- 1427 Okunma
- 32 Yorum
- 0 Beğeni
Korkacaksan Kinciden Kork
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Tutmadık kinini, bize yapılan haksızlıkların.
Dışlamadık kimseyi şudur budur diyerek.
Döktüler hiç yerine kanlarımızı,deştiler kadınlarımızın karınlarını,toprağa verdik ana kuzusu can ları,sustuk yine de sevdik yaratandandır diyerek yaratılanı.
Özür dilemek isteyen dilesin,hangi çıkarı için dilenecekse dilensin !!
Ne suyunuz içilir,ne aşınız yenir ! Helal mi, haram mı, ne geçer kursağınızdan o da bilinir artık..
Türk Milletinin gücünü azımsayanlar, kendinize gelin...Bu millet ki gücünü hak’ tan,ay yıldızlı al bayraktan,damarında dolaşan asil kanından alır.İmanıyla yazıldı koca bin yılın tarihi cihana !
Var mı emsali Milletinin dünyada !
Sahip çık artık Vatanına,Bayrağına !
Yeter artık...Uyuma !
Kendini bu milletten ayrı gören şaşkın !
Bak Ata’na, bak dedene ,bak şanlı şerefli öz geçmişine de, yaptıklarını ve yaptırımlarını kime yaptığını anla, bu toprakları yıkamıştık zamanında kanla.
Üstüne düşen vazifeni iyi anla, sen ot değilsin,sen taş değilsin,sen it de değilsin! sen aklı ve yüreği olan İnsansın..
Toprağına
Şehidine
Bayrağına
Ata’na
Soyuna
İmanına
Sahip olmazsan kim olacak sonra.
Her şey ortada besledik büyüttük hançeri bağrımıza vurdu düşman..
Ne der Atalarımız bilmez misin, su uyur düşman uyumaz ! Uyuma Ey Türk Evladı.
Korkma dinciden,kork kinciden...Kork İnsan olamamış İnsafsız kişiden...
Saygılar...Sevgiler
YORUMLAR
Şairem;
Yazınızın her kelimesi, her satırı yerli yerinde...
Tek kelimeyle günümüzü özetleyen harikulade bir yazı olmuş... Kelime kelime, satır satır atlanılmadan okunması gereken bir içerik taşımaktadır...
Ben nacizane Mehmet Akif ERSOY'un aşağıdaki şiirinin yazınıza uygun düştüğü kanaati ile katkıda bulunmak istedim...
Evler tünek olmuş, ötüyor bir sürü baykuş...
Sesler de: 'Vatan tehlikedeymiş... Batıyormuş! '
SAHİPSİZ OLAN MEMLEKETİN BATMASI HAKTIR;
SEN SAHİP OLURSAN BU VATAN BATMAYACAKTIR.
Feryâdı bırak, kendine gel, çünkü zaman dar...
Uğraş ki: telâfi edecek bunca zarar var.
Feryâd ile kurtulması me'mûl ise haykır!
Yok, yok! Hele azmindeki zincirleri bir kır!
'İş bitti... Sebâtın sonu yoktur! ' deme, yılma.
Ey millet-i merhûme, sakın ye'se kapılma.
Sn. hüzünlü şarkım
Sizden alıntıladığım aşağıdaki bölüm var ya...
Yüzlerce sayfada anlatılabilecek herşeyin tam özetidir...
Kaç bin sayfa süreceğini Rabbimizin bileceği amel defterimiz var ya !...
O sayfalarda karşılaşacağımızı düşündüğüm soruların özetidir yazdıklarınız...
İnsanlar sadece kısa bir süre inzivaya çekilip düşünse !
--- Bizler bu kadar haksızlığa neden sessiz kalıyoruz ?
Allah c.c. sizden razı olsun
---------------------------------------------------------------
Çünkü korkuyoruz bize şunu derler, bize bunu derler diye..Oysa demiyoruz ya bize ALLAH ne der ?
Neden suskun kaldın haksızlık karşısında ?
Neden savunmadın haklıyı ?
Seni engelleyen Neydi ?
Nerede o uğruna sus olduğun sebep?
Çağır arkadaşını hakkını versin haklının demez mi ?
Çağır masumun gözüne yaş bırakan, anasını katleden haini sen onun için susmadın mı demez mi ?
......Konu komşu ne der zihniyetiyle savunulan doğrular bizim doğrularımız değil oysa, nefsimizin menfaatimizin doğruları !
Saygı değer Rom@antik , haklısınız biz böyle suskun ve sinmiş toplumuz..
Çünkü korkuyoruz bize şunu derler, bize bunu derler diye..Oysa demiyoruz ya bize ALLAH ne der ?
Neden suskun kaldın haksızlık karşısında ?
Neden savunmadın haklıyı ?
