- 44 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cebriyeyi anlasak mı...
Cebriyeyi anlasak mı...
Allahta irade var var olanı emanet eder Allah bu sünnetidir Allahın.Emenet edilen irade var insan ve şeytanda.İlahlığı bile emanet etti mi.şirke imkan verdi işte."Bizi şu kahraman kurtardı"diyorlar ya.
Yaradan sınırsızdır ateştendir şeytan sınırlıdır yani.İhlaslı kullarımı yakamazsın.Bu duan kabul edilmez dualardandır denildi ona
Allahın her duası kabul olur...
Yaradılanın her duası kabul olmaz...balık kavağa çıkamaz...dua ile .sihirdir bu.masaldır bu.
Şeytan ateş.Yakmak onun kaderi.SEÇİMİ İhlasa katkı için yakar mı evet.dinde zorlanmadı şeytan.İhlaslı kullarımı yakamazsın dendi..
Mecûsîler ile Cebriyye arasındaki diğer bir benzerlik ise her ikisinin deteklif-i mâ-lâ yutak’ı caiz ve mümkün görmeleridir.
Mecûsîler’e göre, aynı şey olan alemin mizacı, nur tarafından iyi, zulmettarafından kötü olarak değerlendirilmektedir. Küfrü tek şey olarak kabul edenCebriyye ise onu yaratma açısından Allah için hasen, kesb yönünden insan için ise kötü olarak kabul eder.
Mecûsîler, kızlarının ve annelerinin nikahının cevâzının Allah’ın kaza ve
kaderi ile olduğuna inanmakla böyle kötü bir fiili Allah’a nispet etmektedirler. Hayır ve şer nevinden her şeyin Allah’ın kaza ve kaderiyle olduğunu kabul eden Cebriyye, bu inançla Mecûsîlere benzemektedir.
Mecûsîler’e göre tabiatı gereği iyiye kadir olanın, bunun zıddı olan kötüyekadir olması beklenemez. Onların bu görüşleri, Cebriyye’nin “kişiler ne için yaratılmışlarsa o hal üzere olurlar. İmana kadir olan küfre kadir olamayacağı gibi küfre kadir olanın da imana kadir olması ve yaratılmış olduğu küfür halinden ayrılarak uzaklaşması mümkün değildir.” şeklindeki görüşüne benzemektedir.
Cebriye,masiyetleri dolayısıyla hesaba çekildiğinde ve cezalandırıldığındaAllah’a hasım olmakta ve “bizde masiyeti yaratan ve onları bizden isteyen sensin” demektedirler
Cebriye,iblis ve diğer şeytanlar için yalancı şahittirler. Zira Allah, şeytanı saptırma, ifsad ve şerre teşvik etme hususunda sorguladığında şeytan “bizim bu hususta hiçbir günahımız yoktur, aksine bunların tümünü saptıran Sen’sin” diye cevap verecek ve hüccet olarak onların şahitliğini öne sürecektir
Cebriye ayetleri yeterli anlasaydı keşke...
Şeytan sınırlı ama sınırsızdı duası kabuldü "ihlaslılardan kıl beni deseydi"dinde zorlama olmadığından zorlanmayacaktı...İşte adem kabil şirki seçti Habil ihlası...öldürlen olacağını bilse de ihlası seçerdi GAZZELi öldürüleceğini bildiği halde ihlası seçmişler ve dönmüyorlar...Adem topraktandır toprak ateşe sınır koyar...İhlası seçmesi daha kolaydır deme...Allah ateşe yakma demiyor...şeytana ihlaslı kullarımı sana yaktırmam diyor...Ben Allahın her duam kabul görür sen farklısın ateşte olsan sınırlısın..."Ateş olsan cürmün kadar yer yakarsın...
Nemrudun ateşi de nemrutta sınırlıydı her duası kabul edilmeyenlerdendi...Özgürlüğü sınırsız olan tek Allah var bu varlıkta...Özğür lüğü sınırlıydı nemrudun da ateşinin de hz İbrahimi yakamadı
Cebriye ayetleri yeterli anlasaydı keşke...
Anlayamazdı çünkü kızını da annesini de aynı adamla evliliğe cevaz veriyordu Mecusiler...Anası da danasıda benim diyorlardı...bu ve benzeri pisliklere engel olmak istemedi cebriye imamları...cahiliye arabı 9 yaşındaki kızla evleniyordu...sunniliğe bu pisliği koymalıydılar...Mezheb ilim değildir vahiy değildir Irkçılıktır felsefik iddiaları vardır...tarikatler de oluşurken pislik örflerden beslendiler...bir bütün olarak alınmayı hakketmiyorlar...vahiy ilim süzğeçsiz içilecek süttür ancak...Vahye ilme verdiğin kıymeti hiç bir mezhebe ve tarikate verme hint beynini Mecusi beynin cahiliye adetlerinin pisliklerinden az-çok bulaşmış her mezhebe ve tarikate"Fakirlik" kutsal demişler işte evet..ihlastır ölçü...bir fakirlik ehven-i şer de olur ehven de olur İhlasa katkısı kadardır fakirliğin veya zıttının zenginliğin kıymeti.ÖlçüİHLASTIR esmaya katkıdırçççsünnetullaha secdedir...
Mut’a nikahı var şiada...
9 yaşındaki kızın evliliği var ehl-i sünnette...Kılıfmı minareyi çalan kılıfını bulur...
Hz. Peygamber’e isnad edilen bir rivayette o şöyle buyurmaktadır; “Allah
Kaderiyye’ye yetmiş nebinin lisanı ile lanet etti. ‘Yâ Resulallah, Kaderiyye kimdir?’ diye sorulduğunda şöyle cevap verdi; ‘ Allah’a isyan eden ve bu Allah’ın kaza ve kaderiyle diyenlerdir.” Rivayete istinaden kaza ve kaderi Allah’tan olduğuna inanan Cebriyye, “Kaderiyye” olmakta ve bu inancıyla Mecûsîlere benzemektedir.
Cebriyye derki duanın emeğin faydası yok.Kaderin var...
Şeytan ateş.Yakmak onun kaderi.SEÇİMİ İhlasa katkı için yakar mı evet.dinde zorlanmadı şeytan.İhlaslı kullarımı yakamazsın dendi..
Allah sadece ihlası veya şirki seçmemizi kesin kabul eder.Kaderini nasıl yazarsın duaların kabul görürse ancak.dua et.O adil..O esma sahibi...emeneçisiol esmanın en de.şefaatçi de olunur mu evt...Allah kendinde olan her şeyi ementçiyeverdi.gizlilik halidir gizlenir eceeyin her varlık...bilinmek isedi gündüz hergizliyi veya bir çok gizliyi ortaya erer...diyeli mi.
Kaderini yazarsın diyen ihaslı olmayı dilersin ve kabul olur.İlmi yani ihlası dileyene verir.diğer dualar kabulolursa KADERİNİ YAZ...mücaele kadar savaş kadar olur dilerse kabul buyurursa
Müslüman malı evi barkı ihlas için kullandıkları müddet hasetlik bize haram...esmaya emekeden üstün olsun b varlık esmasahibinin...Peygamber ganimet yer ama zekat yemez..Haselk aram bize ihlas için ve esmaya kleliği içinse emanet edilenmal makam evlat sadece imren ve duana koy...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.