1
peygamber melikti aynı
zamanda bir otorite varolduğundan.kendi bakış açınız böyle olsada.biat almıştı bağlılarından çünkü.kurduğu devlet 20.yüzyıla kadar farklı şekillerle sürdürmüş varlığını.bizzat
savaşlara katılıyordu peygamber.fetihçilik günümüzde dahi tartışıldığından.yasanın anlamı hükümlerle anlam kazanması devletin niteliğini şekillendiren.aristonun tasnifine göre devletin bir güç kazanması nasıl.beka sorunu varmı tarihte zevk ve eğlenceyle anlaşılıyorsa hükümranlık.devlette yasalara bağlılık nasıl kazanır sorusu.muhalefet inandırıcı değilse.bir rejim sorunu halen varlığını sürdürüyor atatürkçülükle.bunu nasıl açıklar siyasi düşünce.
2
chp hiç olmadığı kadar iktidara yakın.bunun kaygısı var derin devlette.chp nasıl çözer sorunları sizin ifadenizle.belediyeler chpnin elinde yargı erki aleyhinde işliyor olsada.gazetecileri tutuklamakla operasyon başlatıldı devlet içinde.olmayan demokrasi ak parti için ekonomik rant demek yönetimde.chpnin farkı ne sorusu akla gelebilir bu durumda.geçmişte vesayet deniyordu partinin yönetime katılma biçimine.yeniden eski rejim şartları geri gelirmi türkiyede.osmanlı neden kaybediyordu
savaşlarda.bu sorunun yanıtlanması için devletin asli niteliğine bakmak gerekiyor.belkide miadını tamamlamıştı bu tür bir siyaset.bu anlaşılan bir durumdu hastalık vücudu sardığından.ıslahatlarla giderilmek istendi bu hastalık.geçmişi iyi anlamak gerekiyor günümüzde yaşanan sorunların anlaşılması için.işte devletin amaçları arasındaysa gerçek halkçılık.yönetmenin anlamı açıksa anayasada.bunlar için yurttaşlık fikrinde karar kılınmışsa siyasette.bunlar türkiyenin gerçek sorunları topluma kutuplaşma yaşatan.
3
islamcıların kültüre bakışı sorunlumu gerçekten.kurana dönüşün şartları tarışılıyor
islamcı kesimde.aslında mezhepçilik şekilciliği akla getirir.siyere hangi gözle bakılmalı onda sizin için güzel bir örnek vardı ayeti bu konuya işaret etmişse.kuranla peygamberi ayırt edemeyen bir anlayış insanları allaha davette vahyin muhatabı olan eliçi için sakıncalı görüyorsa nübüvveti.aslında kurana dönüşün bir çağrıya dönüşmeside sorunlu.mesele tarikatlerin
islam dışı ritüelleri.kurandan anlaşılan
islamın bunları reddetmesi beklenir yüce
gönüllülüğü esas alıyorsa insan.peygamberin doğruya davette öncü olması kabül görmüyor bu muhitlerde.nitekim peygamberin şefaatte bulunması gibi konular tarışma konusu olabiliyor.tasavvufun köklerinde
islam bilgeliği var şeyhlere ve mürşitlere göre.nitekim gavsların bu makama yükselme nedeni demek tasavvuf.kuran bir zikirdir ayetini esas alıyorlar nede olsa rarikatler.modern
dünyada ruhun hastalanması demek eğer zikrin kalbe ulaşmasına mani oluyorsa maleyani işler.
dünya sevgisi ahireti unutturacak olursa.bu durumda ayetlerin okunması duygulanmak için yeterlidir kurana göre.
4
ortada tek bir gerçek var uygulanan politikalarla muhalif basının susturulmasında.böyle açıklama yapıyor timur soykan halktvde.ismail saymaz haksız uygulamanın çoğulcu siyaset için bir tehdit olduğu görüşünü tekrarlıyor rota programında.belki muhalefetin yetersizliğini farketmiş hükümet tutuklamanın nedenine bakıldığında.
barış terkoğlu tutuklama sürecini anlatıyor programda.bir gözdağı verilmek istenmiş chpye halk tvye yapılan baskınla.ülkenin yasaları çiğneniyor mahkeme kararlarına bakıldığında.kamuoyu önünde hak ihlalleri yaşanıyor.bilirkişi bilgi paylaşımında bulunması.bunları kayda almakta tutuklama nedeni gösteriliyor.kanunda eşitlik çiğneniyor haksız uygulamalarla muhalefetin hedef alınması devlette.hiyeraşik yapıya zarar verir yeni bir vesayeti başlatmak.buda hukukun çiğnenmesidir devlette.