- 657 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZGÜRLÜK SENİN NEYİNE (Cuma yazıları)
Savaş sıcak olmalı.
Binlerce ton patlatıcı yanar, ortalık tutuşur yanar.
İnsancıklar can havliyle kaçar.
İnsancıklar insancıkları kovalar.
İnsancıklar ölür,
İnsancıklar öldürür.
Kancıklar seyreder.
37 derece santigrat kan buharlaşır. Yer ısınır, gök ısınır. Savaş sıcak olmalı, sımsıcak. Bilenler bilir.
Savaşın da suyu çıktı. Soğuk savaş çıktı. Kancık savaş. Psikolojik savaş. Ekonomik savaş.
Bu soğuk savaş denilen meret daha acımasız çıktı. Daha çok can yaktı. Üstelik sessiz sedasız. Kan çıkmadan, kuruyup gitti insanlık.
Duman çıkmadan kavruldu ortalık.
Komünist sözcüğünü kullanamazdık bir zamanlar. İçeri atarlardı, işinden- geçim kaynağından ederlerdi insanı. Kim mi? Devletimiz. Sistemimiz. Yasalarımız ve onları uygulayanlar.
Neden?
Devletimiz faşist miydi? Kapitalist miydi? Neydi devletimizin ana doktrini?
Cumhuriyet idi ismi. Arapça olmalı. Cumhur-iyet. Halka ait. Halkın yönetimi. Türkiye. Türk-iye. Bu da Arapça olmalı.
Hani dilimiz büyük dillerden biriydi. Güçlüydü. Zengindi.
Ülkemizin ismi bile yok dilimizde. Yazıklar olsun bize.
Osmanlı’nın durumu ve kurtuluş/kuruluş savaşı yıllarımız malüm. Ya onca cumhur-iyet yıllarında ne yaptık?
Biz sıcak aşı, sıcak savaşı severiz.
Soğuk savaştan, siyas-etten anlamayız.
Biz savaşırız, akşam yiyeceğini çıkarmak için. Afiyetle karnımızı doyurdukmuydu, yarın umurumuzda olmaz.
Hele bir sabah olsun, hele bir başa gelsin düşünürüz bir şeyler.
Onca geçmişi olan bir ulusun devletinin ismi başka bir dilden. Hala öyle. Haklı değil mi ingilizler bu ülkeye *HİNDİ* demekte. TURKEY.
Soğuk savaş ne yaptı?
Bilgiyi ve tekniği hatta malzemeyi yani ekonomiyi yoğun kullandı.
Böylece güç kavramı değişti.
Eciş-bücüşler babayiğitleri alaşağı etti.
Bilek büküldü, yürek köreldi. Kılıçlar gökyüzünün karanlık bulutlarına sallandı.
Sosyalizm, kapitalizme yenildi.
Teorisyenlerin laga-lügaları, kıvırmaları sadece kafa karıştırıyor. Onlar havanda su dövüyorlar. Pratisyenler/uygulayıcılar her kimse zaten işin içine etmişler.
Alayı yanlış yolda. Çünkü yansız, bağımsız olamıyorlar. Nalıncı keseri gibi herkes kendine yontunca doğru bulunamıyor, bilinemiyor.
Böyle yamuk yumuk etkilerden kurtulup gerçeği/doğruyu ortaya koyanlar peygamberler oluyor zaten.
O yüzdendir ki:
Sosyalizm X kapitalizm.
Toplum X materyal.
İnsan X para.
Çekişmelerinde, insan paraya yenildi.
Biz -kendimize göre- yaratılanların en mükemmeli ve egemeniyiz güya.
Nasıl oldu da insan/insanlık yenildi.
Yaratılışa aykırı.
Demek ki, yanlış yoldadır insanlık. Kesinlikle böyle gitmeyecektir.
Şu Kastelli ne akıllı adamdı. *Beşer şaşar, beşir şaşmaz* demişti.
Ey Beşir nerdeysen çık ortaya. Kurtar şu zavallı beşeri/insanlığı.
