- 72 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İSTİKBAL GÖKLERDEDİR.
Rusya uzay ajansı Uluslararası Uzay İstasyonu programından ayrılmak istediğini ve 2025’te kendi yörünge istasyonu kurmayı hedeflediğini açıkladı. Çin ve Hindistan’da Abd ve Rusya’dan sonra uzay yarışında bende varım dedi.
Hindistan gelen tepkiler sonrası uzay programlarında olmuyacağını açıkladı. Çin ise Ay’ın karanlık yüzeyine araç gönderdi, bir takım araştırmalar yaptı.
AY NEDEN BU KADAR ÖNEMLİ
Konu hakkında kaynak bulmak Türkiye şartlarında biraz zorda olsa kaynak bulduk ve araştırdık. En çok satanlar listesinde Elon Musk’u anlatan kitaplardan tedarik ettik ve gördük ki işleyen muazzam bir plan ve harcanan büyük bir sermaye ve bütçe var.
"İnsanlığın uzayda daha fazla şey keşfetme ve evreni daha iyi anlama isteğinde yatıyor. Zira Ay’a yapılan görevler, yalnızca uzay keşfi açısından değil, aynı zamanda gelecekteki uzay yolculukları ve diğer gezegenlerde yaşam araştırmaları açısından da büyük önem taşıyor." Gibi masumane açıklamalar olsada kuşkusuz Uzay madenlerini paylaşmak istemiyorlar...
UZAY MADENCİLİĞİ VE UZAY SAVAŞLARI
Uzay madenciliği, asteroitlerden ve dünyaya yakın küçük gezegenlerden hammadde çıkarılması işleminin adıdır. Asteroit madenciliği, asteroitlerden mineral ve gaz, uzayda inşa edilecek yapılarda kullanmak üzere demir, nikel ve titanyum, astronotların bu yapılarda çalışmalarını devam ettirebilmeleri için gerekli su ve oksijen, roket yakıtında kullanmak için hidrojen ve oksijen temin etmek gibi görevler üstlenir. Uzay araştırmalarında bu aktivitelere "yerinde kaynak temini" (ing: in-situ resource utilization) denir.
Yazımın başında belirttiğim gibi Hindistan’ın Uzay programından dışlanmasının altında yatan tek etken Uzay madenlerinden pay verilmemek istenmesi, başka elle tutulur bir sebeb yok.
Hindistan Ulusal bazda Uzay araştırmaları yapmaya devam ediyor, Sanskritçe’de "Mooncraft" anlamına gelen insansız Chandrayaan-3 uzay aracı, 14 Temmuz’da yörüngeye fırlatıldı ve 23 Ağustos’ta Hindistan saatiyle (1234 GMT) 18:04’ten kısa bir süre sonra Ay’ın güney kutbu yakınına indi. Hindistan Avrupa Uzay Ajansı ile geliştirdiği çalışmalar ile yola devam etmeye çalıştığını ortaya koydu.
UZAY YARIŞINDA TÜRKİYE NEREDE?
Yazımı yazmaya karar verdiğim günde böyle haince bir saldırı olması rastlantımıdır nedir bilmem. Haberlerde gördüğüm Tusaş çalışanının kararlılığı çok güzel bir mesajdı.
Ülkemizin ne kadar yeterliliği var bilmiyorum ama Tusaş saldırısı aslında herşeyi gösteren bir gerçektir. Son günlerde daha çok savunma sanayinde Tusaş, Aselsan gibi kırumlar ile öne çıkan Türkiye Elon Mask’ın Roketleri ile Uzay seyahati yaptı. Ülkemizin fırlatma rampası olmaması, siyasi ve ekonomik nedenleri göz önüne alınması gibi nedenlerle halkta pek karşılık bulmadı. Uzay madenciliğinin tartışıldığı ortamda dış destekli Uzay çalışmalarında daha çok yol katetmemiz gerektiğini anlıyoruz. Hain Tusaş saldırısında şehit olanlara Allah’tan rahmet, yaralılarımıza geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.
Özel güvenlikten ziyade Nasa, 51. Bölge gibi korunaklı yer şart olduğu bir kez daha ortaya çıkmıştır. Güvenlik zaafiyeti var.
UZAY ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME DE RUSYA
Sergey Koralev Rusya’nın Uzay çalışmalarında ki beyni diyeceğimiz yetiştirdiği Koralev, Sovyet uzay programının kilit adamı olmakla birlikte, güvenlik nedenleriyle hayatı boyunca ismi kamuoyundan gizli tutuldu.
Koralev başarılı bir mühendis ve tasarımcı olmasının yanı sıra, iyi bir organizasyoncu ve planlamacı olarak da bilinmektedir. Stalin’in 1938’denki Büyük Temizlik hareketinin kurbanı olmuş, birkaç ayı Sibirya’da Gulag’da olmak üzere altı yıl sürgünde yaşamıştır. Ağır işkenceler gören Koralev Ameliyat masasında kaldığında Rusya ona çok şey borçluydu. Yuri Gagarin Uzaya giderken Sergey Koralev ömrünün son deminde idi. Koralev’in vefatı Rusya’yı uzay yarışında sekteye uğrattı.
Rusya Uzay konusunda Gökyüzünde yaşanacak hadiselere hazırlıksız olduğunu istihbarat raporlarında belirtiyordu. Yaşanan ufo vakalarında ki artışlar dilkatlerden kaçmıyordu. Soğuk savaş dönemi Abd ile gizli silahlar üzerinden saldırılar devam ediyordu.
ARTEMİS PROTOKOLÜ
Artemis Programı ya da Artemis görevi, Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) liderliğinde, Avrupa Uzay Ajansı (ESA), Japonya Uzay Araştırma Ajansı (JAXA) ve Kanada Uzay Ajansı (CSA) gibi uluslararası ortaklar tarafından yönetilen bir robotik ve insanlı Ay keşif programıdır.
Projenin amacı "ilk kadın ve sıradaki erkeği" Ay’ın güney kutbuna indirmek olarak ifade ediliyor. Projenin ismini aldığı Artemis, Yunan mitolojisinde tanrı Apollon’un ikiz kız kardeşi ve ay tanrıçasıdır.
ABD’NİN UZAY LORDU ELON MUSK
(28 Haziran 1971, Pretoria, Güney Afrika), mühendis, endüstriyel tasarımcı, teknoloji girişimcisi ve hayırseverdir. Elon Musk, SpaceX uzay şirketinin kurucusu, CEO’su Ünlü X sitesinin son sahibi Elon Musk Uzay araştırmaları ve Endüstriyel faaliyetleri ile dikkat çeken bir kişilik her yıl uzaya gönderdiği uydular ile ön plana çıkması yanında Ukrayna savaşında Ruslar’ın radarına takıldı. Putin Ukrayna ordusuna istihbarat sağladığı ortaya çıkan SpaceX uydularını gördüğünüz yerde vur emri verdi.
Gazi Mustafa Kemal Atatürk bu günleri gördüğü için dediği söz çok manidardır.
“İstikbal göklerdedir. Göklerini koruyamayan uluslar, yarınlarından asla emin olamazlar”.
15 Mayıs 1925 Türk tayyare cemiyeti açılış konuşması.
29 Ekim Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun.
Yüce Türk ulusu var olsun.
Kaynakça;Rusya’nın Gizli Silahları Ali Bektan
Bilge Karınca yayınevi
Elon Musk Tesla, SpaceX ve Muhteşem geleceğin peşinde-Ashlee Vance Buzdağı
Bu makale 28 Ekim 2024 tarihinde Söz Bursa’da tefrika edilmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.