- 550 Okunma
- 6 Yorum
- 17 Beğeni
BİR VARIM BİR YOK...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
S/alıntı bir düş’ e mahal veren yangın öncesi susuzluğumu gideren ve işte tensiye ediyorum şiirlerimi güncemin öncesi ölüm sonrası giderdiğim can sıkıntım nasıl ki de canımdan çok severken.
Alacasıyım ruhun sarmalında saklı gizemin öncüsü ve tetikleyicisi ve acının ambarında gagaladığım yalnızlık belli olmasa bile gizin öncüsü o hercai sefalet göğün tekbir getirdiği akşamın parıltılı örtüsü karadan ibaret değil mi ki renklerim ve işte ruhumun aydınlığında koyuverdiğim ebemkuşağı bazen nane tadında genzimi yakan hüznün dürtüsü…
Diviti tükenmezken kalemin…
İhbar ettiğim bir sarkıt bir dikit kalemin ruhuna saplanan öncemden ayrı düştüğüm andaki mevcudiyetim ile süründüğüm elbet aylak takımın hain eşrafın değil makberin hiç değil asla sönmeyen İlahi Ateşin her kıvılcımında huzura delalet yolculuğum bazen silik bir el yazısı bazen sönük bir ışık ve uçuşan saçlarımın perçemine konan şık bir şarkı misali sessizliğin tonlamasında ilkelerimin pervazında ve nazımda saklı niyazımdan ayrı düşmediğim ömrün öncüsü iken iman gücüm.
Sadık bir neferim aşka ve vatanıma âşık solgun bir çiçek olsam bile dalı dik göğsü bağrı açık elbet sevginin şiarı Rabbin yardımı ile süregelen hayat mücadelem.
Bir önsezim varsa eğer ki şiire hikâye babında.
Bir özveri ise başım gözüm üstüne sitem edenlerin nazarında neyse iştigal ettiğim ben sadece Hakkın yolunda inancımla göğsümü gere gere ön cephede verdiğim savaş tutuklusu olduğum değil sadece tutkunu olduğum yüce Rahman ve yaşama sevincime öncülük yapan dimağım ve özverim ve önsezim ön sözümse saklı iken şiirin ruhunda saklı bir peri misali süzüldüğüm kadar üzüldüğüm adına şiirler yazdığım ahvalin sevgisinde saklı olsam da olmasam da rengimin beyazına muadil bir defteri kebir misali önde sektiğim bir heceden diğerine.
Sazı sözü eksik olmazken kiminin.
Kindar nefsinde saklı kirin çamurun değil mi ki üstüme sıçradığı pervasız bir kulun nazarında nazenin varlığımda saklı tuttuğum kutsalım ve İlahi Aşkın her zerresine sadık ve talip ve tutuluyum.
Renkler mahcup.
Beyaz ve pembe en çok izini sürdüğüm.
Sözcükler yorgun.
Kilit noktamsa umudun sertifikası.
Kaynayan bir döngü ve kanayan bir minval kandığım olsa da eşrafım kaybolduğum aşikâr elbet Hakkın yolunda acının sunumunda hüzünlü kalbimle sığındığım sadece yüce Yaratan.
Münafık gülüşler çemberi.
Acının da isyan ettiği gel gör ki sabrın servet değerindeki bedeli.
İklimler değişti değişeli böyleyim:
Bir varım bir yok.
Sözcükler acımı deşti deşeli öğretiler başımın tacı fazla söze gerek yok.
Sınırsız bir dünya.
Sınır ötesi kimi rüya.
Acının meşrebinde açarken çiçek dolu doğa.
Yoktan var edene sığındığım varlık katsayımda saklı iken hiçliğim ve işte göğün kanamalı şimşeği ve gök gürültüsü nasıl ki isyanı bastıran bir mevkiidir sabır taşım.
Ölümüne sevmek.
Ölümüne inanmak.
İnsan olmanın kitabını yazmak adına insanlığıma şerh düşüp bir avuç yaşta nem tutan yüreğim nelere delalet.
YORUMLAR
Her şey insanlık davasının ürünüdür eğer adaletli isek kutluyorum saygılar sunuyorum
Gülüm Çamlısoy
İçten selam saygılarımla üstadım
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ediyorum.
