- 760 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Tokat'ta Kitapseverlerin Ortak Adresi: Tisav
Tokat’ta yaşayan bir kitapsever okur-yazar olarak kitapların satıldığı ve okunduğu yerler bizlerin uğrak yerleri oluyor.
Bunlardan bir tanesi de benim sık sık ziyaret ederek Emekli Edebiyat Öğretmeni Burhan Torun beyin çayını içmek ve kitap sohbeti yapmaktan zevk aldığım mekan Tisav .
Tisav’ın açılımı Tokat İlim ve Sanat Vakfı demek. Kendimi bildim bileli Tokat’ta Polis Lokali altında faaliyet gösteren bu vakıf ödev arayan , kitaplar üzerine sohbet etmek isteyen insanların uğrak yeri olmakta.
İşlerden canım sıkılıp da mecburiyet caddemiz Gaziosmanpaşa Caddesine gezintiye çıktığım zaman Özel İdare İş hanının önüne geldiğim zaman hemen Tisav aklıma gelir. Kim bilir Burhan Hocanın yanında kimler var, ne güzel sohbet olur, stres atarız diye düşünerek gittiğim o mekanda her zaman liselilerin , ilköğretim okulu öğrencilerinin bir şeyler aramasına, ödevlerini yazmalarına şahit olurum . Küçük ama gönlü zengin insanlara her zaman hayranlık duyarım . Buraya da daha çocuk yaşta okuma aşkı ile dolu insanlar dolar.O çocukları görünce hemen benim çocukluğum aklıma gelir ve daha ortaokul çağında nasıl kitap okuyarak bugünlere geldiğimi hatırlayarak o ortamda mutlu olurum.
Güler yüzlü, tatlı dilli insanları çok sevdiğimi ve onlarla çabucak dost olduğumu herkes bilir.Buraya sadece kitap aramaya ve bulmaya değil, aynı zamanla dostları Burhan Torun Hocanın tatlı dili ve sohbetini dinlemeye de gelir.Kimseyi küçümsemeyen ve herkesle ilgilenen Burhan Hoca öğretmenliğinden gelen sevecenlikle, öğrencilerin ödevlerini en iyi ve doğru şekilde yapmalarına yardımcı olmakta.
Tisav Kütüphanesinde ödev aranın yanında güncel ve klasik yazarların kitaplarını cüzi bir üyelik ve ücret karşılığında Pazar hariç. Her gün temin etmek mümkün. İsteyen ödevinin fotokopisini almakta , isteyende internetten çıktısını almakta . Ücretsiz hizmet veren devlet kütüphanelerinden bile popüler olan bu kütüphanenin , aranılan olma özelliğini Burhan Hocanın tatlı dili sağlamakta.
Buraya gelen insanlar , öğretmenler de dostları ile buluşmanın, Burhan Hocanın çayını içmenin ve onunla sohbet etmenin yanında evlerinde fazla olan kitapları da getirerek bağışlamakta , isteyen insanlarda bunları alarak faydalanmaktalar. İmkanım olsa benimde evlerde kullanılmayan okunmayan kitapları kamyonla toplayarak , kitap arayıp da bulamayan köy okullarına taşımak isterdim.
Gaziosmanpaşa Üniversitesinin Toplum Gönüllüsü öğrencileri, siyasi partilerin gençlik teşkilatları , çocukluğunda arayıp da kitap bulamayan bugünün Üniversitelileri bence şehirden topladıkları kitapları köylere ulaştırmak için kampanyalar açmalı. Cehaleti yenmek için gece gündüz çalışan Üniversite rektörü Zehra Hanım öğrencileri ile bu tür kampanyalar açmalı. Her köyde “ Gaziosmanpaşa Üniversitesi Kitaplığı” olması , Üniversiteyi tanıtacak kitaplarla, Köy çocuklarının beyinlerine Üniversite okumak ve Üniversiteli olmanın ayrıcalığının aşılanması gerçekten de güzel olur sanırım.
Kitabın ve okumanın olduğu her mekan benim ilgi ve sevgi alanım olur . Kitap okumayı seven insanın asla sırtının yere gelmeyeceğini ve insanların bilgili insanlara zarar veremeyeceğine her zaman inanırım.Cehaleti yenmeye çalışan her kurum ve kişi bu yüzden benim sempatimi ve sevgimi kazanmakta gecikmez. Tıpkı Tisav ve onun gönüllü neferi Burhan Beye olan sevgimiz ve saygımız gibi.
