- 785 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YENİ YILINIZ KUTLU OLSUN.
Hemen, hemen her yıl tekrarladığımız ve birbirimize, sevdiklerimize, arkadaşlarımıza, dostlara kısaca çevremizdeki herkese ama yazılı ama sözle ifade ettiğimiz bir cümle.
Tek bir cümle “Yeni Yılınız Kutlu Olsun.”
İçinde neleri barındırıyor bu hitap,ne arzular, ne istekler neler ve daha neler..Hiç düşündünüz mü?
Önce sağlıklı olursan bir sonraki yıl bu hitabı yineleyebilirsin, yani inadına sağlıklı olmak ve yaşamak için direnmeyi, sonra mutlu, huzurlu olmayı içeriyor.
Mutlu ve huzurlu olmak… Nasıl Yani?
Yoğun bombalar altında ve ülken savaşta düşün bir hele kimin aklına gelir kutlamak ,sen saçak altlarında sen siperde sen her an saklanacak bir yerde düşün kendini.Mesela Irak’tasın mesela Gazze’ de.. Mutlu ve huzurlu olabilir misin?
Oğlunu askere göndermişsin,şerefle savaşıyor ülkesi için ve sen biliyorsun daha gönderdiğinin ertesi gününden başlayan ve ha aldım ha alacağım diye kalbinde beyninde zonk zonklayan acı haber endişesi ve şehit olmuş yavrunu..kahrolmuşsun..yeter ki vatan sağ olsun demiş dilin ama ya kalbin ya içini kemiren kurt. Keşke onun yerine ben ölseydim diye başlayıp biten keşkeler ve 2009 yılı kutlu olsun. Mutluluk ve huzur nerende?
1999 depremini düşün yıkıntılar arasından yalnız sen çıkmışsın ve yaşıyorsun. Etrafındakileri çocukluk arkadaşından en sevdiklerine kadar tarih olmuşlar ve sen yaşıyorsun 2009’u kutluyorsun. Mutlu ve huzurlu musun?
Veya 2004’ deki tsunamiyi, sular altında kalan, yerle bir olan Bouquet (Puke)’yi veya bilmem ne sahilini veya oradaki yerleşimi, kasabayı evleri ve oralarda yaşayan insanları. Tüm bunlardan uzak kalmış hiç yaşamamış veya yaşayıp da kurtulmuş olan seni düşün, sevdiklerinden yoksun, yakınlarından, yalnız ve biçare veya herkes var etrafında ama herkes ama sen yalnız hissediyorsun kendini hadi kutlu olsun yeni yıl. Kim mutlu ve huzurlu ki acaba?
Hastane köşelerinde veya evinde yatalak bir halde sevdiğini düşün, iyileştirmek için canını bile verirsin ama yok, hiçbir çare yok ve öleceğini göz göre, göre bilirsin, ve hadi kutlu olsun yeni yıl.Ya da sen hastasın ve çaresizsin etrafında deli divane insanlar seni kurtarmak için seferber olmuşlar ama çaresiz yok öleceksin etrafındaki 2009 da bırakacağın kişileri düşün hadi yeni yılın mutlu ve kutlu olsun.
Açsın beş parasızsın zar zor geçiniyorsun elde yok avuçta yok fakr-u zarurettesin,yaşamak için direniyorsun yine de..ya da çocukların ailen ekmek bekliyor senden ve işin yok aşın yok paran yok pulun yok…sefalettesin …ama yeni yılı kutluyorsun ,Bol kazançlı bir yıl dilerim.2009 kutlu olsun… ne anlamlı ama.
Çok zenginsin, fabrikaların, çalışanların binlerce onbinlerce işçin var, şükürler olsun, kriz dokundu galiba ama azıcık, 2009 da diyorlar esas vuracak 2009 da daha büyük ekonomik kriz var büyüğü 2009 da olacak Hadi kutlu olsun yeni yıl…
Ne kadar boş değil mi?
Bir sabah kalkarsın ve yola koyulursun, bir köpek geçer önünden ve çocukluğunu hatırlatır sana bir an aklında kalan köpeğin adı ve kulübesinin kapısında yazan harflerdir. …Şiba…Şiba Love’s Mambo…Seninle hırçın bir saldırının sonrası geçen yıllardaki dostluğunu yarenliğini vefalılığını, ve Belediye’nin O’nu zehirleyerek senden ayırışını..sonra çocukluğundaki kutlamaları..yeni yılları..sonra gençliğin ve seneler seneler sonraki “Yeni Yılınız Kutlu Olsun” tebrik kartlarını..Anneni ,Babanı,kardeşini, sevgililerini…Ölenlerini..yani geçmişi,geçmişini. Sen hiç durmadan kutlarsın, kutlarsın, kutlarsın. Ta ki kutlayamayacak hale gelene dek.bunu düşünürsün, o an kutlayacak haldesin ya Mutlu ve huzurlusundur muhakkak.
Yeni Yıl Kutlu Olsun….
Olsun bakalım..Her yıl olduğu gibi kim bilir? bu yılda belki kutlu olur… Neler göreceğiz,ne savaşlar,ne ölümler ne ekonomik kararlar, nasıl bir hava durumu tatillerimizi etkileyecek,işlerimizde ne inişler ne çıkışlar,sevdiklerimizin kaçı bizi terk edecek isteyerek küskün veya barışık veya sen istemeden de olsa bırakmak zorunda kalacaksın onları kim bilir, kimleri? Yüzüstü, arkandan ağlayarak… Yine de Yeni yıl hoş geldin.
Her yıl dilediğim gibi bu yılda dileyeceğim inadına, inadına yeni yılı kutlayacağım, eski yıla inad.Onu da bir kenara bırakacağım,gerektiğinde sayfalarını açıp hatırlamak adına ve yeri geldiğinde sayfalarını yeniden açmak üzere. Tıpkı eskilerinde olduğu gibi 2008 ‘i de onların arasına yuvarlayacağım.
Sözün sonu Bir yıl daha eskidi dostlar..2009 geldi…Hoş geldi sefa geldi Kutlu olsun sağlıkla huzurla mutlulukla kutlu olsun dostlar..Geçtiğimiz yıl sürçü lisan ettikse, istemeden de olsa kalplerini kırdıklarımız olmuşsa affola, etmedikse bu yıl ederiz belki..etmemeğe gayret etsek de.
Yinede Sağlıklı,mutlu ve huzurlu…haaa bir de bol kazançlı (bunu benim için her yıl unutuyor,inşallah bu yıl hatırlar) bir yıl daha sizlerin olsun .
Yeni Yılınız Kutlu Olsun
Hüsnü/İstanbul-Bostancı 29.12.2008