İçten selam saygılarımla...
Çok çok değerli Edebiyat Defteri Seçki Kuruluna ve güzel yürekli tüm hocalarıma dostlarıma çok teşekkür ederim.
UMudun eşlik ettiği bir dünya sayesinde yaşamak adına tüm çabamız ve inancımızın sevgimizin nezdinde açan tomurcuklar misali yazdıklarımız ve birbirimiza kattıklarımız...
İçten sonsuz selam sevgi ve saygılarımla...
Acının meşrebinde açarken çiçek dolu doğa.
Yoktan var edene sığındığım varlık katsayımda saklı iken hiçliğim ve işte göğün kanamalı şimşeği ve gök gürültüsü nasıl ki isyanı bastıran bir mevkiidir sabır taşım.
Ölümüne sevmek.
Ölümüne inanmak.
İnsan olmanın kitabını yazmak adına insanlığıma şerh düşüp bir avuç yaşta nem tutan yüreğim nelere delalet.
Çok güzel olmuş şaire dost. Yürekten Tebrikler efendim
Gülüm Çamlısoy
içten selam saygılarımla
şey suskun bir boşluğun derinliğinden doğar, kelimelerin şekillendirdiği evren belirsizdir ruhun susuzluğunda, yoktan var edenin sarsıcı dokunuşunda gizlenir her bir harf.
gökyüzünün rengi gri değilse, bu senin kaleminde hayat bulduğu içindir. sözlerin, göğsüne saplanmış bir mızrağın ucunda yanıp tükenen mehtiler gibi, her defasında daha parlak bir hakikat çarmıha gerilir. ilahi olanın o sessiz şarkısına eşlik eden bir devinim, gök kubbeyi yarıp geçen bir hemhal olmadan, belki de hiçbir zaman gün yüzüne çıkamayacak kadar derin bir sevdanın izini sürüyor…
en çok üzüldüğüm şey/se beni tanımıyor olmandı. onca yıl, onca zamandır buralarda olan, gelip giden, yazan çizen biriyken, beni ben olarak tanımanı, sesimi duymanı isterdim. fakat şimdi, bütünş engeller kalkmışken, belki de hakikatin suskun perdesi aralandı; belki de bir boşluğun ortasında kaybettiğimiz surete nihayet bir ışık vurdu. öyle ki, kaleminle çizdiğin her izde, belki de beni değil, kendi gerçeğine tutulan aynayı görürsün. ama işte, gerçeklik böyle bir cilvedir hepimize; kim bilir, belki de varlığımız, sende saklı bir iz olarak hep oradaydı.
selamlar
Gülüm Çamlısoy
gerçek olmak
ve gerçek kılmak adına onca hayalin peşinde
sözcükler yorgan ruh ise yorgun
paylaşmanın diyeti ve diyezi
hemhal olduğumuz duygular
varlığınız, değerli çok hem de
ne de olsa herkes biricik
eşlik eden duygular bazense insanın töhmet altında kaldığı
renkler mi???
kah solgun kah dingin kah alacalı
ve huzur
ve mutluluk
dileriz
dilerim ki
dileyelim de
hem de içimizi bozmadan
içimizi asla bozmadan
bu bağlamda sana, değerli Can ve tüm dostlara teşekkür ediyor selamlarımı yolluyorum
dingin bir hayat özlemi huzura delalet
en azında yazdığımda duyumsadığım bir de Rabbime sığındığımda
inanç
umut
sevgi
hayatı yaşanır kılan bunlar mademki...
sizleri ve Edebiyatı sevdiğim kadar var
içten yürek dolusu teşekkür selam iyi dileklerimle değerli Can kıymetli dost yazarım
eksik olma
eksik olmayın
yürekten kocaman bir Eyvallah...
Ölümüne sevmek, ölümüne inanmak...
İşte olunması gereken...
Ama olmuyor...
Olunmaması gerekeni tercih ediyor çoğunluk...
Güzel ve içten paylaşım.
Kutluyorum Kızım.
Sevgiler.
Gülüm Çamlısoy
Sevgi ve umut ve inanca dair....
Tüm gizem bu üç olguda mevcut:
Direnmek sabretmek şükretmek daima...
Teşekkür ederim.
Selam sevgilerimle Kadir Babam