Okuyan, anlayan ve okudukları güzel şeyleri hayata uygulayan , kötü olduğuna inandığı kötü şeyleri de uzaklaştıran insanlar sadece kendilerine değil, çocuklarına ve kendisini çevreleyen insanlara da iyi ile kötünün ayırımını öğrettikleri için her zaman önemli insanlar ve takdiri hak eden insanlardır.Bu yüzden de gelişmiş ve kalkınmış ülkelerdeki insanların okumayı sevmesi ve orada çok kitap basılması tesadüfi olmasa gerek.
Keşke ülkemizde her kütüphane, her okulun kitaplığı ve her ev Tisav da olduğu gibi insanı sevgi ile kucaklaşa bir süre sonra o kitaplıktan faydalanan insanların , çocukların da geliştiklerini , iyilikleri öğrenerek kötülüklere cephe aldıklarını görürüz. Nice insanlar kitaplarla tanıştıktan sonra kötü arkadaşlarından alışkanlıklarından uzaklaşmasını bilmişlerdir işte.
“Kitap okumak için param yok” artık bir mazaret olmaktan çıktı. İl Halk Kütüphaneleri, “ödünç kitap verme” servisleri ile hiçbir ücret talebinde bulunmadan sadece üyelikle 15 günlüğüne ödünç kitap vermekte , internet hizmeti sunmakta , gezici kütüphaneler köylere kadar giderek insanlara kitaplar sunmakta. Buna rağmen insanlar “ Kitap okumaya param yok, imkanım yok” diyorlarsa o zaman söyleyecek söz bulamamaktayız .
İmkansızlıkları , fırsatlara dönüştüren Tisav benzeri kütüphanelerin ilimizde çoğalması okumayı seven ama imkan bulamayan gençlere güzel imkanlar sunacaktır. “Kitap değişim birimleri” olması ( İl Halk Kütüphanesinde bulunmakta) , hediye kitaplarla insanlar evlerinde kitap okumanın , ÖSS ye okuyarak hazırlanmanın , KPSS ye okuyarak hazırlanmanın zevkini tadacaklardır bence. Tisav işte bu imkanı sunmakta Tokat gençlerine.
Üniversite şehri olan Tokat’ta gönlüm, dedikodu yapan, cafelerde oyun oynayan gençlerden çok Toplum Gönüllüleri gençler gibi , topluma hizmet eden, çocukları ve gençleri seven , onlara yeni ufuklar açan, kütüphanelere giden , aynı zamanda oralardaki bilge insanlardan faydalanan , onlarla hasbuhal eden gençler görmek istemekteyim ( Gaziosmanpaşa Üniversitesi eski öğrencisi Ender Saka gibi gelişen ) Üniversitemizin bu gelişimi gerçekleştirecek güçte olduğuna da candan inanmaktayım.Okumanın önemini anlayan bir gençlik yetiştirsek , ülkemizin gelişmesinin de sevincini yaşarız .
Tüm bu çabalara rağmen gene de , Tokat’ta okumayı sevmeyen , okuyanı sevmeyen ve tehlike olarak gören insanlar olduğunu gördükçe üzüntümüz de artmakta . Gerçekten de ne yazık ki, okumayı gençlerimize aşılayacak insanlar , gençlerimizin gözünde öcü gibi gösterilmeye çalışılmakta ve her şeye inanmaya meyilli olan saf gençlerimiz de ne yazık ki tehlike (!) lerden korunacağız zannı ile gelişmesine sebep olacak insanlardan uzak kalmaktalar.Halbuki Tokatta gençlerimizi gerçek manada seven çok büyüğümüz var. Tisav’daki Burhan ağabey gibi , Niyazi Ata ağabey gibi , pek çok Üniversite hocası gibi…
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
BİR TOKATLI OLARAK(ZİLE)SELAM VE SAYGILAR ÖNCELİKLE.KİTAP SEVGİSİNE YÜREKTEN KATILIYORUM.OKUMAYAN İNSAN CAHİLDİR BAĞNAZDIR.KASTETTİĞİM ŞEY KESİNLİKLE BİR DİPLOMA DEĞİLDİR.NİCE ÜNİVERSİTE MEZUNLARINI BİLİRİM ELİNE BİR NEŞRİYAT ALIP OKUMAYAN VE NİCE İLKOKUL MEZUNLARI BİLİRİM ELİNDEN KİTAP DÜŞÜRMEYEN.DİLERİM KİTAP OKUYAN DÜŞÜNEN VE TARTIŞABİLEN VE SORUNLARINI KONUŞARAK HALLEDEN İNSANLARIN SAYISI ÇOĞALIR.SELAM VE SAYGILAR.