Büyük iyilikleri tanımak için, küçük kötülükleri tanımamız gerekir. j.j.rousseau
Gülüm Çamlısoy
Gülüm Çamlısoy

ALTIN BİLEZİĞİM Kİ BABADAN MİRAS...

Yorum

ALTIN BİLEZİĞİM Kİ BABADAN MİRAS...

( 7 kişi )

10

Yorum

15

Beğeni

5,0

Puan

388

Okunma

ALTIN BİLEZİĞİM Kİ BABADAN MİRAS...

ALTIN BİLEZİĞİM Kİ BABADAN MİRAS...



Düşler, tekelimde azizim ve kalem tek elimde diğeri ile saçımı karıştırırken düşen tellere de aldırış etmediğim.
Bir mekândayım ki.
Bir rehavet değil asla
Hele ki bir rivayet hiç değil:
Henüz babamın öldüğü yaşa erişmedim daha da var vaktim keşke sınırlı olsaydı yasımla mukabil.
Mevsim pek bir nazlı.
Yürek alabildiğine endamlı.
Renklerin hasında bir bülbül gibi sekiyorum yapraklarımın arasında ne de olsa doğamda var; bülbül-gül ilişkisi.
Kılavuzum illa ki beni bana sunan.
Bazen kart sesli kargayı duyuyorum da:
Ah, bre akıllanmaz ben!
İnsan bir kargayı dahi sevebilir mi?
Hele ki açsa o sefil karga…
Hele ki yalnız ve susuz ve sessiz.
Annemden miras kuş sevgisi aslında yüreğimde saklı olan her şey genlerimden bana sirayet eden…
Dirayetim sınandığı kadar cesaret buluyorum.
Kılavuzum aslında bülbülden de öte:
Bir mihenk taşı ki ruhumun alt yazısı.
Bir nirengi noktası ki sureler.
Bilinmeze vakıfım serzenişim sadece kendime çünkü ben hep yenik düştüm sevgiye.
Suretler yanıltan ki her gülüşe kanan yine ben.
Su misali duygular:
Ne izafi ne sıradan alabildiğine katıksız.
İlahi Gücün bahşettiklerini duyumsamaksa yaşama sevincimle paralel.
Ruhuma teğet geçen bulutlar bazen kanatlanıp bir buluta misafir olduğum bazen bulutların tepeme bıraktığı ahmakıslatan.
Şu hayatta en çok kendime güldüm çünkü tarifsiz ve katıksız coşkumla hızımla hasıyım da neşenin ki:
Bakmayınız son zamanlarda yüzümden düşen bin parçaya ne de olsa bir yapboz ile iştigal kayıp parçaları bulup yerine yerleştirme telaşındayım:
Ve ben…
Kayıp ilanını yürürlükten kaldırdım hiç olmadığım kadar vakıfım kimliğime duygularıma ve kendime.
Rest çektiklerim.
Kimi ise rastık çeker.
Bense gülerim.
Belki de kadın soyuna aykırı bir kız çocuğu gibi salınmanın verdiği mutlulukla ışık saçmayı seviyorum ışığın kaynağı ise gaipten gelen coşkumun buharında saklı.
Bazen kaynayan su gibi.
Bazen buz kesen ama aniden de eriyen.
En çok da yağan kar tanelerine meyletmişken bir ömür…
Uçuşan kar taneleri.
S/üzülen.
Hele ki bir tanesi yere erişip de yok olduğunda peşi sıra yağan kar tanelerinin gözyaşları.
Eriyen.
Bir de eritenler var.
Donma ve kaynama noktası arasında hızlıca gidip geldiğim.
Rüzgârda kendimi bulduğum en çok da rüzgar olup esmeyi sevdiğim önceleri içimde bu aralar ek olarak dışıma…
Ve de en sevdiğim mevsim ve ay: elbet Nisan.
Erişkin.
Sunumunda katıksız.
Renkleri boca ettiğim kadar da kalbime…
Bir o kadar yakın durduğum kabrime…
Ve evet:
Yaşamayı sevdiğim kadar da korkmuyorum ölümden.
Korkmuyorum kendimle yüzleşmekten.
Hele ki şu son iki sene zarfında yüzleştiğim suretlerinde insanların bana yaşattıkları ile nasıl da kemale erdim hatta her gün bir yaşıma daha girdim.
Balyalarca parayı istifleyen.
Zenginliğine daha da servet katmak isteyen insan benzeri canlılar:
Ki rızkıma göz diken.
Ötesi yok.
Ölümsüz sandıkları kadar kendilerini korkmadıkları kadar Rabbinden.
Sızan da değilim.
Sazan hiç değil.
Sadece şeytani planlarında bazılarının her nasılsa renk vermedikleri kadar dünyamı karartmış olsalar da benim içim hala aydınlık çünkü aydınlık bakıyorum kâinata çünkü saklayacağım bir şey yok her ne kadar karalanmış olsam da çünkü ben altınım ve düşürseler de çamura hele ki altın bileziğim okuldan ve babadan miras iken…



Dip Not:


Babamın bu gün ölüm yıldönümü ve bu yazımı edebiyat öğretmeni olan rahmetli babama atfettim


Bana hayatta nasıl bir insan olmam gerektiğini öğreten aslında her şeyi en başta okuma aşkını bana aşılayan ve ondan kalan tüm değerleri koruyacağıma namusum üstüne de ant içmişken...


Mekanın cennet olsun canım babam canım annem...


