herşeyde bir hayır vardır
vaktin birinde bir ülkede bir padişah varmış. bu padişahın çok sevdiği bir de veziri varmış. bir şey yapacağı zaaman hep vezire danışırmış ve nereye giderse muhakkak vezirini yanında götürürmüş.
padişah av meraklısı olduğu için sürekli ava giderlermiş. bir seferinde de ava gitmişler ve ilerilerinde çıkan tavşanı vurmak için ikisi de tüfeklerini doğrultmuş. bu esnada tavşan biraz kaçmış ve padişah da birşey söylemek için elini kaldırdığı sırada vezir ateş etmiş ve yanlışlıkla padişahı parmağından vurup parmağının kopmasına neden olmuş. padişah b olaya çok sinirlenmiş ve
" sen ne yaptın benim parmağım koptu" diye kızmış.
vezir " padişahım herşeyde bir hayır vardır bunda da bir hayır aramak lazım" deyince padişah "bunun neresinde hayır var" diyerek veziri zindana attırmış.
uzun bir aradan sonra padişah tekrar bir kaç adamını toplayıp ava gitmiş ama bu sefer gittiklri yer çok amansız bir ormanmış. ormanda ilerledikleri sırada yamyamlar padişah ve adamlarını yakalyıp kabilelerine götürmüşler ve büyük büyük kazanların altını yakmışlar. padişahın adamlarını kazana atmışlar sıra padişaha gelince bakmışlar ki bir parmağı yok ve onlarda olan bir inanışa göre eğer uzuvlarından herhangi biri noksan olan birinin etini yediklerinde o kabileye lanet yağarmış. bunun için padişahı serest bırakmışlar. padişah yolda gelirken vezirinin ona "herşeyde bir hayır vardır." sözünü hatırlamış ve gelir gelmez veziri zindandan çıkartıp huzuruna getirtmiş ve demiş ki "vezirim hakkını helal et. sen bana zamanında (parmağımı yanlışlıkla vurduğun sırada) herşeyde bir hayır vardır diye söylemiştin de ben yok demiştim bak o parmağım olsaydı yamyamlar beni yiyecekti"demiş. " bu yüzden hakkını helal et 3 sene zindana attırdım" demiş. bunun üzerinevezir "padişahım bunda da bir hayır vardır." deyince padişah" sen de amma da yaptın demiş bunun neresinde hayır var 3 sene zindanda kaldın bir kuru ekmekle karnını doyurup sert tahtanın üzerinde yattın" demiş. vezir" ama padişahım öyle düşünmeyin eğer ben zindanda olmasaydım sizinle ava gelmiş olurdum ve benim bütün uzuvlarım sağlam o zaman yamyamlar beni yiyecekti." demiş.