Makale 6: Rumuzlar ve Grup Ortamı Meselesi
Merhaba şiir dostlarım,
Efendim, özellikle sitelere -gruba ilk girişte, en azından kurucu üyeye hitâp açısından ön adı vermekte büyük yarar var... Çünkü bazı rumuzlar, doğrudan hitâp için uygun gözükmüyor..
Bir grup içinde esasen, daha küçük ve tanıdık bir kümeyi oluşturma ve paylaşımı dostların birbirini teşvik edebileceği ortamı kurma hedeflenir.
Bu felsefeyi sağlamak için de, genelde belki 500 kişiye ulaşmış olsa da, her yeni günde bildik arkadaşlarımıza günaydın demek ve paylaşımına tepki vermek, çoğu üye için bir aile derecesinde değerlidir ve sıcak bir şiir ortamı açısından da en uygun platformdur..
O nedenle, bir şiir grubu (sitenin obası, boyu) içindeki üye konumunun, sitelerin daha genel sayfalarından daha çok ve sık erişilir sayfalarla donanması gerekir. Gruplar içinde kurucunun denetimi bulunduğundan, burada buluşanların birbiri ile aynı duyguları veya kimliği paylaştığı öngörülür. Çoğu şiir dostu da, bu gruplar yoluyla kurulabilir..
Yani rastgele uğradığınız şiir sayfalarına bir kez daha uğramadığınızı düşünürsek, bir gruba dahil olmanın, üyeye bir tür paylaşım sorumluluğu yüklediği, kendine de yorum alabildiği ortamı temsil ettiği anlaşılır.
Dahası, iyi şairlerin görüşünü alabilmek de bazen böylece mümkün olabilir.. Çünkü onları, daha çok grup yöneticisi konumunda bulabilir ve onlardan paylaşım alma hakkı doğabilir, kısacası düzeyli bir paylaşımdan pay alabiliriz.
Diğer üyelerin şiirini okuduktan sonra, şiir ortada kalmasın efendim, en azından grup ortamında onu, onurlandıralım, paylaşımını kutlayalım, onun için zaman harcayarak, grup ortaklığının değerini artıralım dilerim...
Daha etkin ve paylaşımlı ortamı yaratmak adına, sınırlı ölçüde sanatsal kimliğimizin şiir obasında bilinmesinde sakınca görmeyen dostlarla birlikte, daha içten bir şiir paylaşımının mümkün olacağı umuduyla..
Bol paylaşımlar dilerim...
Orhan Tiryakioğlu (orhanti)
orhan_tiryakioglu
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.