- 1193 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MEHMET NACAR’DAN: HÜZÜNLÜ BESTEM (İsa Kayacan)
MEHMET NACAR’DAN: HÜZÜNLÜ BESTEM
Şairlerin ortaya koydukları, yayınladıkları, şiirler, kitaplar.
Merkezi Gaziantep’te bulunan “Zemge Yayınları”nın 37 nci, şiir kitapları dizisinin 18 ncisi olarak 174 sayfayla, Mehmet Nacar imzasıyla günyüzü gören şiir kitabının adı: Hüzünlü Bestem.
Yılların gerilerine baktığımda, Mehmet Nacar imzasıyla hep karşılaşmışımdır. Yazdıkları, yayınladıkları okunan, beğenilen takdir edilen, alkış alan bir kalem sahibi, fikir erbabıdır Mehmet Nacar.
İki hayal şehri kurdum, biri bana, biri sana
Gönlümüzü köprü yaptım iki şehrin arasına..
Mısralarıyla dikkat çekiyor. Anlam yüklü mısraların sahibi olduğunu örnekleyerek gösteriyor.
Mehmet Nacar’ın kitap içindeki şiirleri, hece vezniyle şekillenmiş, sayfalara aktarılmış. Kitabın ilk şiirinin adı, “Yetersin bana” başlığının taşıyıcısı. Buradan bir dörtlük alalım. Buyurun:
Bir yırtık pabuçla eski elbise,
Giyerek gelsen de yetersin bana.
İçimden sevdayı haykıran sese,
Uyarak gelsen de yetersin bana.
Mehmet Nacar gani gönüllü. Duygularındaki kararlılığından taviz vermiyor. Ağlayan duygular üzerine şöyle bir göz gezdiriyor, geçtiği yerlerden özlem topluyor. Hayat yoluna sevdalar bırakıyor cömertçe. Avcı bakışların içinde vuruluyor, teslim oluyor. Arka kapakta yeralan dörtlüğündeki duygulara bakalım, tertemizliğiyle ilgili karar verelim.
Bir yarım ekmeği birlikte yerdik,
Gözlerle konuşur, kavga ederdik.
O yalnız, ben yalnız, biz beraberdik,
Gönlümün hüzünlü bestesidir o.
Beste deyince hatırladım. Mehmet Nacar’ın “Yetim gönlüm” “Divane” ve “Anlayamadın” adlı şiirleri bestelenmiş. “Serseri” adlı şiiriyse çalınarak bestelenmiş.
Yayınlanmış yedi bin kadar makalesi bulunan Mehmet Nacar’ın yayınlanmış beş şiir kitabı bulunuyor.
Mehmet Nacar: 1946 yılında Kilis’in Yavuzlu beldesinde doğdu. Anadolu Ünv. AÖF. önlisans mezunu olan Mehmet Nacar 1967 yılında başladığı öğretmenliğini 1995 yılında emekli olarak noktaladı. Gaziantep’te gazetecilik alanında çalışmalarını sürdürüyor.
Hüzünlü Bestem’in 73 ncü sayfasında yer alan “Halimize koymadılar” adlı, başlıklı Mehmet Nacar şiirinin ilk dörtlüğü:
Dağlar selam durdu, yollar eğildi,
Mesafeler caymadılar bir tanem.
Namert kurşunladı mertler dağıldı,
Cinayete doymadılar bir tanem.
Prof. Dr. İsa KAYACAN