Seni engelleyen Neydi ?
Nerede o uğruna sus olduğun sebep?
Çağır arkadaşını hakkını versin haklının demez mi ?
Çağır masumun gözüne yaş bırakan, anasını katleden haini sen onun için susmadın mı demez mi ?
......Konu komşu ne der zihniyetiyle savunulan doğrular bizim doğrularımız değil oysa, nefsimizin menfaatimizin doğruları !
Değerli katkılarınızdan ve alakanızdan, duyarlı yüreğinizden dolayı sizi tüm samimiyetimle Tebrik ederim.
hüzünlüşarkım tarafından 2/3/2009 12:30:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
Dinci kelimesine, "patatesci, peynirci,yoğurtçu" türü alım satım, ticaret kavramı olarak bakıldığında önyargılı yaklaşımlar kaçınılmaz olur."Atatürkçü, milliyetçi, solcu, sağcı,ulusalcı vb." gibi kavramsal bazda bakıldığında, olumsuz değil olumlamadan bahsedilir genelde.
Dinci/kinci mukayesesinde doğru ifadeyi yakalamış yazar yazı içeriğine göre...
BU vesileyle tekrar tebrik ederim yazarı..
Sayın Göktürkmen; Şöyle yazsam daha doğru olurdu belki daha iyi anlaşılırdı,
Korkma Müslümandan ! Kork düşmandan, kork kinci insandan, kork her haksızlığı yapan insafsız kişiden
Değiştirmemi taleb ederseniz hay hay başım üstüne !
Kılı kırk yaran ,her sözün altında art niyet arayan bizi bizden ayıranların ne anlatsak anlamak istemediklerini , asıl at gözlüğünü kendilerinin taktığını, nefs lerinin peşinde koşmaktan başka işe yaramayan akıllarının anlamalarını sağlayacaksa ve anlaşılacaksa hemen !
Yazıyı yukardan aşağıya sezerek , benimseyerek okuyup anlamıyorsa ,gelip tek bir kelimeye takılıyorsa Kalsın ....
Neyi savunsak batarız görmeyen gözlere...
Saygılar
hüzünlüşarkım tarafından 12/28/2008 1:43:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
Toprağına
Şehidine
Bayrağına
Ata’na
Soyuna
İmanına
Sahip olmazsan kim olacak sonra.
Her şey ortada besledik büyüttük hançeri bağrımıza vurdu düşman..
Ne der Atalarımız bilmez misin, su uyur düşman uyumaz ! Uyuma Ey Türk Evladı.
Korkma dinciden,kork kinciden...Kork İnsan olamamış İnsafsız kişiden...
Gönlümüze tercüman oldunuz.
Teşekkürler.
Saygı ve selamlarımla.
"..Korkma dinciden,kork kinciden..."
Bunu anlamadım?! Türkçe iyelik ekleri ve anlam genişlemelerini daha düşünerek yazmanızı önerebilir miyim efendim?
Yani ci/li/ist gibi anlatabiliyorum. Bu samimi müslüman anlamından kaymış, yazınızın bitiş tümcesi olunca da, ben gibi bütünsel okumalar yapanlar için, anlamın kayması algılanmış.
Dinci değil, Müslüman... Dinci nitelem, artık kini -dini- olmuşları kapsayacak şekilde olumsuz algılanıyor. Yok radikal, yok ılımlı gibi...
İkisine de reddiye.. -İslam gibi İslam- yani..
Gününüz güzel geçsin, kutlu/yorum.
Adı sömürü, vahşet, cinayet, arsızlık kendini bilmezlik, sebebi her ne olursa Can almak, haklı olmaktan haksızlığa düşmek demektir.
İçinde öfke barındıran,kin tutan,gerçeklerini ve geleceğini menfaati için değiştirenlere ne manalı bir soru soruyorsunuz,Sayın Koloğlu !
Samimiyetsiz samimiler diyebiliyorum ancak.
degerli huzunlusarki,
dik durusunu, yol gostericiligini, insancil-barisciligini, siyasete taraf olmadan milletinden tarfliligini, bilgi birikimlerini bizimle paylastigini, gelecege buyuk umutlat vaad ettigini, halkimizin oyunlar karsisinda uyanik olmamizi onerdigin icin tesekkurlerim sonsuzdur...
dost, can ve kardes yuregimize selam olsun uzak ulkelerden...
varolasin yasli turk kizi...
Yüce Türk Büyüklerimizden biri basın bültenlerine açıklama yapmış (!)
* İsrail Başbakanı Ehud Olmert'i aramayı düşünüyordum, ama iptal ettim. * demiş...
Çünkü, gazze'ye yapılan çirkin saldırıyı kınıyormuş !...
