dualarla kalınız
allahın rahmeti bereketi üzerinize olsun kardeşim .s.a