Vız Vız Vızı Vızıı
Kuzey Atlantik Okyanusunda Mıamı, Puerto Rıco ve Bermuda adası arasında kalan 1,5 milyonkmkarelik bir alan.
Dünyevi her şey bitti de sıra bu üçgene mi geldi.. Yürü leyn köfte seni..
Eşkenar üçgen..
Ünlü 1492 yılıyla başlayan bir anlatı. Colomb Yeni Dünyaya yaptığı ilk yolculukta, ufukta yanıp sönen tuhaf ışıklardan bahseder. Düzensiz pusula ölçümlerini gemi günlüğüne kaydediyor. Şeytan Üçgeni, Uğursuz üçgen olarak anılmaya başlayan bir bölge. 1964 yılında yazılan makalede ilk kez Bermuda Şeytan Üçgeni terimi kullanılmış ve adı öyle kalmış.
500 yıldır gizemi çözülemeyen bir gizem. Gerçek mi, hikaye mi?
Orada ne var? Bermuda Adası Britanyanın bir parçası olan bir ada. 3,5 km genişliğinde 30 km uzunluğunda.
Dünyevi bu bilgiler gerçek veya değil, ne işine yarayacak ki, başka bir konu bul uğraşacak. Leyn başıma bela mısın sen ya hu..
Resmi olarak kayıtlara geçen ilk olay Abd Deniz Kuvvetlerine ait 4 Mart 1918 de kaybolan syclop gemisi, içindeki 309 kişilik mürettebatıyla birlikte. Brezilyadan Manganez yüklenerek yola çıkan bu gemi arkasında hiçbir iz bırakmıyor.
İşin ilginci ikinci dünya savaşı sırasında aynı sınıfa ait 2 gemi Proteus ve …?us Atlantik okyanusunda kayıplara karışıyor. Daha pek çok olay? Peki bu olaylar ne ki?
Dünyevi nassın gardaşım benim,… Çözdün mü sırrını Üçgenin… La Havle … leyn git başımdan sinek..
Aynı bölgede uçakların da kaybolduğunu anlatan olaylar var.
Peki bu gizemi oturduğumuz yerden çözebilir miyiz, oraya hiç gitmeden.
Bermuda: Egzotik
Şeytan: Doğa Üstü
Üçgen: Matematik.
Doğru soruları sorabilir miyiz.
Vinsınt adlı gazeteci ilk defa bu ismi verirken kelimelerle resim çizmiş.. Hedef Kiltesi Amerikalı okuyuclar olan bir dergide yazsaydınız siz nasıl bir isim verirdiniz ?
Sonrada patlamış gitmiş belgeseller kitaplar, aynı tarihteki bir çok olay gibi, o bir şey eklemiş, bu bir şey eklemiş..
Dünyevi sen de bir şey ekle de tam olsun bari.. Leyn sinek efendi yılın hep bu zamanlarında mı musallat oluyorsun bana, git başımdan.. Dünyevi git uyu evladım, uyu…
1945 yılında 5 uçak gerçekten de kayboluyor. Vb vs Eğitim uçuşuna çıkan 5 uçak, talimnamedeki gibi bir gemi enkazına atış yaptılar, bundan 40 dakika sonra ekip lideri iki pusulasının da doğru düzgün çalışmadığını bildirdi.
Dünyevi sen bu konuyu daha önceden araştırmadın mı, ya hu git başımdan diyorum, git kahve getir bana
Kestik arkadaşlar, 5 dakika ihtiyaç ve kahve molası.. Başıma bela oldu bu sinek efendi.
Hayat sana güzel be Dünyevi, oh ne ala…
Ulan ben şimdi sana gösteririm, nereye gittin lan,
Önce şu kahveyi yapayım da, köpürtücünün pili bitmiş, dönmüyor,
Dünyevi buzdolabında ne arıyon, pil arıyom ne arayacağım, ya hu sen pilleri buzdolabına mı koyuyon Dünyevi.
Her yazımın içine sıçıyon be mübarek.. Ben müvarek miyim Dünyevi.. Lan defol git… bippppp git …
Yer İstasyonları uçaklarla güçlükle iletişime geçmeye başladılar ama yerlerini bir türlü belirleyemediler. Ekibin şefi elektronik aygıtlar veya pusulular çalışmadığı için okyanusa bakarak yerlerini belirlemeye çalıştı ve Florida kıyılarında olduğunu tespit etti, o yüzden geriye dönmek için, kuşlar gibi zihin haritaların kullandılar ve epey yol katettiler. Bu arada yer istasyonu uçakların yerini tespit ettiler lakin pilotların tespit ettiği yerde değillerdi, sadece konuşmaları parça parça duyabiliyorlardı. Lakin bu bilgiyi pilotlara iletemediler, bunun üzerine saat 7: 27 de 2 uçağı onları bulmak için havalandırdılar. Lakin gönderilen uçakların sadece biri geri dönebildi ve diğeri diğer 5 uçakla birlikte kayboldu.
