- 457 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Kadın ve erkek ilişkileri;nikah
Kadın ve erkek ilişkileri;nikah
Bu konuda;
Erkeklerin mağdur olduğu durumlar , kadınların mağdur olduğu durumlar ve her ikisinin de mağdur olduğu durumlar ele alınmalı.
Genelde bu konular tarafsız olarak tahlil edilemiyor. Erkekler kendi açısından haklı oldukları hususları ön plana çıkarır, kadınlar ise hep kadın hakları savunucusu makamındadır.
Dini inançlar ise en önemli faktör.
Kadın olsun erkek olsun ilk önce kendi konumunu belirlemeli.
Katoliklerde boşanmak yasak olduğundan evlilikler eşlerden birisi ölene dek sürer.
Avrupa’da cinayet masası dedektiflerinin soruşturmalarda eşi öldürülen diğer eşe “Katolik misiniz?” Sorusunu sorması bu nedenle.
Bunu neden yazdım?
Avrupalılar Katolik esinli kanunlarını defalarca güncelledi. Protestanlık, Katolikliği protesto edenlerce kuruldu.
Bizde ise buna benzer hükümler yenilenmedi, gerek görülmedi.
Yani boşanmalardaki bu sürüncemenin Katolik esinli olduğu görülebilir.
İslam esinli olsa “boş” kelimesiyle iş tamam olacaktı.
Kanunların din kaynaklı olması “Laiklik” ilkesine aykırı elbet ama gözden kaçan hususlar da oluyor.
Boşanmanın yasak veya zorlaştırıldığı durum için;
İnsanlar istemediği bir eş ile yıllarca zorunlu cinsel birliktelik yaşamaya zorlanamaz.
Yaşamasa ne yapacak sevgili edinecek, toplum hoş karşılar mı?!...
Üstelik önceki yıllarda zina suçuna iki yıl ceza verilmesi gündeme gelmişti. Kanunlardaki boşluklar doldurulmadan bu hal ne gibi sonuçlar doğurur bir düşünmeli.
Bir de şu gerçek var; adam bir kadınla evleniyor evlilik uzun sürmüyor , boşanıyorlar. Adamcağız ömür boyu kadına nafaka vermeye mecbur kalıyor. Kadın açısından boşanma sonucu menfaat var, erkek için ise belini doğrultamama var. Bu durum biliniyor iken evlilik nasıl cazip olabilir ki?
Bu hal, kadın için de erkek için de işkence değil mi?
İslami açıdan bakınca ise İslam’da erkek için birden fazla kadın ile evlilik mubah olduğu için islami bir yaşamı kendine ilke edinmiş kişiler açısından uygulamada zorluklar çıkacaktır. Dine müdahale zaten laikliğe uygun düşmez.
Son tahlilde;
Bireyler kendi yaşam tercihlerini yaparken bilinçli olmalı.
Katolik dini nikah şartlarına mı, İslam akaidine uygun nikah mı, yoksa bireysel tercihlerine göre tayin edecekleri , şartlarını kendilerinin belirleyeceği bir nikah akdi ile mi evleneceklerine karar vermelidir. Sonradan sıkıntı yaşanmaması için noterde kendilerinin şartlarını belirlediği bir nikah akdi benim kanımca çözüm olacaktır. Aksi takdirde kişilerin dini inançları doğrultusunda davranması sorun çıkaracaktır. Karşılıklı kabul varsa zaten sorun da olmaz.
Nikah meselesi bireysel bir olaydır aslında, toplumsal ele alınmasının nedeni çocukların haklarının korunması içindir.
Saygılar
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
"akit ise hiç onaylamadığım bir konu.kira ve ya iş sözleşmesi yapar gibi geliyor bana.evliliğin kutsallığına aykırı. benim görüşüm bu tabii.gerçi kutsal bildiğimiz her çınar yıkılıyor."laledevri
Nikah konusunda en çok yapılan yanlış kutsamaktır. Nikahın aslı sözleşme akittir, kira akdi gibidir yani. Tarafların cinsel birlikteliğinin sonuçlarını garanti eden akit.
Duygusal tarafı ie başka konu.
Yorum için teşekkürler.
boşanmalarda kadın, suçlu olsun olmasın hep mağdure bacı gibi görünür hakimler tarafından.
karısının msn konuşmaları ve cep mesajlarını aldatma delili olarak sunup sonra karısına tazminat ödemekle cezalandırılabilir koca.
bu kadarınada pes dedirten bir karar tabiki.ama genelde kadın mağdur oluyor evlilikte ve birilerinin onun haklarını savunması verdiği emeğin yılların karşılığını vermesi sevindirici.verdiğim örnek için geçerli değil elbet.islam esinli boş ol durumu da olsa bildiğim kadarıyla evlilik öncesi verilen bazı malla ve vaatler de boş ol durumunda ödenmek yapılmak zorunda.akit ise hiç onaylamadığım bir konu.kira ve ya iş sözleşmesi yapar gibi geliyor bana.evliliğin kutsallığına aykırı. benim görüşüm bu tabii.gerçi kutsal bildiğimiz her çınar yıkılıyor.
neyse çok konuştum boş konuştum.
selam saygı Ahmet bey.
laledevri tarafından 3/18/2009 11:47:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
Okuyup yorumladığınız için teşekkür ederim.
"nikah denilen şey devletin şahitliğinde bir zinadır bana göre"süveyda.(m)
Bu görüş fazlaca beylik. Çok isabetli değil. Burada anlaşılması gereken Devletin cinsel alana mudahalesinin en aza indirilmesi. Çocuk hakları alanında elbet çocuk haklarını düzenleyen kanunlar devreye girer.
nikah denilen şey devletin şahitliğinde bir zinadır bana göre.ama hak ve sorumluluklar açısından mutlaka bu şahitliğe başvurulmalı.Aslında bitkin bireylerden oluşan bir toplumda yaşadığımız için devletin yatak odamıza,karı koca ilişkilerimize dibine kadar girmeside kaçınılmaz.