- 1158 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar-seçim sizin...
"medeniyet dediğin tek kişi kalmış canavar..."
Mehmet Akif Ersoy
bu topraklar bize atalarımızdan kalma birer yadigar. aslına bakarsanız ne kadar değer verdiğimizi yada geleneklerimize ne kadar bağımlı olduğumuzu yaşadığımız coğrafyanın özelliklerinden olsa gerek her zaman içimizde taşıyoruz...
tabi bu bağlılık konusunu bazen abarttığımız da olmuyor değil yani... mesela dinin bir çok şeyi yasakladığını, hatta yetmiyor dinin teknolojiye ve bilime karşı geldiğinde dinin sadece vicdanlarda kalması gerektiğini dinin yerinin sadece ve sadece içimizde bir yerlerde olması gerektiğine dahi inanıyoruz...
neyse bizim buradaki konumuzun gidişatı zaten oraya doğru devam edecektir. böyle olması gerekiyor çünkü...
benim aslında söz etmek istediğim bu toprakların insanlarına uygulanan tam olarak osmanlı devletinin gerileme döneminde başlayan ve tanzimat fermanı ile iyicene ağırlıyla üzerimize oturan modernleşme ve batılılaşma çabamızdan bahsetmek istiyorum...
o zamana göre acaba batılılaşma tam olarak nasıl olmalıydı. bütün cihana hükmeden osmanlı birden savaşları kaybetmeye başlamışdı. acaba sebebi neydi de bu batılılar bizi yenmeye başlamıştı. ve bu sebeb ile işte biz de ilk olarak batıdan askeri ihtiyaçlarımızı karşılamak amacı ile ilk girişimlerimizde bulunmuş olduk.
bu daha sonra batılıların kapitülasyonları geliştirerek kendi medeniyet tasavvurlarını bu topraklara taşımaya başlayarak devam etti. aslında bizdeki belkide en büyük sorun ne kadar yanlışımız varsa bütün suçu sadece dine yöneltmek oldu. onu sadece insanlara öcü olarak göstermek, hatta ilim, teknoloji, gelişme ve hatta medeni olmanın önündeki en büyük engel olarak görmemizdir. ama şunu hiç bir zaman unutmamak lazım.
birincisi, İslam ın Hz.Adem den beri var olduğunu ve Hz.Muhammed in bu zincirin sadece son parçası olduğunu;
ikincisi, İslam ın uygulandığı dönemlerdeki toplumların ahlaki ve medeniyet seviyelerinin nereleri ulaştığına bakmak lazım. aslında sadece bakmak yetmiyor.bakıpta görmek gerektiğini;
üçüncüsü; kant gibi daha bir çok felsefecinin müslüman olan İbni Sina,Farabi vb. filozofların fikirlerini alarak avrupa daki rönesans ve reform gibi düşünsel gelişimi yaptıklarını;... vs... belki de daha binlerce bu şekilde sayacağımız bir çok durum var...
benim anlayamadığım yada idrak edemediğim nokta geçmişimizde bu kadar başarı yaşamışız acaba sebebi nedir diye düşünmemişizde... nedendir bilinmez ama gerilememizin sebebi olarak din gösterilmiştir. bu ülkenin "muasır medeniyet" seviyesine çıkması için dinin hayatlarımızdan koparılması gerektiğini, hatta dinin (sadece insanların vicdanlarında olması gerektiğini, dinin insanlarını uyuşturduğunu, onun devlet yönetiminde kullanılmaması gerektiğine kadar, çünkü sebebi herhalde yetersiz olması ... evet aynen öyle, beşeri bir sistem olan laiklik bunu yaparken Allah ın kanunları nasıl oluyorsa bunu yapamıyor) devlet işlerinde olmasının bile zararlı olduğunu çünkü modern ve batılıllaşma hedefi olan bir ülkenin dini kurallar ile yönetilmesinin sadece gericilik olarak gösterilmesine kadar gidiyor işte.
şimdi sıra geldi İslam ın insan üzerindeki etkilerine gelelim. İslam, İlahi bir sistem olması sebebiyle aslında yayılmacı(emperyal) olarak nitelendirilebilir. çünkü İslam ın amacı yeryüzünde Allah ın iktidarını sağlamaktır. bu yüzden İslam insanın hayatının her saniyesinde yani kısacası;ailevi ilişkilerimizde, dışarı ile ilişkilerimizde,ahlaki olarak yaşatımızda,insanların eşit olması gerektiğini söyleyerek daha bir çok konuda sorunlara kesin bir çözüm getirmiştir. insanı sadece insan olarak gören ve ona özgürlüğünü veren ve diğer beşeri sistem gibi belli mevkilerin köleleri yapmamaktadır.
ve sıra geldi batıdan bizim topraklarımıza gelen medeniyetin bizim üzerimizdeki etkilerine...
belkide en büyük etkilerini çocuklar üzerinde görebiliriz.
daha sonra ahlaki çöküntüyü, tabii bu ahlaki çöküntüyü destekleyen diziler ve daha bir sürü batı yaşam tarzını insanlarımıza gayet normal bir şey olarak gösterme vb...(herşeyin artık uluorta yapılması vs...)... bu şekilde yavaş bir şekilde hissettirmeden değişmeye ve değişmemize tanık olmaktayız... bir tarafta Allah ın vaadi ve bir tarafta yeri geldiğinde cingar çıkarıp kahrolsun batı,amerika dediğimiz ve onlara ait olan beşeri sistem...
"Medeni açmaksa bedeni...Hayvanlar bile sizden daha medeni..."
Mehmet Akif Ersoy
sürç-ü lisan ettiysek şimdiden affola...buyrun seçimi siz yapın... selametle...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.