- 564 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
MAGANDA AÇILIMI/Mizah
Bir maganda edebiyatıdır gidiyor.
Pek muhterem siyasetçilerimiz, geçen seçimden beri biriktirdikleri (!) yolsuzluk, hırsızlık, uğursuzluk dosyalarını seçmen önünde görücüye çıkarmış gibi.
Bir ara da, belki bir kaç seçim daha kullandıktan sonra, savcılara gerekli belgeleri verip suç duyurusunda bulunacaklar ve yolsuzlukla mücadele tarihine hizmetlerini altın harflerle yazdıracaklar...
Maganda edebiyatı bu dosyalar arasında çeşni gibi görünüyor.
Bir liderimiz seçim meydanlarında gürlüyordu geçen gün;
"Buuuu, maganda uslubudur aziz seçmenlerimmmm"
"Belkiiiiii, sen kendine yakıştırabilirsinnnnn, ama bir başbakana yakışmazzz, yakışmazz diyorum be bu maganda uslubuuuu"
"Maganda olabilirsin belki amaaaa, asla adam olamazsın dememiş miydimm?"
"Bak işteee maganda oldunnn, lakinnn adam olamadınnnn"
Bunca uslup kargaşası arasında, maganda uslubundan şikayetçi görünen gövdenin, başka bir yurt köşesindeki organı ise tarihi bir "uslup şahikasına" imza atıyordu.
Çarşaflı bir partili, on onbeş yıldır hem de partide çeşitli adaylıklara müracaat etmiş aktif bir partili bayan, çarşaf giyerek "Bu CHP nin çarşaf açılımı acep ne menem bir açılım ola ki" merakıyla Kılıçdaroğlunun seçim otobüsne doğru seğirtmiş.
Otobüs koridorlarında Kemal abisiyle ve Gürsel abisiyle dirsek temas aralığında dialoglarından sonra ne hikmetse, otobüsten aşağıya indirilmek istenmiş partililerce.
"Abla, abartma istersen çarşaf açılımını,
hadi bakalım ikile,
bak kameralar kayıtta, laik seçmeni ürküttüreceksin"
ittirmeleriyle birden bire kendini sokakta, "Yılbaşı etkinliklerinde Taksimde maganda tacizine uğramış turist kız" dejavusunda buluvermiş.
"Yahu ben bu sahneyi bi yerden hatırlıyorum ama, neydi yaa, neydi yaa" sızlanmaları arasında, gürüh tarafından yüzünü örten çarşafının , "üniversite kapısında ikna odalarında türbanı çekiştirilen öğrenci kız" kıvamında çekiştirildiğini, yırtıldığını farketmemiş mi?
Yüzüne "Hakk tuuu" diye tükürenler mi ararsın,
"Bu, bu, AKP li yahu, vurunnn, vurunn, Allahını seven vursun" nidaları ile çarşafından tutup sallaya sallaya duvara vuracakmış hissi veren el kol hareketlerine yeltenenler mi ararsın,
"Ne çekiyonuz ulan, sopa mı istiyonuz "
avazesiyle, gazetecilere mi, kadına mı yumruğu indirsem diye bocalarken, eli havada adeta bir süre asılı kalan, sonrasında da ensesini kaşıma eskiviyle durumdan yırtmaya çalışan partililer mi arasın..?
Hepsinden, "Saraçoğlu Arena" dolusu kadar eleman vardı etrafta zaten..
Kadının yüzündeki çarşafı çekiştirme açılışını kimseciklere kaptırmayan, hatta açılış kurdelesinden hatıra kurdele parçası saklamaya meraklı politikacılar gibi, çarşaftan da bi lokmacık parçayı hatıra olarak kendisine ayıran parti yöneticisi, diğer yandan da "Yahu ben birazdan basın beni sıkıştırınca ne söyleyeceğim, ’provakatör desem yerler mi acaba, rakip partililerle cilveleşirken görenler varmış mı desem yoksa’ " ikileminde kalır hissi veren yüz ifadesiyle sıvışmaya çalışırken görüntüleniyordu.
Aslında kendisi mizah olan bu konunun kahramanı meğersem ciddi bir "partioyu yoklaması" peşindeymiş...
"Biz bu çarşaf, Kur’an açılımını yapmıştık ama, bu açılımlar bizim partiye uymuyordu, partili bünyesi bunu hazmedemiyordu.Biz çarşaflı görünce, kırmızı görmüş boğa gibi sinirlenen bir anlayışın temsilcileriydik aslında, çarşaflıları, başıörtülü türbanlıları ezilecek böcek gibi görüyorduk, partimizde de üstelik karşımıza çıkmalarına tahammül edemiyorduk, açılım açılım biryere kadardı. Bunu ispat ettim işte. Nasıl saldırıya uğradığım, üstümün başımın nasıl yırtıldığı, nasıl bir " baskılanmış linç kültürümüzü açığa çıkartıcı" bir kışkırtıcı ajan olduğu ortaya çıkmıştı çarşafın ve açılımının.
-Parti yönetimine mesaj vermek istediydim bu eylemimle.
-Artık bu laga luga açılımlarını bırakın ey lider kısmısı...
Çarşafı çarşaflanmış partili için şimdilerde;
"Bu kadının bir yerlerden avanta aldığını ispat etmemiz lazım.Kıymet Abla dosyasını açıklıyoruzzz.
Azzz sonnaaa..
Kıymet abla, nasıl oyuna getirildi.
Kıymet abla meğer, AKP Kinşasa il başkanı yardımcısıymış
Kıymet ablanın anneannesinin babaannesi de meğer çarşaflıymış.
Kıyamette bu provakasyonun hesabını vericen Kıymet..
Kıymet üzerinden partimiz hakkında gıybet yapılmasına izin vermeyizzzz..."
Sloganlarından hangilerinin önümüzdeki mitinglerde kullanılacağına dair çalışmalar yapılıyor kurmaylar tarafından.
Onursal ve Ömürsel liderimizin müşahhas tespiti;
"Buuuu, maganda edebiyatıdır aziz seçmenlerimmmm"
"Bunlarrrr, magandadırrrrrr"
Yaşaaa, varolll, nurollll...!
YORUMLAR
Toplum ezber görüşten kurtulmadığı sürece birileri toplumu din açısından veya laiklik açısından keklemeye devam edecektir.
--
Firavunu güçlendirenler de halkı idi...
---
Bizim toplumda şu an revaç din .
Bu yüzden oraya oynanır. Maalesef ezber din anlayışından sıyrılması çok sancılı toplumun.
--
Sevgili Erol,
Azıcık taraf olmuşsunuz sanırım. Ama severim muhabbetinizi.
Saygılar.