- 1470 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
OĞLUM ÜSEN(HÜSEYİN)
Sadece bizim memleketin şivesini paylaşmak için yazdım arkadaşlar...
OĞLU ASTSUBAY OLAN ANANIN,OĞLU İÇİN KOMŞUSU AYŞEYE YAZDIRDIĞI MEKTUP...TAMAMEN DOĞAL..
Mektubuma başlatmadan önce o garagözlerinden öpüverin..Çok göresim geldi üsenim..Nasısın eyimin gari..Ben hiç eyi değilin..Senden habar alamadım..Olum üsen gittin gideli iki satır yazıvemedin..İnsan anasını yazmaz mı demi..?Merak ettim de aşa ablana yazdırıverip durun bak..nedipdureg baken..Üsenim dün gece üryamda seni görüvememin..Hemen bubege anladıvedim sabahınan..Üsenimin başında bişey mi var acep dedim..Bubeg aşaya(ayşe) yazdır mektup atalım dedi de ondan yazdırıveripdurun..
Oğlum oralarda havalar nasıl..yoksa dondugmu? Ben sana dimedim mi sürmeli hatça yengeg ördüğü gazağı götür diye..Ah üsenim ah ana sözü dinlemiyon ki..orda gomutanlar
seni sözünü dinletirler..Sen de gomutan olmuşsun..Evveli gün koca ırmızanın(ramazan)
olu(oğlu)sülüman(süleyman)ı gördüm..’ana üsen gomutan oluvermiş’ dediydi..çok sevinivedim üsenim..Gomutan anası oldum gari deye..
Gara üsenim buralara bahar gelivedi gari..Bi gösen her yer yamyaşıl oldu..Çör ayeçleri(ağaç)bile çiçekde..Çalalar(çağla)oldu..gartıyo bak..Gelivesende yiyiversedin olum...
bubege dedim iki guzu alıvede üsen gelinceye kadar besleyem dedim..Bahar da güzel oluvedi ya olum,sen gelene kadar büyütüveriz gari..Yörük ali dayın gızı varya hatmanakadın ableg onda vamış guzu bubege aldırıvecen olum..
Bizi sorceseg biz bubeginnen geçinip gidip duruz..bazen dövüş bazen kavga idare edipduruz..Allaha şükür hasta felan değiliz üsenim..Tek düşüncemiz sensin gara gözlüm..
Anan napsın be olum..bi aşa ableglere,bi hatce ableglere gidip gelipdurun..Arada bi gocası gönderirse abeg gelip gidipduru..Seni soruvedide..Gızıvedim üsenim..Yazıvesene iki satır, gardaşın demi diye gızdım..Bu ableg goce gitti gideli bizi unutuvedi gari oğlum..
Sen tez elden gel üsenim..aneg göresi gelivedi gari..Hele bi gel seni bi gız buluvercen gari..Geçenlerde düğüne gidivedidim pek çok gız vardı da sen olmayınca laf atamadım üsenim..Hele bi gel de ölmeden seni de evlenediriveren gari..Napen iki ayam indi çukura..
Hadi gari yetti bu kadar...başıgı ağrıtmeyen ben..Mektubuma son verirlken işin de başarı dileyen..Gomutanlarına saygılı ol olum..Arkekden(arkandan)gır ercepin olu diye laf ettirme..Biliyon bubeg ar’lıdır üzülmesin sona...
Üsenim gara gözlerinden öperim olum..bubeginde selamı var..sende yazıve gari iki satır bize..Allaha emanetsin olum..Anasının gara kuzusu...
YORUMLAR
abcımın cocca üsen abem benim bu anacının elcezlerine yürecine cancazım gurban oluvsun yazıvsenı nasıl ozleyıvdını deyıvmiş gari abe sende yazıvı etme abi anam aklıcıma gelıvdi abi subaymısın abi yorun anası merttır candır abe ALLAH senı goruyuvsun abe bak abe deyorun benım abem yok abe ama sen oldun abe goruyuvsun abı can canıcının cancazını goruyuvsun
hele bi gelivsende opüvse abacım gozcezlerınden gari ozleyıvmiş abi seni özleyiv miş
abacım yazan kalemine saygılar
hep mutlu esen kal ablacım
ben uzagım memleketimde
ama ozleyon daha anamın yanından geleli 1 hafta ya oldu ya olmadı ama cıgerım yanyoru abacım
oglunuz da inşallah yazar tez zamanda bır satırda
olsa
kendicine eyı bak abla:)):