- 624 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Sevgili Eylül bu düşüncelerinizin ne kadar doğru ne kadar yanlış olduğı konusunu tartışmayacağım."Din doğmadır"dediğiniz anda sizinle her hangi bir tartışmaya girmenin hiç bir anlamı olamayacağını biliyorum.Belli bir yönden bakıyor olmanız bunun dışında bir bakış açısını kabul etmiyorsunuz anlamı taşır.."14. yy. öncesinin doğrularıdır." cümlesi her şeyi izah ediyor zaten.İnançsızlık da bir inançtır elbette.Ve siz bildiğiniz gibi inanıp düşünmek konusunda da özgür bırakılmışsınız.Bizim işin bundan sonrasında söyleyecek fazla bir şeyimiz olamaz.Yalnız eski bir ateist olan bandenizden naçizane küçük nir tavsiye.Bugüne kadar din konusunda edindiğiniz bilgi birikimini bir kernara koyup İslam dinini asıl kaynaklarından abecesine kadar geri gidip bir araştırmalısınız.Göreceksiniz ki pek çok şey hiç de sizin bildiğiniz gibi değildir.(Kadın konusu da öyle.) Sakın bana İslamı benim tarif ettiğim şekliyle incelediğinizi söylemeyiniz.Bu hiç inandırıcı olmaz.
Kuran'ın büyük bölümünün tevrattan alındığıu konusu ise tümden saçmalıktır.Çünkü Kuranın indirildiği dönemde Tevrat'ın bilinen bir yazılı nüshası yoktu.Öyle bile olmuş olsa Tevrat da aynı Allah'ın başka bir resulü ile İnsanlara indirdiği aynı dindir.Ne var ki islamın indiriliş nedeni de gayet açıktır.
Tarafsızlık konusuna gelince. Yukarıda da yazdığım gibi ben eski bir tanrı tanımazım.Bu Bugün bu dinin bir mensubu olmakla övünüyorsam eğer Allah'ın da izniyle gözlerimdeki at gözlüklerini çıkartmam ve "Bu İslam da neymiş bir bakalım".Sorusunu kendime sorup kendimce bir öğrenme sürecine girmem sebebiyledir.Daha ne kadar tarafsız olabilirim?
Ufak bir hatırlatma bu arada."İslam konusunda tek gerçek Kur'an-ı kerimdir." Cümlesi doğrudur lâkin eksiktir.Bir kişi Ben bu Kur'an'a ve onu gönderene inanıyorum dese inanmış(İman etmiş) olmaz.O'nun işaret ettiği Resulüne de inanmış(ima netmiş) olması gerekir.Evet diyeceğim: İnanıyorsanız eğer inandığınız din Kıyamet'e kadar güncelliğini de geçerliliğini de kaybetmez.Selâm ve sevgiyle.
eskitufek57 tarafından 3/1/2009 12:04:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
sayın eskitüfek, din bir dogmadır. yani ilk ortaya çıktığı haliyle korunur, yorum, değişiklik, geliştirme yapılamaz üzerinde. gerçi son zamanlarda "dindar laik" denen bir kitle çıktı piyasaya ve kur'an'ı günümüze uyarlama çabası içine giriyorlar, fakat islam konusundaki tek gerçeklik, kur'an-ı kerim'dir ve asla değiştirilemez. (sanırım buraya kadar, siz de kabul ediyorsunuz).
şimdi, durum böyle olunca, kur'anda yazanlar, neredeyse 14 yüzyıl öncesinin doğrularıdır. ve tabi ki o dönemin toplumunu yansıtır, o toplum için de ilericidir. ama o dönem için. biliyorum, kutsal kitabın, her devre yazıldığını, (daha doğrusu "gönderildiğini") söyleyeceksiniz. fakat daha dikkatli, tarafsız olmaya çalışarak okursanız (hatta kur'anın öncesinden, sümer inançları, mitolojisi, ayrıca kuran'a en büyük kaynaklık etmiş olan tevrattan başlarsanız) göreceksiniz ki, aslında sadece o dönemi ve o toplumun yaşam biçimini değiştirmeyi hedeflemiştir. elbette dönemin ve bölgenin feodal yapısı gereği, kadınlara bakış açısı da bellidir. o yüzyıllar için, olabilecek "en iyi" bakış budur kadına. fakat o yüzyıllar için.
(bu konuda da o kadar çok yazdım ve -sizi kastetmiyorum- o kadar çok saldırıya uğradım ki, artık başka birşey yazmak istemiyorum)
-güzel olmasindan öte faydali ve düsündüren bir yazi olmus, tesekkür ederim Recep...
_______
-KADIN; Allahin hz.Adem icin yarattigi hayat arkadasidir... bunu düsünerekden yola cikarsak dogruya ulasilacagindan eminim...
-bu demekki, ne erkek nede kadin tek basina yasayamaz halde yaratilmistir... cevremizden gördüklerimizden yola cikarsak heleki bir erkek icin yanliz yasamak daha zordur... erkek ve kadin -artisi ve eksiyle- birbirini tamamlamalidir...
*
-kadini ezmeye gelince, islamdan önce kiz cocuklarinin diri diri gömüldügü herkesce bilinir ... HZ. Muhammed elciligi ile islamla sereflendigimizde Allah KADINA deger vermistir ki KUL kadini ezerek büyük bir yanlisa düsmekle beraber belkide ayeti kerimeyi inkar ederek 'mazaalh' dinden cikmaktadir...
-günümüzdeki kadini reklam araci olarak kullananlara bir söz demiyorum, onlari ancak Allaha'a havale ediyorum...
-empatiden yoksun bir milletin düstügü en büyük tuzak bu olsa gerek...
