- 973 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Müteşekkirim Sizlere
Müteşekkirim Sizlere
Müteşekkirim sizlere değerli dostlar, bizimleydiniz 17.Ocakta. İlimizin kaybolan bir kültürü yeniden yeşerdi sanki.
Bir millet kültürüyle yaşar, kültürünü kaybeden milletler asimile olarak egemenliklerini yitirmeye mahkûmdurlar. Kültürü yaşatanlar ise kültür ehli olan sanatkârlardır.
Yorgansız Hakkılar, Ozanoğullarıyla yiten ozan kültürü ilimizde adeta unutulur hale gelmişti. Unuttuğumuz geleneklerimizin yeniden yeşertilmesi gerekiyordu. İşte 17. Ocakta bunu yapmağa çalıştım. Ve halkımızın unutulmaya yüz tutmuş geleneklerini özlediğini gördüm, bu da bana tüm yorgunluğumu unutturdu.
Bir yanda Şehit Şerife Bacıları anarken, öte yanda şiir dinletileriyle süslediğimiz ozan geleneğini sunduk. Bizleri onurlandıran Sayın Valimizin de katılımlarıyla, hoş ve duygulu saatler geçirdik. Davetimiz üzerine bizleri kırmayarak kar, kış, zemheri ayazı demeden, yurdumuzun değişik yerlerinden sıcak yuvalarını, işlerini, güçlerini bırakarak katılım sağlayan değerli şair ve ozanlarımızın sunumlarıyla eskilere gittik.
Arabalarından inerken karşılayıp, dönüşlerinde yine arabalarına kadar uğurlamaya çalıştığımız bu kardeşlerimizi Kastamonu’muzdan memnuniyetle uğurladık. Kastamonu kültürünü üstlerine sindirmeğe çalıştık.
Başta Sayın Valimiz ve Sayın Rektörümüz olmak üzere sizlerin faaliyetimizden memnuniyetinizi görmek bizleri gurur ve sevinceye boğdu. Bu tür faaliyetlerin sıkça yapılmasını arzu ettiğinizi gördük ve inşallah gelecek günlerde sizlerle birlikte tekrarlama arzusundayız. Ve ilk sunumumuzda inşallah düzenleyeceğimiz ozanlar âşıklar toplantısında sizlere atışma türlerini de sunacağız.
Bu arada yerel sanatkâr, ozan ve şairlerimizi içine alan bir oluşuma da ilk adımı atmış olduğumuzu sizlere müjdeliyorum. Bu insanları baş başa getirerek, Sayın Valimizin başkanlıklarında ciddi bir dernek ve kulüp çalışmasına başlayacağız. Allahın izni, siz değerli halkımızın desteğiyle bunu da başaracağımızdan hiçbir endişemiz yoktur. Bu çatı altında Kastamonulu bütün sanatkârlarımızı toplayacağız.
Bu arada 17.Ocak.2009 Cumartesi günü saat 11.00 de bana mekânlarını açarak yayınladığım kitaplarım için imza günü düzenleyen Barutçuoğlu Alış Veriş Merkezine, Değerli Genel Müdürüm başta olmak üzere teşekkürlerimi ve oraya kadar gelerek beni onurlandıran tüm Kastamonu halkına şükranlarımı sunuyorum.
Yine Aynı gün Kastamonu Üniversitesi 03.Mart konferans salonunda düzenlemiş olduğumuz İSTİKLAL SAVAŞINDA KASTAMONU KADINI, ŞAİRLER VE OZANLAR EŞLİĞİNDE ŞİİR DİNLETİSİ adlı programımıza değerli katkı ve katılımlarıyla bizleri onurlandıran Valimiz Sayın Mustafa KARA’YA, Belediye Başkan Yardımcımız Sayın Mehmet Saim SAYAN’A, baştan sona hep yanımızda olarak bizleri bağrına basıp hiçbir özveriden kaçınmayan Rektörüm Prof. Dr. Sayın Bahri GÖKÇEBAY’A, İl Emniyet Müdürümüz Sayın Yusuf ALBAYRAĞ’A, değerli protokole, Kastamonu’mun mümtaz insanları değerli hemşerilerime ve hasetsen bizleri onurlandıran çok değerli şair ve ozan kardeşlerime ve değerli kardeşim, hemşerimiz şair Hacer ALİOĞLU’NA (YAKUTİ) en kalbi teşekkürlerimi sunuyorum.
Gelecek günlerde Sayın Valimizin ve Sayın Rektörümüzün himaye ve önderliklerinde çok daha muhteşem proje ve programları sizlere sunmayı düşünüyorum.
En kalbi saygılarımla efendim.
YORUMLAR
e gülen yüzlü şair
siz öyle güzel gülüyorsunuzki
mezarda ölü canlanır vallahi...
her zaman katkıda bulunmaya hazırız...şair önce yürekte var olu ki şiir yeşerir...
herşey çok güzeldi
mükemmeldi
o gülen yüzünüz yetti inanın
her şey için çok teşekkürler usta...
Hacer ablama da dedim zaten....
sizleri biraz geç tanıdım ama sağlam tanıdım ağabey...
bu yeter bana....
Kastamonuya Ankara dan selamlar saygılar....
sizede öyle..en kalbi duygularımla...