- 4781 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
ATATURKUN BIR VATANDASLA DIYALOGU
--------------------------------------------------------------------------------
ATATÜRK, FLORYA’DAN ÇEKMECE’YE DOĞRU BİR YAYA YÜRÜŞÜNDE, AĞAÇ ALTINDA DİNLENEN BİR İHTİYAR ADAMA RASTLAR.ADAM HÜRMETLE AYAĞA KALKARAK, ATA’YI SELAMLAR.
ATATÜRK SORAR :
- BENİ TANIYOR MUSUN ?
- TANIMAZ OLURMUYUM, EVİMDE RESMİN BİLE VAR !
ATATÜRK MEMNUN OLMUŞTUR. KONUŞMAYA BAŞLARLAR. İHTİYAR;
- BİR İŞİNE AKLIM ERMEDİ. CUMHURİYETÇİLİĞİ, İNKILAPÇILIĞI, MİLLİYETÇİLİĞİ, HALKÇILIĞI HATTA DEVLETÇİLİĞİ ANLIYORUM AMA ŞU “LAİKLİĞİ” PEK KAVRAYAMADIM. NEDEN HER ŞEYİ BİRDEN BOZDUN?
ATATÜRK ;
- BUNU SANA BİR HİKAYE İLE ANLATAYIM DER. MISIR’I FETHEDEN KOMUTAN, HALİFE ÖMER’E BİR MEKTUP YAZMIŞ : “BURADA BİR ÇOK KÜTÜPHANELER, İÇLERİNDE DE BİR ÇOK KİTAPLAR VAR. BUNLARI YAKAYIM MI, YOKSA BIRAKAYIM MI ? ...” ÖMER CEVAP VERMİŞ : “KİTAPLARI İNCELE, EĞER FAYDASIZ ŞEYLERSE YAK ! YOK EĞER FAYDALI ŞEYLERSE, YİNE YAK ! ÇÜNKÜ HALK, O KİTAPLARI OKUDUKÇA, ONLARA UYMAKTAN VAZGEÇMEYECEKLER, ESKİYİ UNUTMAYACAKLAR VE BİZE – YANİ YENİYE VE YENİLİĞE – DAİMA DÜŞMAN OLACAKLARDIR ! ...”
HİKAYEYİ ANLATAN ATA, İHTİYARA SORDU :
- ŞİMDİ SANA LAİKLİĞİN NE OLDUĞUNU AÇIKLAYAYIM MI ?
İHTİYAR DERİN BİR SEZGİ VE SAĞDUYU İLE CEVAP VERDİ :
- İSTEMEZ PAŞAM DEDİ, HEPSİNİ ANLADIM.
BUGÜN ALNIMIZI AÇIK, BAŞIMIZI DİK TUTABİLDİĞİMİZ BU AZİZ VATAN TOPRAKLARI ÜZERİNDE, BAYRAĞIMIZIN ÖZGÜRCE DALGALANABİLMESİNİ VE EZANLARIMIZIN SERBESTÇE OKUNABİLMESİNİ KENDİSİNE BORÇLU OLDUĞUMUZ YÜCE ATATÜRK’ÜN GÖRÜŞ VE DÜŞÜNCELERİ ARASINDA EN AZ BİLİNENİ, AMA EN ÇOK YANLIŞ ANLATILAN VE TANITILANI ONUN DİN VE LAİKLİK HAKKINDAKİ GÖRÜŞ VE DÜŞÜNCELERİDİR. YUKARIDA ANLATILAN ANEKTOD BUNUN EN GÜZEL ÖRNEĞİDİR.
YORUMLAR
.edebiyatdefteri.com/index.asp?istek=tum_yazilar&k=detay&yazi_id=33779
SIIR DOSTU
"ATATURKUN BIR VATANDASLA DIYALOGU"
Bu bakıştan ben, şunu anlıyorum; Benim bilmediğim bir şeyi mi biliyorsun?... öğrenmek ve bilmek; hakkımdır. Hakkımı, kimsede komam- alırım...
Bilgisayar çeşitleri vardır; kimi, kocaman ammâ, içinde çok boş yer var...
Büyük Atatürk, bildiklerimin yanına sıkıştırma yapıp, birşey daha öğrenme gayretinde olduğu anlaşılıyor...
Yukarıdaki fotoğrafı, böyle okuyabildim; câhil aklımla.
45 yaşımdan sonra, orta öğretimi; başlayıp- bitirme fırsatını iyi değerlendirdim.
İlkokul mezunları; haydi okula... yaşınız önemli değil... Beyninizde kaydedecek boş dosya yeri varsa yeter.
"NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE" Mustafa Kemâl Atatürk.
Ben, Mutlu doğdum ve mutluyum…
Saygılarımla.
Kadir Yeter.
11 NİSAN 2009 Cumartesi. Trabzon'dan yazdım.
Bu resmin oluşumu içten gelen bir davranıştır...
Bunu başarabilmek halktan biri olmak ve kendini onlardan üstün görmemekle olur...
Yapmacık senaryolarla çevreyi önce boşaltıp sonra belirlenen "biat eden" kişilerle yapılan sohbetlere, vatandaşın içindeyiz süsü verilen imajlara çocuklar da kanmıyor artık...
SAYGILARLA