Konuyu uzaylılara bağlayanlar var kayıp kıta atlantise de… Peki şeytan bunun neresinde..
Telli sazdır bunun adı
Ne ayet dinler ne kadı
Bunu çalan anlar kendi
Şeytan bunun neresinde, demiş ya ozanımız Dertli’sinden..
Oysa üçgenin orijinal tarifinde şeytan tabiri hiç yok, Türkçeye geçirirken, araya şeytan sıkıştırılmış. Sadece bir kaynakta Şeytan Üçgeni olarak geçen bölge sonradan Bermuda Şeytan Üçgeni diyerek patlamış gitmiş ..
Vb vs…
Bermuda 500 yılda 50 gemi ve 20 uçak kaybolduğu rapor edildi, Oysa sadece 2010 yılında dünya denizlerinde kaybolan gemi sayısı 172 ve bunların hiç biri bermuda civarında kaybolmadı
Vb vs…
Ortada bir gizem yoksa neyi çözeceğiz yahu sinek efendi?
Dünyevi ne oldu dumura mu uğradın..
O ne demek ya hu…
Dünya okyanuslarını marsın yüzeyinden daha az tanıyoruz..
Ne dünya ama çöz çöz çözülmüyor kardeşim..
Okyanus tabanının tam bir haritası daha yok dünyada.
Dünyevi hadi biraz da sen gizem kat olaya, antik uygarlıklar de, gelişmiş deniz canlılarının ülkesi de, Firavun ölmemiş deniz altına ülke kurmuş de, meleklerin yaşadığı su altı cenneti de..
Barış Özcan ve Johs Gates’in videolarından alıntılanmıştır.
Özet: Sinek Efendi özeti sen yapar mısın ya hu, benim saksı durdu. Ben biraz Altay dağlarını araştırayım. Tamam Dünyevi nasıl istersen gardaşım benim.
Özet: vız vız da vız.
Vız vız
Vızı vızıııı vızııı
YORUMLAR
Bermuda'dan Altaylara..Bu ne matematik Üstad?..Nereden nereye dedirttiniz adeta.Altaylarda şeytan yok cin var benden söylemesi.Üç harfliler sormadan -danışmadan carpıyor orada elektrikler ücretsiz.Akut'la birlikte hareket etmek lazım.Merakla bekleyeceğim seriyi Üstad.
Ha bir de gemisi ve uçağı olanlar düşünsün uzak dursunlar bermuda'dan.
Biz henüz aligoptur tiyarasını icat ettik insansızından.En sevdiğinize emanet olun.Sağlıcakla -saygıyla
neneh. tarafından 8.10.2024 16:59:22 zamanında düzenlenmiştir.
Nesildaşım sana mavi mavi yorumlarla geldim:)) en azından yorum olarak maviliklere dönelim.
Merak ile okuduğum bir yazı ama senin vizviz benim bile dikkatimi dağıttı yahu:)) bir şeyi düşünürken başka milyonlarca şeyi de düşünmek işte böyle vizviz etkisi yapıyor insanda.
Dünyada gizemli şeyler olmasını seviyorum. Her şey öyle bilinir olsa ne işime yarayacak, bildiklerinden dolayı daha çok sıkıntı çekerken, bilinmez ile hayallenmek daha hoşuma gidiyor.
Hep yaz dilerim.
Sağlıcakla kalasın.
dünyevi, sen ne yapıyorsun o buzdolabının başında? piller mi? dolabın serinliği beynini mi açacak sandın? ah, sana sinek musallat olmuş, ama ben biliyorum, aslında senin içindeki o sürekli soran, her şeyden şüphe eden sesi susturamıyorsun. ne kadar araştırırsan araştır, ne kadar o üçgenin içine dalarsan dal, bir türlü soruların cevaplanmıyor.
bermuda diyorlar, şeytan diyorlar, ama aslında ne eksik ne fazla. sadece biziz, sorulara cevap bulmaya çalışırken yollarını kaybedenler. uçaklar, gemiler ve hatta pilleri bitmiş köpürtücüler. hepsi kayboluyor o koskoca bilinmezliğin içinde.velhasıl, dünya hâlâ bir gizem bense çöülemeyenlerden…
Selsmlar
Yinsani
Eksik olmayın efendim.. Saygılarımla.