GÜZELLİK DEDİĞİN...
"Allahım , bize dünyada da ahirette de güzellikler ver..." [ Rabbena duasının anlamından ]
Rabbena duasını okuduğumuz zaman Allah’tan "güzellik" istiyoruz ama kime göre ? Benim kendim için istediğim güzellik mi ? Allah’ ın benim için istediği güzellik mi...?
Dua, Kuranda geçtiğine ve Allah’ ın cümlesi olduğuna göre "güzellik" ten kasıt O’nun "güzel" i. İnsan bu duayı okurken diliyle Allah’ın güzelini, bilinç altındansa kendi güzelini istediğinin farkında mı ?
1- Allah’ ım ! senin katında güzel olanı bu dünyada da, ahirette de bana ver... mi ?
2-Allah’ ım ! Benim kendi adıma, kendim için güzel olduğunu düşündüğüm güzellikleri bu dünyada da, ahirette de bana ver... mi ?
Bu iki cümle arasındaki seçimimiz " Her işte bir hayır vardır " anlayışımızdaki inanç samimiyetimizi de ortaya koyacaktır.
İnsanlar "güzel" i bilebilir mi ? Herkesin güzel anlayışındaki bunca fark ne diyor bize o zaman. Güzeli bilebilirsek o zaman "kötü, olumsuz, günah, çirkin...vb"lerini güzel bulup [bilip] yapanlar masum sayılmalı değil mi ?! Güzel için "benlik" lerine takılmadan zevk aldıkları şeylerden vaz geçebilir mi insanlar ?!
Kendi "güzel" i varken, dışarıdan başka bir "güzel" getirildiğinde önüne, kendi güzelini yedeğe almadan getirilen [ gönderilen yada teklif edilen ] güzele sahip çıkabilir mi insanlar ?! Nede olsa garanticiyizdir. Ne yar’ dan ne ser’ den vazgeçmeyiz ya...
Kendisine "önerilen güzel " i kabul için kendi güzeliyle kıyas yapmamayı başarabilir mi insanlar ?!
İnsanlar " önerilen güzel " den zevk almak, o güzele sahip çıkmak için, kendi güzelinden zevk almayı bitirmiş, sıkılmış mı olmalı ?!
İnsanlar önerilen güzelden kısa vâde de fayda mı görmeli illaki ve uzun vâde de bir fayda neden cazip gelmez insanlara ?!
Ben güzele güzel demem güzel benim olmayınca... mı ?
Bu doğru mu ?!
YORUMLAR
acaba görecelik güzellikmi yoksa manevi güzellikmi kisinin önemsedigi ve bekledigi?
burda elbetteki herkes farkli düsünecek ve farkli beklentilere noktayi koyacaktir.
herhalde dünyadaki güzellikle cennetteki güzellikleri kiyaslayamayiz, kaldiki benim güzel diye adlandirdigina sen hangi gözle baktigin da önemli.
kul allah rizasini gözetiyorsa O'nun nasip ettigi 'güzelligi' kabul etmeli derim... herhalde RABBIN güzel diye nasip ettigide kulun yararinadir.
sen bilmezmisin Râzı,, insanoglu acelecidir. (bende) hemen sahip oldugu güzelligi benimseyip yasamak ister.
...
sevgili Râzı, siirlerin gibi yazilarinda okunacak güzellikteler, zaman buldukca okuyacagim.
selam ve muhabbetle...