- 759 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Biz nasıl toplumuz
….Emekli olduğum için,boş zamanım çoktur bu nedenle günümün pek çok zamanını,parklarda dost kahvehanelerinde geçiririm.
….En çok sevdiğim konu da,halkın arasında bulunmak ve halkın yaşadığı hayatıyla ilgilenmektir,müşterek sorun hep aynıdır açlık yokluk işsizlik,bozulmuş bir düzen hırsızlık kapkaççılık ve bunun gibi şeylerdir.
….Toplum o kadar bozulmuş ki,halk ne yapacağını şaşırmış,
bambaşka paranoyak bir toplum olup çıkmıştır.
….Sevgi dostluk yardımlaşma genellikle azalmış ezilene acımayan dövülene yardım edilmeyen bakıp geçilen bir toplum haline gelinmiştir,nerdeyse sokak ortasında adam öldürseler halk zevkle bakacak duruma gelmiştir.
….Nedir bu insanları bu hale getiren ?
….Bana göre işsizliğin çoğalması,köylerimizde çiftciliğe yeterince önem verilmemesi onların dertlerine yeterli çare bulunmaması,topraklarından koparılıp şehirlere göç etmeye mecbur bırakılmasıdır.
…Öyle olunca da,köyü çıkını kaptığı gibi şehirlere taşı toprağı altındır deyip koşuyor ve şehirde umduğunu bulamayınca bambaşka bir insan olup çıkıyorlar.
….Ya zengin olabilmek için kapkaç,hırsızlık ya da dükkan açıp birkaç ay sonrada dükkan kapatıyorlar,
….Sonuç olarak,şehirlerde huzur kalmıyor,köylerde topraklar kaderine terk ediliyor tarım üretimi azalıyor çiftci azalıyor ya da ürünü değerlendrilmediği için yetiştirmiyor bir de kendini öyle ya da böyle bir kurumdan emekli ettiyse yan gelip yatmanın daha doğru olduğunu sanıp gelecek nesilleri düşünmüyor ve böylece bu günkü şehirlerdeki yaşam ortaya çıkıyor.
…Allah sonumuzu hayr etsin.
A.Yüksel Şanlıer
ANTALYA.
YORUMLAR
SAYIN YÜKSEL ,KÖYLERDEN GÖÇÜN SEBEBİ KÖYLÜNÜN ÜÇ KURUŞLUK EMEKLİ MAAŞINA GÜWENEREK YAN GELİP YATMASI DEĞİLDİR...BENCE BUNUN SEBEBİ GENÇLERİMİZE AŞILANAN BATI ÖZENTİSİ SERKEŞ HAYAT...EĞİTİM HAYATINI TAMALAYIP, KÖYLERDE BABA TOPRAĞINI İŞLEYİP BU İŞLERİ ESKİ USULLERLE DEĞİLDE EĞİTİMİN GÖREREK YAPMAK İÇİN UĞRAŞAN KAÇ GENCİMİZ WAR...BUNUN YERİNE HEP BİRŞEYLERİ BİRİLERİNDEN BEKLEYEN ,BİR YERLERE GELMEK İÇİN BİRİLERİNE DALKAWUKLUK YAPAN, UĞRAŞMAK YERİNE ANKARADAKİ DAYILARA GÜVENİP ONLARIN ETEKLERİNDEN KOPMAYAN BİR NESİL TÜRETMEYE ÇALIŞILIYOR, NEYSEKİ GENÇ ARKADAŞLARIMIZIN BÜYÜK ÇOĞUNLUĞU OYNANAN BU OYUNLARIN FARKINDA ... BAZI GENÇLERİMİZ KÖYLÜ OLMAYI ÇOK BAYAĞI BİRŞEY OLARAK ALGILASA WE BUNDAN UTANSADA BEN GURURLA SÖLÜYORUM Kİ BENDE BİR KÖYLÜYUM WE BUNDAN HİÇ BİR ZAMAN UTANMADIM AKSİNE ŞEHİRDE ŞAHİT OLDUĞUM İĞRENÇLİKLER BENİ İNSANLIĞIMDAN UTANDIRDI...KONUNUN ÇOK DIŞINA ÇIKTIM BİLİYORU AMA KUSURUMA BAKMAYIN DEĞİNMEDEN EDEMEDİM, Bİ DE SÜREKLİ SÖYLENEN BİR ŞEY WAR (DÜNYA KÖTÜ) ARKADAŞLAR DÜNYA SADECE GEÇİCİ OLARAK YAŞANAN BİR MEKANDIR YAŞADIĞIMIZ MEKANI İYİ WE YA KÖTÜ YAPAN BİZ İNSANLARIZ... NEDEN HEP TOPU BAŞAKALARINA ATIYORUZ... DÖNÜP BİR BAKIN KENDİNİZE HANGİNİZ ÇOCUĞUMUN GELECEĞİ İÇİN DEYİP EWLATLARINIZI TORPİLLE BİRYERLERE GETİRMEK İÇİN UĞRAŞMADINIZ LÜTFEN DÜRÜSTLÜKLE CEVAPLARMISINIZ! BU SORUYA CEWAP GENELDE DÜZEN BÖYLE İŞLİYOR OLUR AMA O DÜZENİ KOYANDA ŞİKAYET EDENDE AYNI KİŞİLER DİR SADECE KOLTUKLAR DEĞİŞİYOR FARKINDA DEĞİLMİSİNİZ... BİRŞEYLERİ DEĞİŞTİRMEK ASLINDA SADECE BİZİM ELİMİZDE YAPMAMIZ GEREKEN TEK ŞEY BENLİĞİMİZDEN KURTULUP KIYAKLA BİRYERLERE GELMEK YERİNE O YERİ GERÇEKTEN HAKEDENE BIRAKMAKTIR YA DA O YERİ HAKETMEK İÇİN ELİMİZDEN GELEN ÇABAYI SARFETMEK ! SİZCE BU ÇOK MU ZOR ???????????
Bozulmuşluk tek bir alanda olsa, hepimiz oraya odaklanır, belki de çözümünü bulabiliriz. Fakat her taraftan birden bozulduk. Hayvancılık,tarım,ticaret,işçilik hepsi birden bozuldu. Çünkü siyasî çıkarlar ve siyasetten rant sağlamak,kollamacılık, yandaşlık ön plâna çıktı. Birilerinin durumu gün geçtikçe daha da iyiye gidiyor. Onlardan olmayan / olamayanlar ise sürünüyor. Yiyicilerin bilmedikleri şey, sömürdüklerinin başlarına çökmek üzere oldukları günlerin yakın olduğudur..