- 2224 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Efsane Şair sabiha Serin
Efsane şair Sabiha Serin
www.ilerigazetesi.com
Cumartesi, 31 Ocak 2009
Dünyaları veririm gözlerinin rengine
Baktıkça giderim ben uzaklardan engine
Dayanır mı ki, yürek bitmeyen bu sevgiye
Bırak kalsın gönlümüzde bu aşk bizden efsane.
Efsane Şair Sabiha Serin’i 9. sürmeli Festivalinde tanıdım. Yozgat Sürmeli Festivali şiir şöleninde konuk ettiğimiz Araştırmacı-Yazarlar arasındaydı. İlk kez onu burada-Yozgat’ta tanıdık. Şairleri seven, şiire gönül vermiş, kültür dostu bir hanımefendi.
Kendisi memleket sevdalısı, Sivas Aşığı bir insan, aynı bir zamanda bizleri-Yozgatlıları da çok seviyor, bu sevgisini de her fırsatta dile getiriyor.
Efsane şair kimdir? Önce onu tanıyalım. 1955 Sivas doğumlu, Sivas Sosyal Sigortalar Kurumun da memur olarak çalışmış, 1993 yılında da kendi isteği ile emekliye ayrılmıştır.
Çeşitli konularda araştırmalar yapmış, bu araştırmalarını yerel-gazete ve dergilerde yayımlatarak Araştırmacı-yazar kimliği ile tanınmaya başlamıştır.
Bitmeyen sevdamız sanki bir efsane
Sensiz dünya bomboş her taraf virane
Doymadım o ahu siyah gözlerine
Saklarım sevgini tek seni severim.
Sabiha Serin, yazılarında Sivas’a ait konuları, Sivas’ın gelen ek ve göreneklerini, halk kültürünü araştırmakta hazırladığı bu yazılarını da çeşitli gazete, dergi ve internet sitelerinde yayımlamaktadır.
Yazar makalelerinde yöre şivelerine önem vermekte, her yörenin öz değerlerinin korunmasını savunmakta ve halk kültürünün bozulmadan yaşatılmasını arzu etmektedir.
Araştırmaları halk kültürü ve folklor üzerinedir.
Bizim Sivas Gazetesinde "Serince" başlıklı köşesinde köşe yazarlığı da yapan Sabiha Serin, bölgede çıkan çeşitli gazete ve dergilerde yazarak adını duyurmayı başaran bayan şair arasındadır.
İLESAM üyesi olan yazarın "Hep Sen Varsın" şiiri bestelenmiştir. Halen Sivas’ta ikamet eden şair evli ve 3 çocuk annesidir.
Geçti bahar, geçti yaz, mevsimler yine sensiz,
Bir ömür böyle geçti, unutulmaz sevdamız,
Küllenmiş aşkımıza bülbüller ağlar sessiz,
Efsanedir aşkımız, bitmeyecek şarkımız.
Araştırmacı yazar ve şair Sabiha Serin şiirlerinde Sivas sevdasını, Atatürk, Cumhuriyet, Ülke, bayrak sevdasını, insan ve doğa sevdasını işliyor. Hayatın güzelliklerini dile getiriyor.
Toplumsal ve güncel olayları konu ediniyor. Ayrıca Aşk, hasret, sevda, özlem konularını içeren şiirleri de var.
Her fırsatta yazdığı konularda Sivas’ı işleyerek Sivas’ın kültürünü, gelenek ve göreneklerini sanal ortamda Sivas’ın dünyaya açılımını ve tanıtımını üstlenmektedir.
Şair şiire gönül veren gönül dostlarının sevgisini kazanarak Sivas’ın ve Sivaslı’ların adeta onuru ve grur temsilcisi haline gelmiştir.
Bir tatlı gülüşünle açsa yüzümde güller
Uçurur deli rüzgar, bu sevinçler nerede?
Yüreğimde sevdalar, coşar fırtına seller
Götürür mavi deniz, bu gülüşler nerede?
Sivaslı Şair Sabiha Serin 9. Sürmeli Festivaline katıldı. Konuklarımız arasındaydı. Renkli siması ileherkesin dikkatini çekti ve ilgi odağı haline geldi. Serin festival sonrası Yozgat’la ilgili şunları yazdı.
"Yozgat’ta anılarla dolu anlamlı, unutulmaz güzellikler yaşadık. Yozgat’ı burcu burcu kokladık, Yozgat’ı tanıdık ve çok sevdik.
Öylesine güzel mekanlar tanıdık ki, burada anlatmaya kelimeler yetmez. Saygıdeğer Ahmet Sargın bey bizleri nefes almadan Yozgat’ı gezdirdi. Yozgat’ı bize tanıtmak için olağan üstü özveri ile bizler ile ilgilendi.
Ahmet Sargın beye ne kadar teşekkür etsik azdır.9. Uluslararası Yozgat Sürmeli Festivali şiir şöleninin güzellikleri ve bizlere gösterilen ilgi hakkında yazılacak, söylenecek çok güzel şeyler var..." (28 Temmuz 2008
Bizim Sivas Gazetesi Köşe Yazısı)
Bozok yaylasında Yozgat ilinde
Sürüler otlatır kaval elinde
Yanık bir ses ile sazın telinde
Bir Murat almadı dertli Sürmeli
Yozgat Sürmelisi bilinmez mi hiç
Gönül bahçesinde gül silinmez mi hiç
Sürmeli Ozanım dert denmez mi hiç
Gül açtı solmadı dertli Sürmeli
(Dertli Sürmeli Şiirinden)
Şair, Sabiha Serin Yozgat’tan dönüşünde bizi defalarca aradı, teşekkür etti. Sürmeli Festivali komitesine, Belediye Başkanımız Yusuf Başer’e ve Sayın Valimiz Amir Çiçek’e övgüler dolusu yazılar yazdı ve bize yolladı.
Bu yazılarını internet sitelerinde şiir dostlarıyla paylaştık. Yani Yozgat’ı ve Yozgatlılar’ı unutmadığını gösterdi, kendisine teşekkür ediyoruz.
9.Sürmeli Festivali şiir şöleninde "Abbas Sayar Anısına Yapılan İmza Günü" "Efsane!" isimli şiir kitabı ile de katılarak Sabiha Serin şiir dostlarıyla da buluştu.Sorgun şii şöleninin ardından şehrimize veda edip aramızdan ayrıldı.
Ogün-bugün Sabiha Serin bizlere selam gönderiyor, yazılarında Yozgat Sürmeli Festivalinden bahsediyor.
Onda güzel bir Yozgat sevdası oluştu. Çabalarına, emeğine teşekkür ediyor, bir dörtlüğü ile Yozgat’tan Sivas’a Selam ve Saygılarımızı yolluyoruz...
Anlatır Sabiha yazar bir destan
Bugün ilham aldım pir ile dosttan
Selamlar yolluyor size Sivas’tan
Sadık yar olmalı dertli Sürmeli.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.