Demokrasiye ve insan haklarına darbedir, orantısız güç kullanılmıştır türü açıklamalar...
SİZCE SAMİMİ MİDİR SÖYLEMİNDE ?
Bu Türk büyüklerimiz iktidara gelir gelmez İsrail adlı dünyanın terör üretim fabrikası olan ve İstanbul'dan dahi küçük olan devletine !...
Manavgat'ın suyunu satmadı mı ?
Türkiyenin askeri anlamda gerekli silah, uçak ve birçok çeşitteki mühimmatını oradan temin etmedi mi ?
Bunları oradan alarak o ülkeye ülkemizin parasını kazandırmadı mı ?
Ülkemizdeki stratejik konumda olan yerleri özelleştirme adı altında o ülke yatırımcılarına davet çıkararak yok pahasına (!) verip kendi ülkemizin kazancını onlara nasip etmedi mi ?
Ülkemizdeki bankaları onlara sattırarark "hâlâ" ceplerini anormal kâr gelirleri ile doldurmasına vesile olmadı mı ?
Güneydoğu, doğu ve sahil şeridimizdeki çok önemli yerleri satmadı mı ?
Türkiye'mizin suyundan bunlar para kazanmıyorlar mı ?
Türk insanını bankalara çekerek faiz tuzağında servetlerine servet katmıyorlar mı ?
ve... ve... en önemlisi... Türkiye'den neredeyse her sektörden ve devletten kazandıkları para ile gidip gazze'deki masum insanları öldürmeye harcamıyorlar mı ?
Gazze'ye yapılan saldırıda ölen çocuk, kadın, yaşlı ya da genç... kısaca masum insanların hayatının bitişinde dolaylı da olsa; verdiğimiz oylar neticesinde bizlerinde parmağı var mı ?
ŞİMDİ TEKRAR SORUYORUM...
TÜRK BÜYÜKLERİMİZ KINAMA SÖYLEMİNDE SAMİMİ MİDİR ?
İÇİNDE AZ DA OLSA VATAN AŞKI OLAN...
İÇİNDE ÇOCUK AŞKI OLAN (savaş ya da terör ortamında en masum olanlar, daima çocuklardır ) BU SORUYA CEVAP VERSİN... ALLAH AŞKINA...
Duyarlı yüreğinizi kutluyorum.Eh uyanırız inşallah bu kadar gerçekler karşısında.Ama zaman geçmeden uyanmak lazım.Her geçen günlerde lehimize değil alehimize gelişmekte .Allahım yar ve yardımcımız olsun.Kutlarım günün yazısını ve yazarını.Varolasınız.
Saygılarımla
Bahar
baharca57 tarafından 12/28/2008 12:39:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
ben öyle gizli
öyle sinsice ve derinden takip ediyorum ki bu satırların yazarını...
hem şiirde
hem yazıda
toplumsal değerlerimizi o kadar güzel ve titizlikle muhafaza ediyor ki....
işte bu bir refleks,bu toplumsal birey olmamnın bir dik duruşu...kakara kiki yapmadan...birilerine şirin görünmek için değl
kendi öz yürek sesini dinleyerek yazıyor bu kalem...
mutlandık
umutlandık...
ve hala takipteyiz derinden ve gizliden....
sevgiler saygılar yüreğinize...
Korkma dinciden,kork kinciden...Kork İnsan olamamış İnsafsız kişiden...
...................................................GERÇEK DİNİNE SAHİP MÜSLÜMANLAR KİMSENİN İYİSİNE KÖTÜSÜNE KIZMAZ KARIŞMAZ ; ANCAK DİN NE YAZIK Kİ KOLAY İSTİSMARA AÇIK BİR KAVRAMDIR.İNSANLAR BİLİNÇLİ,DİNDAR OLMADIKLAR ZAMAN SÜRÜ PSİKOLOJİSİ İLE HAREKET EDEREK ÇOK TEHLİKELİ
OLYLARA SEBEP OLABİLİRLER.
SİVAS'TA 37 AYDINININ YAKILMASI, KUBİLAY'IN BAŞININ KESİLMESİ GİBİ OLAYLAR
NE YAZIK Kİ DİNSEL GÖRÜNÜŞLE TEZGAHLANMIŞ İRTİCAİ AYAKLANMALARDIR.
BU NEDENLE DİN VE DEVLET İŞLERİ AYRI TUTULMALI,
SOSYAL HAYATTA BU UNSURLARIN İŞLENMESİNDE BİLİMSEL OLMALIDIR.
İYİ NİYET BEŞ PARA ETMEZ BAZI DURUMLARDA.
SAYGILAR, EMEĞİNİZİ KUTLARIM.
Şaban Aktaş tarafından 12/27/2008 7:59:53 PM zamanında düzenlenmiştir.