- 476 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
GECE (24:05:2008)
Merhaba! merhaba gecenin karanlığından bütün dünya ya. Evet! görüşmeyeli yine epey bir zaman geçti ve tabi ki bir çok karanlık gecede geçti bunun akabinde.Gece diyorum, geceyi düşünüyorum. Geceler bana hep esrarengiz gelmiştir. Bazen korkutmuştur, bazende karanlığın arkasına gizlenip korunma mı saglamıştır, bazen günün ışığından alıp karanlığa batırmıştır, bazende günün yorğunluğundan,günün sahteliğinden alıp gecenin dinlendiriciliğine, gecenin yanlızlığına ve o yanlızlıktan hayatın anlamına ulaşmamı sağlamıştır. Bundan 3 gece önce bir gece vakti Balıkesirden dönüyordum Ankaraya, otobüsün camından dışarıya baktığımda geceyle yüz yüze geldim. Bu sefer farklı bakıyordu sanki bana. Başımı sola çevirdiğimde tüm karanlığı ile vuruyordu bana , kendine bağlıyordu beni, canımı acıtıyordu bu seferki esrarengizliği.Başımı sağ çevirdiğimde ise bir sare vuruyordu yüzüme, bir serinlik getirdi bana, bir ışıltı oldu,gözlerimden ulaştı bütün vücuduma. Evet o andan itibaren geceyi düşünüyorum, geceler benim için neyi ifade ediyor, geceler insanlık için neyi ifade ediyor, geceler hayatımızın neresinde yer alıyor, geceler karanlığın arkasında bize neler anlatıyor, evet artık beynimi gece kemiriyor. Gece bence hayata benziyor ona nasıl bakıyorsan oda sana öyle bakıyor, ne almak istiyorsan ondan o sana onu veriyor. Geceyi anlaya biliyorsan, gecenin yanlızlığından faydalanıp geceyi, hayatı, kendini sorguluya biliyorsan gerçekliğe o zaman ulaşa biliyorsun. Gecenin karanlığına değil onun üzerine serpilmiş küçük parıltılara bakabilip o parıltılardan faydalana biliyorsan anlıyorsun geceyi. Sahte parıltılarla süslenmiş eğlence gecelerini değil dostla yapılan gerçek sohbetlerin oluştuğu geceleri anımsayıp o gecelerden yön veriyosan hayatına o zaman yanılmıyorsun bu saçma hayatta. Evet dostlar! ilk önce geceleri tanıyalım onun karanlığına kapılmayıp içindeki esrarengizlikten, içindeki yanlızlıktan faydalanıp hayatı sorgulayalım, hep güneşe kapılmayalım güneşin ardından geleni de kuçaklıyalım, ondan alacaklarımızı alalım, alalım ki hep karanlıkta kalmayalım.....
YORUMLAR
güzel bir yazı yogun duygular...