Aşk Yoksa Yoktur Mevsimlerin Hükmü
Beni sevdiğini söylüyorsun... ’Dört mevsim var önümüzde, seninle beşinciyi arayacağız’ diyor, tüm aşka aşık mağdurlar gibi imkansızı seçiyorsun.
Kimliği belirlenemeyen bir yaklaşımla, gözlerimde durmadın daha, ellerin ellerimi bulmadı ve gün utanmadı tutkulu bir gecenin ardından doğduğuna. Ben hiç sesinde erimedim, gözlerimi sen resimlerde bile görmedin. Anlıyorum ki; aşk biraz da hayal aslında...
Beni sevdiğini söylüyorsun... ’Tut ellerimden, dökülen yapraklarla ağırlayalım sonbaharı’ diyorsun. Utangaç gelecek vaatleri, bekar bir kibarlıkla reddediyor bu acemi tutkunu. Savuruyorsun kızıl tana yağmurun sende söndürdüklerini. Kalkıyorsun, bir türkü tutturuyorsun eylül zamanı... Bir buket alıyorsun eline, kokusu burcu burcu dağılıyor teninde. Yıkamıyorsun günlerdir yıkadığın hiç bir şeyi, duyduğun sevgi bulaşmıştır diye kıyafetlerine...
Beni sevdiğini söylüyorsun... ’Karın soğuğuna aldırma, gelip tutacağım ellerinden, uzat yeter ki’ diyorsun. Aylar uzuyor, yıllar uzuyor, ellerim sana uzanmıyor. Dönüp bakınca çoktan göç ettiğini görüyorum kuşların. ’Beni de alsalardı keşke’ diyorum. Alsalardı da ben seni bunca üzmeye ev sahipliği yapmasaydım. Havaya asıyorum tüm sorularını. Yanıtsız bırakıyorum. Sen rakına meze yapıyorsun karın saçaklarındaki buzları, ben seni buzdan ülkelerde unutuyorum...
Beni sevdiğini söylüyorsun... ’Bak yaz ayındayız, her yer cıvıl cıvıl, ısıt yüreğini artık’ diyorsun. Ben asfaltla beraber eriyorum bir ikindi vakti. Üzerimden geçen umutların gölgelerine birer birer yapışarak. Yine uzanıyor ellerin, ellerime. ’Bak’ diyorsun, ’yaz ayındayız, yaz!’ ’Üzgünüm’ diyerek yanıtlıyorum seni, ’içime işlemiyor bu yaz, benim gönlüm hep ayaz’...
Elif SEZGİN
YORUMLAR
çok ilginç... okurken aklıma ne geldi biliyor musunuz?
Acaba alt alta koysaydık cümleleri, şiir mi olurdu ne?
Şiir tadında yazılara kayıyoruz galiba. Bu size özel değil, bana da aynısını söylerler. "Şiir bu" derler, inat eder, "hayır" derim. işime gelince "yazı yazardan çıktığı an okurundur" demesini bilirim de; işime gelmeyince "yazı mı şiir mi ben karar veririm" derim...
"saçaklarında ki buzları" ki eki birleşik olmalı...
tebrik ederim, bir de altıncı mevsimi bulursanız,
bana lazım...