- 626 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
KAHROL DÜŞMAN, AL SANA AYAKKABI..!
Eğer yine bizim medya abartmıyorsa, Irakta halkın ayakkabı cihadına desteği çok büyük olmuş gibi.
Bayrak gibi, sopaların ucuna ayakkabılar asarak gösteriler yapıyormuş Irak halkı, Bushun kafasını teğet geçen ayakkabı saldırısı ertesinde.
Silah gücü elinde diye, kendi halkını zulüm altında inim inim inleten baasçı Saddam yönetimi, işgal öncesinde ABD ye kafa tutuyor, meydan okuyordu güçlü ordusu ve silahlarıyla.
Gerçekte böyle bir ordusu, bu ordunun askerleri var mıydı çok geçmeden belli oldu.
Saddamın muhafızları dahil, o koca ordu işgalin başından itibaren ortalarda hiç gözükmedi.
Ne petrol gelirleriyle alınan onca silahtan, ne geçmişte İran ile başa çıkabilen cengaver askerlerden eser yoktu.
İşi düşmanla savaşmak olan Irak ordusu bir günde yeraltına indi sanki.
Beklentilerin aksine, yeraltı savaşlarını da çeşitli İslamcı ve antiamerikan örgütlere rica ederek adeta buhar olup uçtular.
Irak şehirleri birer birer yakılıp yıkılırken, kadınların kızların ırzları kirletilirken, çoluk çocuk, conilerin savaş oyunlarındaki sanal figüranlar gibi kurşunlanırken kılını bile kıpırdatmayan koca ordu, onca asker ne yazık ki, hiç değilse yaşanacak rezaleti görmemek adına dahi kanlarının son damlasına kadar çarpışıp, şehit olmayı beceremediler...
Bu açıdan bakıldığında, işi haber yapmak, yazı yazmak olan bir gazetecinin bu onursuzluğu kendisine yediremeyerek, adeta kendi geleceği üzerine harakiri yapar gibi tepki göstermesi, ayakkabılarını halkının zulüm görmesine sebeb olarak gördüğü Bush’un üzerine fırlatması ibretlik bir tavır olarak görünüyor.
O ayakkabılar belki Bush’a isabet etmedi ama, eminim ülkelerini savunmak için canlarını vermeyi beceremeyen belki de bundan kaçınan Saddam dönemi ordusunun karargahına bomba gibi düşmüştür...
Küçücük bir tepkiden etkilenip sokağa dökülen çaresiz, yöneticilerinin ve ordusunun ihanetine uğramış Irak halkının acılarını kaç gün dindirebilecek acaba?
İşgalciler ayakkabıları kıçlarına vura vura Irakı terketseler dahi şehadet şerbetini içmekten kaçınan ordularının, yüreklerinde bıraktığı sızıyla ne kadar yaşayabilecekler?
Çarpışarak yok olmuş bir ordunun arkasından, işgalcilerin zulümlerine maruz kalsalardı, yürekleri bunca kanar mıydı acaba?
Gözünü kırpmadan şehadet şerbetini içebilen askerlerimiz, şehitlerimiz olması ve kendilerini defalarca şehit cenazeleriyle ispat etmiş olmaları yüreğimizi ferahlatsa da, kardeş, müslüman Irak halkı için üzülmemek elde mi?
Allah yardımcıları olsun...
YORUMLAR
bu ibretlik durumlardan dersler cikarabilmek ve yarinlara hazirlikli olmayi ogrenilmesi gerekir. bizim basimizada ayni belalar sarilmak isteniyor uc asirdir...
karekterimiz buna asla musade etmedi. bunun icinde karekterimizi bozma kampanyalari tv lerle son surat devam ediyor (butun medya ile)
bir gazetecinin onurlu davranisi dunyaya ornek olmalidir. abd'nin suratina firladilan ayakkabi, aslinda butun dunyadaki zalimliklerini protesto ve dunya halklarina ''bas kaldirin'' sinyali idi.
biz dersimizi aldik alacagimiz kadar bu durumdan. umarim halkimizin coguda gereken dersi cikarmislardir.
erol hocam, yuregine ve kalemine tesekurler.
saygilar
evet allah yardımcıları olsun...amerika ilk işkal etmeye geldiğinde başka bir ülkeyi ve kökeninin nereye dayandığı bile bilinmeyen insanları kurtarıcı gibi görmeleri en büyük hatalarıydı...hayattaki en büyük şansım türk ve müslüman olmak diye düşünmüşümdür hep...bu olayları gördükçe bu düşünce yineleniyor zihnimde...biz vatanın tek bir tozu için seve seve ölenlerdeniz çünkü...gerekirse cinsiyet ve yaş ayrımı yapmadan hemde...diyecek fazla bir şey yok aslında...NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE! ve ne mutlu türklüğün onurunu taşıyıp koruyabilene....
amin. bu üzerinde konuşulacak tartışılacak dersler çıkarılacak bir olgu. ırak bir ibreri alemdir. ordusu bir ibreti alemdir. zincirbozan filmini izledim dün akşam. aslında yabancı olmadığım bir bakıştı fakat yinede bütün sinirlerin bozuldu. tarih bilinci. iman ve güzel ahlakla yetişmeyen bir nesil amerikanın uşağı olmaktan öteye geçemez.
ayrıca başlık çok hoşuma gitti. zahmetli zeki mürene atfedilen söz gerldi aklıma. pis düşman al sana bir bomba...