-sevgili Arslaninda yazdigi gibi, önce igneyi kendine batirmali ve sonra baskasina... sevmedigim seyi baskasina yapmaya hakkim olmadigi gibi...
________
KADIN;
erkegin kaburgasindan yaratildi!!
-ayaklarindan yaratilmadiki ezilmesin diye...
-basindan yaratilmadi 'erkeginden' üstün olmasin diye...
ama, gögsünden yaratildi esi (karisi) olsun diye...
-kolun biraz altindan yaratildi korunsun diye...
-kalp hizasindan yaratildi sevilsin diye...
_____
-beyni bos veya sacma seylerle dolu olanlara ne söylesen kar etmez ama akli olan düsünür ve KUR'ANi acar okur...
-Allahin deger verdigi bir varligi 'sen' hangi hakla ezersin be adam...
-düsümerek yasamaliyiz, cünkü dönüs ancak ve yanliz O'nadir...
sevgilerimle...
Ne yazık ki bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaya kalkışanlar kadının İslam'daki yüce yerini takdir edemezler.Sizin de dediğiniz gibi sayın Aslan Tuğrul bey, kendimize hak gördüğümüz şeyleri kadına da sağlamıştır dinimiz. Mehmet Akif "Kadınlarımız evde şeriati uygula deseler bize, kaçacak delik ararız. " diye söz etmiştir bir şiirinde ki gerçekten çok manidardır.Asrı saadet zamanında Müslüman kadının hukuken erkekten hiçbir eksik yanı yoktur.Erkek egemen toplum ne yapıp etmiş, kadına Allah'ın verdiği bütün hakları zaman içinde tırpanlayıp neredeyse tümüyle ortadan kaldırarak,kendi anlayışını dinmiş gibi gösterip ortalığa sürmüştür. Bunun böyle olmasında ne yazık ki hanımların da büyük katkısı vardır. Hangi anne kızını oğlundan daha öncelikli bir konuma koymayı düşünmüştür acaba? Bilâkis tümüyle tersi bir davranış gösterir her kadın.Günümüzde bile bu böyledir.Neden? Çünkü erkek soy devam ettiricidir (!) de ondan. Bu anlayış bile ne kadar sakat bir anlayıştır. Kadının geçmişte ve bugün ezilmesinin ve sömürülmesinin müsebbibi yüce dinimiz değildir sevgili arkadaşım.Tersine bunun böyle olduğunu söyleyen erkek egemen anlayıştır.Araştırılırsa görülecektir ki kadını İslam dini çok saygın bir yere koymuştur. Yazıma yapmış olduğunuz yorumdan ötürü teşekkürlerimi iletiyorum.Selâm ve sevgiyle.
eskitufek57 tarafından 2/28/2009 6:07:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
"Düşünmelidir insanoğlu: Ona ettiğimizi aslında kendimize de etmiyor muyuz? ... 28.02.09 RECEP AKIL "
sitedeki yazılara baktığımızda , asıl kadınların kadınlara ettiğini... diye düşünmeden edemiyor insan. kadınlar daha kendi konumlarının, kendi haklarının bilincinde değil. ezberledikleri birkaç kur'an ayetiyle, kadın sorununu çözdüklerini sanıyor... bilinç düzeyleri "islama göre yaşayın, bak o zaman sorun kalıyor mu"nun ötesine geçememiş. bunları yazanlar da kadın!
yani insan iyice umutsuzluğa düşüyor ülkenin geleceğiyle ilgili... hele de benim gibi kız annesiyse.
eylul1900 tarafından 2/28/2009 5:09:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
KADIN...
masumluğu elinden alınmışsa kork o kadından.
Kadıncık
ayağının altındaki cennetten
sebebi ademiyle kovuldu kadın
söz verdi kalubelada rabbine
pak bir anadan doğdu kadın
daha bebeğiyle evcilik oynarken
çaresiz, dilleri lal, eğdi başını
soyundu, üryan, ruhsuz bedensiz
ak sayfaya imzayı attı kadın
candan can indirdi, çığlık çığlığa
o kutsal analığı tattı kadın
dişiliği, kişiliğine kurban olmuş
hakedene, hakdan, haktı kadın
boyadılar gözbebeklerini çektiler mil
beyaza simsiyah baktı kadın
uzandı, elleri, dilleri yandı
zevküsefaya uzaktan baktı kadın.
Bir gün bir sohpette kadını aşağılık, bırakın ikinci sınıfı sınıflanırmayacak kadar besit gören birine önce annesin hatırlatmıştım.
Anlamadı hemen islam dinine sarıldı.. Adı üstünde KADIN dedi...
Kendisinin hasbelkader erkek olarak doğmasaydı aynı şekilde düşünmeyeceğini söylediğimde kem küm etti...
Beyin boş olunca söylenen kafi gelmiyor.
Özetle benim erkek olarak yapmayı yaşamayı hakettiğim
herşeyde karşı çins de yapmayı yaşamayı hakediyor demektir.
Bu anam, karım, kardeşim, kızım olsa bile......
Örnekmi:
Erkek olarak harama uçkur çözme, aldatma hakkımın başladığı yerde , anamın ,karımın, kız kardeşimin, kızımın aynı hakları dünden başlamış demektir.
Erkek= kadın
Biz erkekler: yürekler yetiyorsa eşitliğe buralardan başlayalım.
Sana yapımasını istemediğin bir şeyi senin de başkasına yapmaya hakkın yoktur.
Arslan Tuğrul ÖZER
ARSLAN TUĞRUL ÖZER tarafından 2/28/2009 4:34:01 PM zamanında düzenlenmiştir.