- 1202 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
**KADIN VE EDEBİYAT***RUH İÇİ KONUŞMASI..
Yazı alanında kadın olmak ne demektir? Bunun ilk koşulu nedir? İnsan yazı yazacakken ilk önce ne yapar bır rahat koltuk arka fonda muzik karşında bir renk cümbüşü hayal gücü üretilsin diye...Kadın şair erkek şair mi yoksa şairmi VARDIR...Erkeklerin yüzyıllardır hüküm sürdügü matbaanın bile yıllar sonra ülkemıze girdiği doğru dürust okuma yazma oranının olmadığı devirde ancak şimdi Atatürk sayesinde okuma yazma oranının yükseldiği bir ortamda neden az kadın şair var demek bana hiç mantıklı gelmıyor..Erkek yazarların eskiden beri rahatça hüküm sürdüğü topraklarda tabiiki bu son kaçınılmazdı..bana kadın yazarların hem iyi hem kötüde olsa hayata katılmalarına izin verılıyor .Ve kadınlar hala üretime katılamıyorlar kültürel anlamda hala kendılerıne bir yol bulamadılar karar mekanızmaları hep erkeklere bırakıldı..Şiir yada yazın antolojılerı hazırlanırken bile yaşama hakkı verilmiyor..Onca erkek yazarlar yazılırken antolojıye gırmeyı basaran kadın yazarlar nedense çok az sayıları az olduğundan değil bence sadace ayrımcılık izleri oradada var.. yer tutmak ve o yeri o kadar korumak zorunda kalıyoruzki iç sıkıntılarımız bizi umtsuzluğa itiyor..Piyasa yapmak kıtap çıkarmak onların dünyasına girip bende burdayım demek hiç kolay olmuyor zaten başaranlarda biz amatörlerin dilinden düşmüyor...
Kadın ve edebiyat konusunun uzun sıkıcı bir konu olduğunu bilsemde Düşünmeden edebıyorum.Olmuyor söylenecek o kadar sözden özet olarak denilebilirki kültürel anlamda kendini var etmek hele hele kadınsan daha zor gibi geliyor bana.....Kadınlar hayallerinizin peşinde koşun .....Erkeklerle hesaplaşmaktan korkmayın edebiyatta bizede yer var....daha çok yer kaplamak için kağıta kaleme sarılın .....Aklıma gelmışken birde şöyle bır şey var aklımda....
--Peki kadınlara en çok faydası olan erkekler kimdir? ---Bunu bir yerde okumuştum ve kadınlar en çok çamaşır makınasi ve Atatürk cevapını vermışlerdi....Bence bırıncısı bayanlara zaman bıraktı ikincisi ise kendi iradeleriyle yaşama hakkı . Onun için Halıde Adıvar benım için bir idoldür..Nede olsa tam bir hatiptı ve kadınları örgutlemesı ayaklandırması yazması ile ilklerdendi...Kadınların en çok istedikleri şeyin kendi ayakları üstunde durmak olduğunu bılırım bunun içinde her alanda özellıkle sanat ve külturde var olduğumuz surece kadın işte evde,yaşama dair her yerde nefes alabılecektir..Ve artık Türk medenı kanunundaki değişiklikleri de gercek anlamda hayatımızda olursa. Kadınlarımız yaşadıkları zorluklarla mücadele ederken erkeklerıde yanında ---görmeyi istemek -- psıkolojısındende kurtulacaktır..Ve her alanda başarılı olacaktır...
YORUMLAR
Saygıdeğer Aynur Soysal Hanımefendi,söylediklerin tamamen doğru yalnız,yazınızda da örnek verdiğiniz Halide Edip, o zamanda o şartlarda böylesine isim yapmışsa verdiği mücadeleye ve azime bakmak lazım.Günümüzde Perihan Mağden,Duygu Asena v.s yazar ve şairlerin sayısıda yadsınamayacak kadar çok yeterki yapılan iş kaliteli,azimli ve yürekten olsun.selam ve saygılarımla
Düşüncelerinize katılıyorum ama, yazıyı bitirene kadar akla karayı seçtim diyebilirim. örneğin:
..bana kadın yazarların hem iyi hem kötüde olsa hayata katılmalarına izin verılıyor.
..Onca erkek yazarlar yazılırken antolojıye gırmeyı basaran kadın yazarlar nedense çok az sayıları az olduğundan değil bence sadace ayrımcılık izleri oradada var..
sanırım bir yerde nokta koymayı mı unutmuşsunuz?
"Peki kadınlara e n çok faydası olan erkekler kimdir"
?????
"erkekler kimdir?bunu bir yerde okumuştum ve kadınlar en çok çamaşır makınasi ve atatürk demişlerdi...."
Atatürk tamam da, çamaşır makinesi erkek mi?
Ayrıva Noktalamalardan sonra büyük harfle yamaya ve -de, -da eklerini gerektiğinde ayrı yazmaya da özen gösterirseniz, içeriği dopdolu olan yazınız daha anlaşılabilir olur bence...
Birbirimizi desteklememiz< gerekir aynı zamanda değil mi?:))
Hpşgörünüze sığınarak kendimce birşeyler söyledim...
Saygı ve sevgiyle, hoş kalın...