Sizlerden emanet değerleri yaşatttığımı bilin lütfen.

Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (7)

5.0

100% (7)

Altın bileziğim ki babadan miras... Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Altın bileziğim ki babadan miras... yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ALTIN BİLEZİĞİM Kİ BABADAN MİRAS... yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Sabitlendi
gül peri
gül peri, @gulperi
14.4.2026 00:59:04
adece şeytani planlarında bazılarının her nasılsa renk vermedikleri kadar dünyamı karartmış olsalar da benim içim hala aydınlık çünkü aydınlık bakıyorum kâinata çünkü saklayacağım bir şey yok her ne kadar karalanmış olsam da çünkü ben altınım ve düşürseler de çamura hele ki altın bileziğim okuldan ve babadan miras iken…

aydınlık kalbin dünyaya yansıyor veorada pırıl pırıl bir dünya görüyorsun Rabbim. sni hiçbir zaman hüsrana uğratmasın.
herşey gönlünün istediği gibi olsun gülüm. iyi geceler
akeolog
akeolog, @akeolog
15.4.2026 10:09:49
5 puan verdi
Etkili Yorum
Ali Rıza  Coşkun
Ali Rıza Coşkun, @alirizacoskun
14.4.2026 21:40:37
5 puan verdi
“Altın Bileziğim ki Babadan Miras...” metniniz, yaşamın ağırlıklarıyla yüzleşirken içsel gücünüzü ve miras aldığınız değerleri çok etkileyici bir şekilde ortaya koyuyor. “Ben altınım ve düşürseler de çamura” ifadesi, metnin özünü yani karanlık ne kadar yoğun olursa olsun içsel ışığın sönmeyeceğini çarpıcı biçimde özetliyor.

Kaleminize sağlık; metniniz hem kişisel yüzleşmeyi hem de hayata karşı dimdik duruşu derin bir lirizmle yansıtıyor.
Sizi yetiştiren o Baba ve Anneye Allah'tan rahmet size de sabırlar diliyorum..
Kąrsî
Kąrsî, @k-261-rs
14.4.2026 16:21:00
5 puan verdi
Güzel yürekli Ablam babana Allah'tan rahmet diliyorum.
Mekanı cennet olsun inşallah.

Her zaman ki gibi duygusu, anlam ve anlatımı oldukça etkileyici çok güzel bir gönül sesiydi.

Yüreğin dert görmesin.

Selam, sevgi ve dua ile.
Nûriye Hsbk Akyl
Nûriye Hsbk Akyl, @nriyehsbkakyl
14.4.2026 13:11:55
5 puan verdi
Allah rahmet eylesin mekanları cennet olsun İnşâllâh sevgili anne ve babanızın sevgili kardeşim.
Ne güzel bir evlat yetiştirmişler Allah onlardan razı olsun.
Hayırlı evlat bulmak çok zor bu zamanda.
Rabb'im senden de razı olsun.

Selâm ve sevgilerimle.
Etkili Yorum
Dilek Duru Günay
Dilek Duru Günay, @dilekdurugunay
14.4.2026 09:56:57
Öncelikle babanız’a Allah’tan rahmet diliyorum. Sizin gibi güçlü ve güzel yürekli, sevgi dolu bir manevi mirasçısı olduğu için inşallah uçmakta gül bahçelerindedir.

Yazınız çok güzel hassas, duyarlı bilgece bir yürekten kaleme dökülen inciler gibi. Kutluyorum bu güzel eserinizi.
Talebedefteri
Talebedefteri, @talebedefteri
14.4.2026 06:56:07
Her zamanki gibi güçlü akıcı keyifli bir şiir olmuş elinize yüreğinize sağlık
Etkili Yorum
Orhan Gülaçar
Orhan Gülaçar, @egemavi
14.4.2026 01:24:18
5 puan verdi
Her babanın heybesinde, çocukluğunda ve gençliğinde büyüklerinden duyduğu nasihatler, unutulmaya yüz tutmuş kısa hikayeler, fıkralar vardır. Benim kulağıma çalınanların çoğu yıllar içinde silindi. Yalnız babamın söyledikleri kaldı.
Öyle içime işlemiş ki, üzerinden yarım asırdan fazla zaman geçmesine rağmen kelimesi kelimesine aklımda. o emaneti ben de çocuklarıma aktardım ...

Babalarımızın Mekanı cennet olsun .
Yürekten dökülen yazınızı kutluyorum Gülüm Üstat
İyi geceler sevgiler ...
gölgesiz
gölgesiz, @golgesiz
14.4.2026 00:54:25
5 puan verdi
Ögreniyoruz hocam her gün yeni bir bilgi giriyor olumlu veya olumsuz ölürken de ölmeyi ögrenecegiz derdı hocam kaleminiz kavi duygunuz daim olsun 💐🙏🏻🤗🍯🐝
Tercanlı24
Tercanlı24, @tercanli24
14.4.2026 00:53:36
Ölümsüz sandıkları kadar kendilerini korkmadıkları kadar Rabbinden.
Sızan da değilim.
Sazan hiç değil.
Sadece şeytani planlarında bazılarının her nasılsa renk vermedikleri kadar dünyamı karartmış olsalar da benim içim hala aydınlık çünkü aydınlık bakıyorum kâinata çünkü saklayacağım bir şey yok

Kalemin daim olsun güzel bir çalışma emeğinize yüreğinize sağlık selam ve saygılar gönderdim hayırlı geceler dilerim
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL