- 1518 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
haydi kızlar nereye isterseniz:)
merhaba değerli edebiyat defteri okuyucuları merhaba sevgili arkadaşlar...
ve merhaba yürek dostları,ilk defa bu sayfada duymuştum bu terimi"yürek dostluğu"klişe gelmişti önce biliyormusunuz.sonraları anladım çok sonraları.aslında yüreklerin aynı hislerle olmasada aynı paylaşımcılıkla çarptığını.evet bizler burda bir çok şeyi paylaşıyoruz.ayrılığı terk edilişleri hayatın anlamsızlığını veya ne kadar anlamlı olduğunu.olumlu veya olumsuz yüreğimizden geçen bir çok şeyi şiirlere öykülere makale ve mektuplara dökerek başkalarınında bunları görebileceğini hissedebileceğini düşünerek paylaşıyoruz.sizi bilmem ama bana çok iyi geliyor bu durum.bu nedenle bu imkanları bizlere sunan herkese teşekkür ediyorum.
bizim buralar yani güneydoğuda çok değil belkide bi kaç sene öncesine kadar,bu tür paylaşımlar ayıp görülürdü.abim şiir defterimi ilk denemelerimi yırtıp atınca anladım böyle olduğunu.yazık ama gerçek.çok üzülmüştüm bütün düşüncelerim bütün hislerim yaşanılmışlığa dair neyim var neyim yoksa abimin iki parmağının arasında yitip gitmişti.hala o anın hüznü var içimde ve hala abime biraz daha kırgın bakıyorum(o unuttuysada)ben unutmadım...
şimdi,buralara bakıyorum o zamanlardaki yaşımla yaşıt olan yeğenlerime kuzenlerime ve sokaktaki herkese.çok şey değişti ama çok şey.zihniyetler,sistemler,memleketim herşeyiyle çok değişti.bu sayfada rastladığım bir kaç hemşerimle tanıştık.şiirleriyle yazıylarıyla büyülüyorlardı adeta.ve öğrenince sonradan hemşerim olduklarını sevincim oldular mutluluklarım oldular ve abime kırgın bakışlarım oldular.
kızların okula gönderilmediği coğafyalardan söz ediyorum değerli okurlar.ve görüyorumki o okula gönderilmeyen kızlar bu gün okula gönderilmesi için kardeşlerinin,büyük projeler yapmış ve hayata sunmuşlar bile.abime inat gülümsüyorum şimdi.ve yeni defterler dolduruyorum gün be gün şiirlerle.
umuyorum ve umuyoruzki bu coğrafyada yaşayan her kız her kadın cehaletin gölgesinde yitip gitmeyecek.bizler ve bu durumun farkında olan herkes,bir mum kadar da olsa aydınlatmak adına elimizden her geleni yapmalıyız.
ben yapıcam!...
YORUMLAR
BAHARGÜLÜ,
Sizi kutluyorum. Yılmadan okumuş ve yhazmışsınız.''GÜNEYDOĞU'' dediğniz bir bölgede KÖY ENSTİSÜNDE okudum. ÖĞRETMENLİK YAPTIM. Pırıl pırol zeki kızlar tanıdım, okumak için canatan. Onlara şiirler, şarkılar söylettim. Piyesler yaptırdım. O günleri unutamıyorum. Erkeklerin bir kısmı okumuş, ama kızlardan okuyan HİÇ YOK. Üzülüyorom. Sizin gibi okumuşları duyunca da çok seviniyorum.
SİZİ KUTLUYORUM.
amaca giden yolda herşey mübahtır
bir dewrimci hatta dewrimcilerin piri che beklenen gün gelecekse çekilen çile kutsaldır demiş değerli arkadaşım...doğruyu başlangıçta kabul ettirmeye çalışırım ettiremesemde bu uğurda ölümü kutsal sayarım ben
dewrim yüreğimizdedir
önce beyinler dewrime gitmeliki amacımıza giden yollarda engel tanımayalım...hepinize çok teşekkür ederim çok sağolun onur verdiniz yorum ve paylaşımlarınızla...
Afferin SİBEL TAŞ... "Umarım Yaparsın " beylik lafını kullanmayacağım. Sen mutlaka yaparsın. inanmak lazım...
her eyleme "mutlaka başaracağım" diyerek yola çıkmak lazım. Senin yöneldiğin yol çok dorudur, asildir, toplumsallık doludur. Bu bakımlardan da her türlü desteği alacağınızdan hiç kuşkunuz olmasın.
Doğruyu başlangıçta kabul ettirmek zordur, hatta mümkün de olmayabilir. Ama amaçlanan, yönelinen eğlem kesinle doğruyu içeriyorsa. siz eğleminizde yılmayacak ısrarla gerçekleştirmek için çalışacaksınız.
Zaman içinde Abindede, babanda da, o kör gelenek ve göreneklere bağlı herkes de değişecektir. Bunu senin ve senin gibi düşünenlerin, ısrar eden, yılmadan doğru bilinen amaçlara yürüyen cesur gençlerin kararlı eğlemleri sağlıyacaktır.
Gün gelecek, o güzelim, hayat dolu, günlükleri şiirleri yırtan parmaklar sısım, sızım sızlayacaktır. Pişmanlıklarını,
mahsun ve yanlışlıklarını ayaklarının üstüne dökeceklerdir.
Sen o zaman gururlanma.... o masumiyet ve pişmanlık dolu
hezimetleri sakın tekmelem...
İnan böylesi günleri görüp o güzel zamanları yaşıyacaksın
Harika güzel şeyler yazmışsın... yazmanında ötesinde bunları güzide amaçlar olarak belleğine yerleştirmiş, olağanüztü bir bilince kavuşmuşsun. Evet değişiyor...
kuşların darıları yemesin diye dikilen korkulukları yaktığım
günler çok şükür gerilerde kalıyor. "Kuşların da hakkı ver yemeliler bu darılardan" diye tüm korkuluklararı yakmıştım.
Yakmıştım ama abimden de bir ton sopa yemiştim oğün. yıllar sonra abim yanlışlıklarının özrünü dilemişti benden.
Güneyin tüm insanları.... hele kızları kadınları harikadırlar benim gözümde. O kör cahalet, o koyu taassup,
töre ve yanlış gelenek görenekler, istediği kadar hükmünü göstermeğe kalksın... Güneyin yılmaz, zeki, yiğit insanları
eninde sonnda hakkında gelecektir, o yosunlukların. Beklenen dönüşümü, güzellikleri sizin gibi güzel insanlar
başaracaktır bunu, SİBEL TAŞ kardeşim.
Senin güzel şiirlerininden ve bireysel başarılarından da
bir başka zaman bahsederiz.
Özenli ve inanılmış müthiş güzel ve anlamlı çalışmanı büyük sevgi ve hayranlık karşıladım. Bitimsiz saygı ve selamlarımla
kutluyorum sizi. Güneyin akıllı. özgür ve cesur kızı. herşey gönlünce oluşup gelişir inşallah.
KEMAL POLAT
Gerçekten düşüncelerin ve yüreğin çok güzel seni tanımak için önce anlamak gerek duygularını düşüncelerini ve amaçlarını bilmek gerek bizler unutulmaya yüz tutmuş olan şeyleri tekrar hatırlatmalıyız bence bunun temeli mücadeleden geliyor aslında ben gördümki sen yılmadan bu mücadelenin içindesin ben izin verirsen seninle bu mücadelenin içinde olmak istiyorum ben şuana kadar biraz yol katettim ama yetmez hala bitmeyen yürek sancıları var o insanların bizle ne yazık ki kabetmeden kıymet bimiyoruz ve hiç ders almıyoruz onların ihtiyacı olan masum birer şefkat ben bu uğurda yapılması gerekn herşeyi yapmaya hazırım kabul edersen yalansız riyasız çıkarsız karşılığında istediğim onların tebessümü bir gün bizler olmasakta uzanan bir el oldukça onlar tek başına mücadele edeceklerdir Saygılarımla ...