- 869 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİRDE MANTIK KAVRAMI
Çok değerlli arkadaşlarım.yıllardır kendi kendime sorarım { şiirlerde mantık kavramı kuralları varmıdır } diye,varsa yüzde kaç nispetindedir vardır ? ama mantık olmasa zaten şiir olmaz diyede dünündüğüm olmuştur...
Ancak buna rağmen şiirleri mantık kuralları ile incelendiğimizde de şiirdeki duygular kaybolur örneğin: duyğu yoğunluğu ile yazılan bir şiire bakıldığında da çok ince düşünürsek dikkat ediniz duyğudan yoksun şiir yazılmaz ama mantık kavram kuralı olmadan şiir yazılabiliniyor şiir yakından incelendiğinde duygu yoğunluğu şiirde her zaman ön pilanda gelir.
Bakınız diğer bir başka deyişle şiirleri genel objektif ortamında mantık aramak için incelendiğinde çoğukez şiirlerde mantık kurallarını göremezsiniz ve şiiri yazana şahsa " Be kardeşim bu şiirde mantık kuralı nerde ? hayatda hiç böyle bir şey olmaz; burada mantık kuralı kavramını neresinde ?" denildiginde şiiri yazan şahıs hemen şu cümleyi kullanıyor: " Ben bu kelimeyi veye cümleyi mecazi anlamda kullandım diye kendini savunur . İşte burada mantık kuralı hemen mecazi sözcüğünün arakasına gizleniyor bu da gösteriyoki mantık kuralı kavramı çoğu kez şiide ananmıyor mecazi ölçülerle devriye giriyor .
Netice olarak Sevgili şiir yazan veya seven arkadaşlarım " ŞİİRLERDE MANTIK KUTALI KAVRAMLARI VARMIDIR VEYEA YOKMUDUR ? varsa ne olçüdedir.sorusu akla gelşiyor." şiir akademisyen sayın büyüklerimizden açıklama beklerken aynı soruyu siz fedakar dotlarımda soruyorum Lüfen bu konu üzerindeki değerli görüşlerinizi benimle paylaşırmısınz ? Şimdiden teşekkürlerimi arz ederim sasgılar ve sevgil sunuyorum.Rumuz
Bahçeler-bağlar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.