- 458 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Davos tan gelen hayat
Dünyanın en önemli görüşmelerinin yapıldığı yerin adıdır Davos.. İsviçre nin bir kasabası, hatta çok küçük bir kasabasıdır ama , çok etkili bir kasabadır.
Dünyanın zengin ve elit kesimi burada bir araya gelir, birlikte kararlar alır. Genelde ekonomik adımlar atılır burada. Bazı kararlar uygulanır bazıları lafta kalır..Fakat başta da belirttiğimiz gibi etkili bir ortamdır orası..Orda olanlardan dünya haberdar olur..Oradakiler ise dünyadan haberdar..
Fakat Başbakan bizim doğru bildiğimiz bazı olguların yanlış olduğunu gösterdi..( aslını biliriz ama konuşmayız ) Hem bize , hem dünyaya..Tüm dünyanın aptal bir zevkle izlediği katliamın bir iki füze işi olmadığını anlattı Başbakan..Dünyadaki her şeyi bilen adamlara, dünyanın her şeyinin bilindiği mekandan öğretti.. Devekuşu kılıklı basit kişilikli etkili kişilere anlattı halkının tepkisini..Ülkesinin tepkisini.
Seçim yatımı diye düşünenler olabilir..Zaten nasıl bakarsa öyle görür insan..Chp den destek gelecek değil ya …
Ya da diğer partilerden adam gibi bir destek gelmez böyle şeylere…Biz de evrensel doğrular yoktur..Doğru işi yapan bizim partiden değilse yaptığı iş sorgulanır..Ama bizim partiden biri yanlış yaparsa sonuna kadar aptal bir travma ile savunuruz onu..Bizden ya hani..Savunmalıyız..Evrensel değerler bizde ufak menfaat hesaplarına indirgenir..Futbol takımı gibi parti tutarız..Maç izler gibi siyaset yaparız..Biz bize benzeriz yani..
Tabiî ki Başbakan ın yaptığı tepkiyi ne kadar haklı bulsak da , eleştirilecek yerleri de var elbette. Öncelikle Başbakan aynı tepkiyi aynı ses tonuyla ABD hemen yanı başımızdaki IRAK a demokrasi getirirken de yapmalıydı..Aynı tepkiyi göstermeliydi. Ona bu yakışırdı..Üstünde BOP eş başkanlığı yaftası varken böyle tepkiler veremezdi elbette ama , siyaset samimiyetle harmanlanınca daha bir güzel oluyor..
Davos suretinde aslında sürekli dillendirdiğimiz bazı şeyler var..Bölgesel güç olan ve daha da misyonu büyüyecek olan bir ülkenin agresif sancıları var..Bir büyük TÜRKİYE nin ayak sesleri var..
Şu kriz ortamında hayal kurduğumu, çılgın fantezi yeteneğim olduğunu düşünebilir, hatta dalga geçebilirsiniz..Size kızacak değilim..Ama bir ülkeyi dünya sürekli frenlemeye çalışıyorsa, o ülke geçmişinden gelen misyonlar taşıyorsa, bölgede ağabey olarak görülüyorsa, askeri güç olarak çok güçlüyse, o ülkede İstanbul gibi peygamber ( sav ) hadisinde geçen bir vilayet varsa, o vilayette çok değerli emanetler varsa, o ülkenin yer altı zenginlikleri varsa, o ülke ABD ve uşaklarının İRAN a saldırmasını engelleyebiliyorsa ben bu ayak seslerini içimde hissederim arkadaş..
İnsanların bu konuda ne düşündükleri çok önemli değil..İsrail zakkum ağacı dikmeye devam etsin..Siz bizi izlemeye devam edin..Biz ayak seslerini yüreğimizde hissediyoruz…Ama bu ayakların tekmesini yakında birileri kıçlarında hissedecekler…Göreceksiniz…
YORUMLAR
sayın tunar, neler anlatmış başbakan da farkında değilmişiz!
başbakan da b.o.p.nin bir parçasıdır, ve kimseyle -a.b.d., israil,vb.- ilişkisini bozmadan bir "şov" planlamıştır. ustalıkla da başarmıştır bunu. akp'ye karşı olanlara bile "vay be!" dedirtmiştir. chp'nin beceriksiz politikacılarıyla karşılaştırılınca oldukça başarılıdır yani.. ama sonuçta bu sadece bir "şov"dur. israille ya da a.b.d.yle ilişkisini bozmamıştır.
özetle başbakanı savunmak, filistini savunmak değildir!
Önümüzdeki 10 yıl için dünyada büyük gelişmelerin olacağı,haritaların tekrar çizileceği, agresif liderlerin ortaya çıkacağı bir gerçek.
Ülkemizde de bunu ayak sesleri duyulmaya başlandı.
ABD buu ikizkuleler miladıyla başlattı tüm dünyada.
2 dünya savaşıda enerji petrol yüzünden çıkmıştı 3. dünya savaşınında sebebi aynıdır.Yeni enerji kaynakları bulundukça saflar,şartlar ve kavgalar boyut değiştirecektir.
Tebrik ederim,yazınızı dikkatlice okudum.
Her aklıselim insan gibi olayları algılayıp yazmışsınız.
İsrail halkı,saldırıları haklı bulacak kadar devletinin yanında olabilirken,bizler haklı olduğumuz halde,dediğiniz gibi bu haklı duruşu,ondanda öte dini milleti ne olursa olsun,masum bebek ölümlerini bile görmezden gelerek Davos ruhunu görmezden gelenler var.
Aklıselim insanların yazıp,çizeceği,Haklıyı ve haksızı ayırmak,mazlumun yanında olmaktır.
Saygılarımla.