- 1673 Okunma
- 29 Yorum
- 0 Beğeni
FOTOĞRAFLARDAKİ KÜÇÜK KIZ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Geçen gece çocukluk fotoğraflarımı aldım elime. Kötü bir evliliğin gülen yüzüydüm resimlerde. Düşündüm. Mutsuz bir evin meyvesiydim. Yıllar ayrı iki hayatın arasında sürükledi beni. Nereye gitsem bir yanım boş kaldı, hep bir sıcaklığa hasret kaldım. Sevgimi mahkeme kararları bölmüştü, bir de geleceğime yönelik nafaka davaları…
Annem çoğu zaman geceleri uyumadan önce masal anlatırdı. Gökten üç elma düşerdi.
Biri bana, biri anneme. Diğeri de… Son elma hep sahipsiz kalırdı. Ben susardım. Sol yanımda babam… Uyurdum.
Babama giderdim sonra… Yemek yapmaya alışamamıştı, bir de bana yalnız bakmaya. Elmalı pasta yapmayı öğrenmişti ama eski tadı yoktu. İşte o gün anladım artık her şeyin farklı olacağını.
İkinci perde başlıyor. Herkes yerlerini alsın!!!
İşte sahnedeyim…
Şimdi ikisinin şehrinden de uzak ayrı bir kentteyim. Hayatın –den hali üzerimde. Hiçbir zaman bütün olamadığımız bir parçadan daha da koptum. Sizden sonra diye başladım bu perdeye. Yalnızlık sınavından yüz aldım, aşkta bütünlemeye kaldım.
Ve fotoğraflarım…
Bakıyorum da kalmamış eski umutlarım. Gözlerimin ışığı, yerini karanlığa bırakmış.
Resimlerdeki gülen kızın yüzüne ilaçlar sahte bir tebessüm bırakmış.
Sevmeye tedirgin, güven duygusuna hasret yüreğim sizden armağan...
Şimdi daha iyi anlıyorum!
…mavi uçurtma...
YORUMLAR
Biz kaç kişiyiz adlı duyarlı yazını okuduktan sonra seni merak ettim ve diğer yazılarına bakmaya karar verdim. Ben yeniyim daha bu yüzden ayıplamayın tanımıyorum daha kimseyi.
Hüzün dolu bir çocukluğun, duygu yüklü anımsamasını o denli güzel anlatmışsınız ki..
Anne baba ikilemi yaşamadım ama bende 12 yaşımdan sonra yatılı okumak için ayrıldım onlardan. Gökten üç elma düştüğünde hep biri benim ikisi hasrete kalırdı.
bunu bana anımsattın.
kutluyorum
harikaydın
şimdi sırayla diğer yazılarını okumaya gidiyorum.
Küçüksün daha
Bir adım önümüz zemheri
Daha İlk dönemeçte tipi ye tutulur /dayanamaz, üşürsün
Kente gri yağıyor
Durma ak şimdi
Kum tanelerinden öte zamanlara
Güneşten çalabildiğin kadar sarı çal çocuk
Yeşil biraz / ısınmak için
Kırmızıya dokunma sakın / O benim
Şeker sevincini de al yanına
Soluklandığında zamansız suskularda
Ekmek arası özlem mavisi / katığın olsun
Git hadi
Küçüksün daha ...
sevgilerimle
Sevgili çocuk,
önce kutlarım kurdela yakışmış duyguna. Sen gibi hisseden ne kadar çok çocuk olduğunun eminim farkındasın. Çocuk derken kütüklerinde ki kabarık iki rakama rağmen yüreğinde çalıntı çocukluklar saklayan koca koca insanları da kastediyorum.
Kötü evliliklerin ite kaka yürütülmeye çalışılan huzursuz karmaşında yaşamaktansa; Medenice ayrılıp çocuklarına mahkumiyetlerinin tasmasını takmayan ana-baba sahibi olabilmek de şans bence.
Sana masal anlatan bir anneye ve tüm beceriksizliğine rağmen elmalı pasta deneyebilecek kadar sana saygısı olan bir babaya sahip olman da çok önemli Sedacığım.
Biliyor musun? Bana annem hiç masal anlatmadı. Çacuklarımın da onlara saygı gösteren bir babaları hiç olmadı :)
Ve inan bana çocuğum hayatın en büyük yıkımı bu değil. Sen kendini yeterince sev. İnsanın en ayrılmazı ve en yakını kendisi. Sen ne kadar omzunu kendine yaslar ve sana güvenirsen o kadar mutlu olabilmenin yollarını yakalarsın.
Tekrar kutlarım emeğini, sevgiyle kal
Ben susardım. Sol yanımda babam… uyurdum...
............
Ah be çocuk içim hüzün doldu lakin;
gözlerim açık...uyurdum!
ne acıdır ki çocuklar bu acıyı yaşarlar..
analar babalar ayrılır o küçük omuzlar taşıyamaz bu ağır yükü...
hep korktum anne babam kavga ettikçe...
at sırtından yüreğinden sök at bak önünde yol...
açıkkkkkk ...bahar gelmişşşş
korkma sevmekten!
güvensizlik kemirmesin seni
her insanın yaşadığı duygulanım bozukluğu duyguların...
ve bilir misin?
iyi yapmışlar işler yolunda gitmeyince gitmiyor
çocuklar her şekilde büyüyor sonuçta hep ezik...
Ağırmasın Sol yanın
---------------------------------
kimse tatlı aşını acı eylemez
yıkmaz sırça köşkü eylemez viran
bakmaya kıyamazken cemaline
ardına bile bakmadan gitmez
gitmez olmasa derdi!
paralansa da yüreğin çocuk
ayrılık yazıldı ise akan suya
sema ağlıyorsa dolu dolu
elmalı pasta baba yüreği
sevgin şekerrenk
hayatın cilvesi bu
söyle sol yanına
ağırmasın!
Al tebeşir eline
Değişmez
Nasıl hesaplarsan hesapla
Değişmez
Kaçınılmaz son!
İki kere iki dört eder
Yazıldıysa;Ayrılık ayrılık!
Alaz
sevgimleee e hadi mavi uçurtmayı uçuralımmmm
ovalar bizi bekler yamaçlar...
sevgi ile sevgi ile selamlar
harika bir çalışma olmuş sizi yürekten kutluyorum,her duygunun kendine özgü bir değeri vardır yalnızlığında bu nedenle geriye dönüp hayat karelerimizi oluşturan fotoğraflara bakarken kayıplarımızla beraber kazandıklarımızı da göz önüne getirmeliyiz ancak bu şekilde sisli yaşantımızda kaybolan umutlarımızı yakalayabiliriz sevgiler
hey güzel kiz !
bahar cicekleri olsun mavi ucurtmanin kanatlarinda
süzülsün, günesi öpsün yücelerde ...
safak yanginlarinda dogacak günesi bekle ufukta .
daglara bak ... o Ulu daglara ... hadi , gül sen de ... gül güzel kiz .
bak sevgili kardesim , yazin bana neler yazdirdi ...
bahar geldi artik .. nasil güzel disarisi ben de atayim kendimi disariya simdi ..
tebrikler .
sevgiyle ..