- 851 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
PAŞA DEDEMİN ARŞİVİNDEN M.KEMAL...6..
İlk kez tarafımdan gün ışığına çıkarılan M.Kemal "Sarızeybek" albümünden
fotoğrafları sizlerle paylaşmağa devam ediyorum...
-M.Kemal deniz kuvvetlerinde ...
Tarih...21.07.1933
YORUMLAR
resimler için teşekkür ederim. ... .Hayranlıkla inceledim
Şunu açık yüreklilikle söylemiliyim ki Mustafa Kemal Müthiş zevkli, şık (övünmek gibi olmasın ama bende öyleyim)
Bu bulunduğu topluma, karşısındaki insanlara. çevresine ve kendisine duyduğu saygıyı gösterme şeklidir
1960 yılı hayat spor dergisi bir resim gördüm ne yazık ki buradan sizlerle paylaşamıyorum ama satadı dolduran insanlyarın büyük çoğunluğu gravatlı takım elbiseli son derece şık
Bu gün kızılaydan forma alır gibi aynı renk ve ton elbiseler giyen güya takım elbiselelir, şıklıktan zerafetten zevk ten bihaber kıyafetlerle övünenenler
hatta kimseye ve kendine saygısı olmayanlar bundan gerçekten çok ders almalı
Sevgili Rom@ntik içine mi doğdu ne...aslında Harbiye yemin metnini yazacaktım son anda vazgeçtim ve de bu fotoğrafa yakışır dı.Amma senin yorumundan sonra yazmağa karar verdim.
-Bu harbiye yemin metni M.Kemal dönemine ait...
Belgede aynen şunlar yazıyor:
“ Ben sulhte ve harpte, karada ve denizde ve havada ve her nerede olursa olsun, Milletime ve Memleketime daima doğruluk ve sadakatle hizmet ve hükümet-i cumhuriyetimizin bütün kanun ve nizamlarına ve amirlerimin her türlü emirlerine, bütün kalbimle itaat etmekten ayrılmayacağıma ve Milletimin namını, mukaddes ve şerefli sancağımın şanını ve askerliğin namus ve şerefini canımdan aziz bilip bu uğurda seve seve canımı feda etmekten hiç bir zaman çekinmeyeceğime ve her zaman vazifesini, namusunu sever, özü ve sözü doğru ve gayretli, bir asker olarak çalışmaktan başka bir şey düşünmeyeceğime; CENABI ALLAH’IN KELAMI OLAN KURAN-I AZİM-ÜŞ-ŞAN’A EL BASARAK YEMİN EDİYORUM
Rahmetli Atatürk kendi çizgisini belirlemiş, bunu hayatına yansıtmış, ömrü yettiğince bu çizgide yürümüş ve bu aydınlık çizgiyi, kendine inanan insanlara da yansıtmış bir lider.
Herkese nasip olmaz çizgi sahibi olmak...
Boyun eğmeyecek kadar kararlı ve cesur olmak...
Hep bahsettiğimiz yedi düvele karşı savaş verirken dahi hiçbir dünya ülkesine ya da liderine boyun eğmemiş, kendini ve halkının gücünü küçük görmemiş... bilakis, halkına zaten içinde varolan gerçek gücünün ne olduğunu, iman gücünün büyüklüğünü ve onurlu duruşun ne olduğunu savaşarak, direnerek ve daha da önemlisi yenerek ispat etmiş bir liderdir...
Bizim yıllardır siyasetçi gibi gördüğümüz ama aslında asla siyasi lider olamıyacak çapsızların, her kesime yeşil ışık yakıp mavi boncuk dağıtan yalakaların dünya ülke ve liderlerine nasıl boyun eğdiğini iyi incelemeliyiz ve bu ülke insanının istediği zaman neler yapabileceğini zihinlerinden çıkarmış "adı" lider olsa da "vasfı" asla lider olamıyacak insanlara gerçek liderin kim olduğunu hatırlatmasının zamanı geldi de geçiyor !...
"Dilinden" Atatürk adı övgüyle düşmeyen ama "içsesine" göre şu an hayatta olsa; bir kaşık suda boğmak isteyecek o kadar çok insan yaşıyor ki maalesef !
Halbuki düşünseler... sadece Allah'ın insana verdiği en güzel hediyeyi kullansalar... AKIL ...
Atatürk bildiğimiz ve gördüğümüz bir çok siyasetçi gibi her kesime yeşil ışık yakıp her kalıba girseydi, el etek öpmeyi bilseydi, diz dibinde itaatle oturmayı bilseydi, "millete göstere göstere" ibadetini yapsaydı; şu an her kesimin en sevdiği lider olurdu...
Tabi ki... onurlu, boyun eğmeyen ve bağımsızlık hüviyetimdir, ben bana şehitlerimce emanet edilen vatanı satmam, sattırmam diyebilen kesim hariç...
Allah c.c. bundan sonrası için doğrulardan ve doğru yoldan ayrılmayanların yaşadığı bir Vatan nasip etsin İnşallah... Amin...
Saygılarla
Rom@ntik tarafından 1/17/2009 9:34:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
tebrikler tebrikler tebrikler, arzu ederdimki herkes senin gibii Atamız hakında bu kadar duyarlı ,araştırmacı olsun.
Atamızın dediği muasır medeniyet seviyesine ne zaman
ulaşacağız.tabiki sizin gibi duyarlı insanlarla
Yani Cumhuriyetin 10.Kuruluş yıldönümü, ülke derlenmiş toplanmış, TDK,TTR, THY, Sümerbank. Halkbank gibi kurumlar o yıl kurulmuş, çalışmaya başlamış. Sivas Erzurum demiryolu açılmış.
Atatürk'ün bu fotofrafı çekildiğinde harıl harıl Nutku'nu hazırlıyor olmalı. Aynı yılın 29 Ekim'inde nutkunu okuyor.
Atatürk'ün ve diğer kişilerin bulunduğu geometrik çizgi desenli mekanda ışık yansıyor, demek ki pırıl pırıl güzel bir gündü.
İnsanlar Atamızın çevresinde kutsal bir ayin adaptasyonuyla saygılılar her fotoğrafndaki gibi.
Dikkat edilirse o yılllara Atamızın sağlığı daha iyi, yüzü gülüyor ve bu resim çok net olmasa bile kolayca anlaşılıyorAtamızın mutlu tebessümü.
Önemli tarihi şahşiyetlerin hiç görülmemiş resimlerini ilk defa bir yerde görmek muhteşem bir duygu.
Edebiyat Defteri'nde bu şans devam ediyor.
Atiye Danış sayesinde.
RamazanTopoğlu tarafından 1/17/2009 12:19:55 PM zamanında düzenlenmiştir.