- 130 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
cinayetlerin alt başlığı
osmanlı bir devşirme devletiydi tanzimat fermanına kadar.bu tarihten sonra neler yaşanmış hürriyete özlem duyanlar için.işte osmanlıyı çöküşe götüren milli bir hafızanın yokluğudur tarihçilere göre.ulus devletle bunlar aşılmak istendi günümüze kadar.halen ümmettiçiliğin güçlendiği görülmüş cumhuriyet tecrübesine rağmen.aynı şekilde tarikatler güçlenmiş kapitalizmin sağladığı imkanlarla.maarif davamız denmiş eğitimde millileşmeye gidilirken.türkiye atatürkün ideallerine yabancılaşmış bir barış köprüsü olmak isteyince.islam ülkelerinde türkiyenin etkisi fazla sömürge tehlikesine karşı.bölgesel savaşın içinde yer almış türkiye terörizme karşı modern islamı savunurken.islam kalkınma bankasına ayrı bir önem verilmiş islamcı elitlerin çıkarları için.türklüğün bir üst kimlik olması bu durumu hızlandırmış adeta.ancak natonun içinde yer alıyor türkiye hala.türkiye kendi kaderini arıyor bölgesel güç olma pratiğinde.bu durum türkiyeyi süper güç olma konumuna yükseltecek islamcılara göre.ancak montaj sanayii ekonomik bağımlılık demek ucuz işgüçü anlamına geldiğinden.buda fazlasıyla yoksul bir sınıf demek.ümmetçiliğin başka bir tanımı islamcılık.ancak milliyetçilikle kızıl elmasına kavuşmuş türkiye.20.yüzyılın başlarında dağınınk bir haldeydi müslümanlar.bu nedenle göç hareketleri yaşandı türklerin olduğu coğrafyalarda.sömürgecilik amacına yaklaşmıştı avrupayı fethe çıkmanın sonuçlarıyla yüzleşince islam coğrafyası.kolonyalizmin bütün dünyada revaçta olması demekti türk kültürü.bu nedenle çağdaşlığın gereğine inanıldı türkiye gibi ülkelerde.her alanda bir çoraklaşma yaşanıyordu bağımsızlık hareketlerini bastıran.ideolojik bir yönü vardı bu uyanışın.ancak 12 eylülün bunu engelleme amacına yakışmıştı islamcılık.cemaatler kimliksiz bir ajan sınıfı yaratmıştı 15 temmuza kadar.türkiye bu gerçekle yüzleşme cesareti gösterecekmi her alanda yaşanan inançsızlığa rağmen.teğmenler olayı bu açıdan önemli derin tartışmalara taşırken ülkeyi.erdoğanın basireti ülkeyi bu sürüklenişten kurtarmak kadar aslında kendi siyasi geleceğinide tayin etmesi demek.israilin gazze saldırıları bunun başlangıcı sayılabilir.türkiye bu savaştan galip ayrılmak istiyor kendi siyasal yalnızlığına rağmen.silahlanma savaşın ön hazırlığı gibi.ingiliz derin devleti eski gücüne kavuşmak isterken emperyalizmin istediği oluyor tarikat gibi örgütlenmelerle.bir çözülmenin yaşadığı değişimde görmek kitle hareketlerini.insanlar fazlasıyla umutsuz her türlü fikrin çıkarcılığını farkettiğinden.şekilciliğe hapsedilmiş bir islamın kurucusuydu erbakan kurumsallaşmayi islamın geleceğinde görmesi nedeniyle.yeterki işlerlik kazandın dinamikler.ak parti modern türkiyenin savunulma olanağında vardı kalkınmayı amaç edinmişken.amerika gibi ülkeler bu durumdan memnun değil anlaşılan türkiyenin kıskaca alınması için muyhaliflerin yanında yer almasıyla siyasette.ancak türkiye nasıl bir direnç gösterecek tarişhin yazacağı bir konu.erdoğan bir uykudan uyandırmnalı toplumu uygun bir jargon kullanmak adına.criminal raporlar nasıl bir türkiye görüntüsü veriyor sorusu için namusun değişen anlamına bakılmalı.türkiye bir cinayet üzerinden bu konuyu tartışıyor.diyarbakırdaki eylemlerde bu konunun içyüzünü görmek olanağı var aslında.bir nefret suçu işlenmiş olabilirmi hizbullah aracılığıyla.buda olayın farklı bir yüzü demek aslında.türkiyede gizli bir içsavaş hazırlığı bu tür suç işleme yöntemleri.istiklaline düşkün bir millet için her şeyin parasal değerle ölçülmeside tehlikeli.anayasa uygulanmadığından bir toplumsal histeriye dönüşmüş davalar.can atlay olayıda bunun bir işret fişeği bir komplonun ayak sesleri demekse haksız davalar.kan davası siyasete sıçramıştır açıkçası tarafların çözmesi gereken bir cinayetle zaman geçirince toplum.partiler bu gibi olaylarla tanıştı sinan ateş cinayetinden sonra.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.