Yükün Ağır
Memur-Sen Diyarbakır Şubesi kurumlaşmakta zorlanıyor sanki.Aylarca bir aday bulamadılar, bir süre Eğitim Bir Sen Şube başkanı Yasin YILDIZ durup dururken başkanlık rolünü üstlendi ve zaman içinde bu onu başkanlık koltuğuna çıkardı, galiba bununla sendika en kritik sürece geldi.çünkü bunun anlamı bir açıdan şudur Memur-Sende yönetici kıtlığı var.Varsa yoksa Yasin YILDIZ halbuki Eğitim Bir-Sen Şube Başkanlığı dahi ona fazla gelmeye başlamıştı Bana öyle geliyor ki çevresi onu yanlış yönlendiriyor yada hayallerin peşinde koşuyor.Nerdeyse siyasete de soyunacaktı.Ayrıca bu süreçte yaptığı yorum ve yaklaşımlarıyla eski özelliğini kaybediyor.Dolayısıyla maneviyatı hırpalanıyor dünya onun olsa ne yazar!..Ben tarafsız bir gözlemle bunu fark ediyorum.Dile getirmeyi de bir borç biliyorum.Keşke sadece Eğitim-Bir-Sen’in başkanlığını yapsaydı, okul müdürlüğünü dahi bıraksaydı.O zaman hem verimi hem de değeri artardı netice itibariyle hayırla anılırdı.Kongre arifesinde, bana yönetimde bulunma teklifinde bulunurken: Ben yöneticiyim zaman ayıramam demiştim,bu kendisine de bir mesajdı ama anlamamazlıktan geldi galiba.Halbuki diğer sendikalara baktığımız zaman hiçte böyle bir durum yok ayrıca bir kimse en çok iki dönem başkan olabilir.Öyle bağlayıcı bir madde tüzüğümüzde olmadığı için bu sıkıntılar yaşanıyor, koltuğa oturan yapışıp kalıyor,nefsin oyununa geliyor.
Bir yönetim düşünün ki 7 üyesinden altısı idareci bu bile başlı başına bir musibet genel başkanlık nasıl buna tahammül ediyor hayret ediyorum doğrusu ,ya Diyarbakır’ı önemsemiyorlar yada kendileri için kaba bir kusurdur.Çalışmalarına bakın çok acemice ve yersiz gayri ihtiyari ,usul dışı yöntemlerle üyelik çalışmaları ve Sendikanın İktidar partisiyle ilişkilerini kullanarak çalışmalarını yürütüyorlar büyük oranda çalışmaları sıra dışı olup sendikanın onurunu zedeliyor.Bazen Eğitim-Bir-Sen Üyesi olduğumuzu söyleyince insanın içinde maalesef demek geliyor, “Müdürler sendikası” diyorlar. insan bir şey diyemiyor,bu durumun savunulacak yanı yoktur.
Halbuki bunun yerine şu çalışmaları yapsalardı bizim göğsümüz kabaracaktı.
1-Eğitim öğretim haftasını canlandırma çalışmaları
2-Başarılı öğrencilere burs imkanı
3-İl birincilerini taltif ederek gündem oluşturmayı
4-Yetiştirici seminerler düzenlemek
5-Diyarbakır’ın başarısına yönelik alternatif çalışmalar üretmek
6-İl istişare kurulunu kurup ondan yararlanmak.
7-Üyeleriyle ilgili olduğu hissini vermek(Üyeler arasında ikilik dahi yaşanıyor.)
Daha ne güzel çalışmalar var ,defalarca dile getirdim ama ne çare aynı tas aynı hamam.
Yine olan Diyarbakır’a oluyor.Malesef hiç yoktan iyidir diyemem.
E.KAYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.