sevgi=değer-1-
sevgili dostum,
ya da
değerli dostum,
böyle bir yazıyı yazmaktaki amacım, hiç kimsenin sevgisini ya da değerlisini hafife almak değil. tam tersine kullandığımız bazı sözcüklerin ağızdan çıkararak kalbe doğru derinleşmesini sağlama uğruna birazcık katkıda bulunabilmek.
mesleğim öğretmenlik olduğu için başlıkla ilgili ilk örneğimi öğrencilerimden vermek istiyorum.
"canlar! canlarım! bu gün cuma. haftanın son günü. yoruldunuz. dinlenmeyi hakettiniz. dinleneceğiz diye iki gün boyunca kitabın, defterin yüzü açılmayacak diye düşünmediğinizi biliyorum. ama ne yapacağız diye düşünmemeniz için size ipucu vereyim. hafta boyunca öğrendiğimiz konularla ilgili bilginizi taze tutmak için alıştırmalar yapabilirsiniz, testler, problemler çözebilirsiniz. sizden isteğim çözemediğiniz 1 tane soru getirin. teneffüste beraber çözmeye çalışalım. ne dersiniz."
-tek bir tanemi öğretmenim?
-evet, bir tane. yanlış anlamayın. çözebildiğinizi değil, çözemediğiniz soruyu getireceksiniz ve mutlaka işlediğimiz konularla alakalı olacak.
-tamam öğretmenim.
....
pazartesi günü, ilk dersin sonu:
-bu hafta sonu, çözemediğiniz soru oldu mu? getiren var mı?
parmaklar havada. kalkmayanlar da var.
-siz neden kaldır mıyorsunuz? çözemediğiniz soru mu olmadı? yoksa düşündüğüm şey mi?
-yapmadım öğretmenim.
-neden?
-unutmuşum öğretmenim.
-ama ben seni çok seviyorum.
-ben de sizi çok seviyorum öğretmenim.
-evet sevdiğini söylüyorsun. belki seviyorsun da. hafta sonu ne yaptın?
-arkadaşlarla top oynadım, internette oyun oynadım, televizyon serettim.
-işte yavrucuğum, sen bütün bunları benden çok seviyorsun. bana verdiğiniz değeri ya da beni ne kadar sevdiğinizi ben nasıl anlayabilirim peki?
- .......
-insan, sevdiğine değer verir. değer verdiği kişi ya da şey için de her şeyi unutur. sevdiğinin isteğini yerine getirir. getirmekle de verdiği değeri gösterir.
(birinci örneğin sonu)