Özgürlük elden gitti. Canlı cansıza yenildi.
Ulusun dili de yeniliyor galiba. Dilsiz ulus olunmuyor ki.
Geçenlerde bir anket sonuçlarını okuyordum. Zengin ve de uygar bir ülkede yapılmış.
Sorulardan bana can alıcı geleni:
Kadınlara soruyorlar *EKONOMİK ÖZGÜRLÜKTEN YANA MISINIZ* diye.
Cevapların yüzde kırktan biraz fazlası *HAYIR* diyor. Gerek duymuyor ekonomik özgürlüğüne. Bu ne demek oluyor şimdi. Biz neyin savaşını veriyoruz. İnsanoğlu, kadın böyle diyor.
Ne yani.
Yiyecek-içecek, giyinecek-kuşanacak, bir herif bulacak, ağzından girip-burnundan çıkacak, altına yatacak, kısrak gibi-kancık gibi yaşayıp gidecek.
Benim ülkemin güzel insanlarını kimse bu sınıfa sokamaz. Bizim kadınlarımız-analarımız-bacılarımız-arkadaşlarımız kutsaldır, maddeye teslim olmuş zavallı ruhsuzların yanında.
Akşam radyoda kulağıma bir pop/top şarkı takıldı. Bizim yenilerden ünlenmiş bir kızın sesi. Özetle; *gideceksen git. Sırada bekleyen bir sürü insan var, hemen senden daha iyisini bulurum* gibi bir şeyler vardı şarkısında. Tiksindim. İşte dedim içimden tükenmiş bir yürek, işte insanlığın çöküşü. Biz de küreselleşiyoruz galiba(!)
Senin neyine özgürlük. Hem özgürlüğün anlamı ne ki.
Özgürlük kavramı insanla özdeş değil mi.
İnsanlık çöktüyse, özgürlükten söz edilir mi.
Saygılar.
YORUMLAR
"Senin neyine özgürlük. Hem özgürlüğün anlamı ne ki.
Özgürlük kavramı insanla özdeş değil mi.
İnsanlık çöktüyse, özgürlükten söz edilir mi."
"Ozgurluk"mu..?Ne ozgurlugu..?Sozde taninmis,sinirlari ve etkilesim alani onceden belirlenmis,alistira alistira benliginize kazinmis,sadece size sunuldugu kadar yasama hakkiniza siz "ozgurluk"mu diyorsunuz.? Bakalim Coken insanliga..Neye gore;Kime gore cokmustur..?Hadi bakalim "Insanlik nedir" tanimlayin tanimlayalim..Ondan sonrada oturup "cokmus" insanlik hakkinda yazalim;yazalim..Isterseniz gelin tum bunlari yapmayalim..Bosa emek olur..Kendi egomuzu tatminden bir karis ileri gitmez yaptiklarimiz..Birakin boyle seyler dusunmeyi ve yazmayi..Ayib ediyorsunuz..Size tanindigi kadar "yazma ozgurlugu"nuzu bosa kullaniyorsunuz..Siir yazin siir..Kirmizi dudakli,nahos ve naif,mini eteklisinden..Edebinizle oturun..
Sozun ozu su dostum..
Bir donemler medya ve matbaa bu kadar geliskin degilken elde yazilan bildiriler,teksirlerde cogaltilan bildiriler dagitilir "un a yapilan" zam icin ulus;kizilay;alsancak;taksim meydanlari dolar tasardi..Bu gun "ipe un seriyoruz"..Ayiptir yapmayin,yazmayin boyle seyler.."Ozgurlu" "Insanlik"..Biraz bekleyin ve gorun bakalim..Yazdinizda ne oldu..Siz yazma ozgurlugunuzu kullandiniz,simdi tum okuyan arkadaslarda "susma" ozgurlugunu kullanacaklar..
Saygilarim icerigi derin bu yaziyi yazan kaleme..
Sevgilerimle.
Ersal Demir