- 86 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Göklerde ayetler var...
Göklerde ayetler var...
Göklerde ve yerde nice deliller vardır ki onlar bu delillerden yüz çevirerek geçip giderler. "(Yusuf/5)
Ayetin tefsiri işte: Sözlükte âyet kelimesi “bir şeyin tanınmasına sebep olan ve varlığını gösteren işaret, açık alâmet, delil, ibret, şaşırtıcı şey, mûcize ve topluluk” anlamlarına gelir. Terim olarak, Kur’an-ı Kerîm’in bir veya birkaç kelime yahut cümleden meydana gelen bölümlerini ifade eder. Burada âyet kelimesi alâmet, delil ve ibret veren şey mânalarında kullanılmıştır. Yani gerek insanın kendisinde gerekse dış dünyada, göklerde ve yerde Allah’ın varlığına, birliğine, ilmine, kudretine ve hikmetinin üstünlüğüne delâlet eden, insanların görüp ders ve ibret almasını gerektiren nice delil vardır. İnsanoğlu ilmî, fikrî, felsefî ve amelî hayatında bu olaylarla her zaman karşı karşıyadır. Bu tabiat olaylarını düşünüp bunlardaki incelikleri, bunlara hâkim olan ilâhî kanunları keşfetmesi ve yaratanını tanıması gerekirken o, düşünmeden, ibret almadan bunlara sırt çevirip gider. Halbuki insanoğlu bunları düşünüp dikkatli bir şekilde incelese hem dünyada başarılı olacak hem de imanını taklitten tahkike çıkararak kâmil insan (has kul) olma yolunda ilerleyecek ve âhirette mutlu olacaktır. (Kur’an Yolu Tefsiri Cilt: 3 Sayfa: 261)
Biz kur’anla yetinizi diyen biz de Kur’anla yetiniriz ama Tefsir de ederiz...Ben Kur’anda denenmişlerden çıkanları buldum.ve denendikçe çıkacakları buldum...deneyden başka salih metot yok ilim için... Allahtan daha tecrübeli olamayız Kur’an Kaderden ilahi iradeden denenmişlerden haber veriyor...Allahın iradesini de yazdığı kaderi de Allahtan daha iyi bilemeyiz ancak esmasını sünnetullahı bilirsek denemeden de denecekleri kaderi biliriz...Allah adildi hz Ademin cennetten çıkması imtihan dünyasına gelmesi adilliğin gereğidir...mantık bunu söyler ayette bunu söylemiş...esmanın gereğini bilmek akla zor değil denenmeden deneneceklerin ne olacağı da bellidir...adil esması ahirti gerekli kılıyor demekte yine mantık...ayette öyle diyor...deney kaderi okutuyor bize ilahi iradeyi de okutuyor bize...
Göklerde ayetler var...
Göklerde ayetler var...Kur’anı tefsir edeceksen bu ayetlerle tefsir et değilse tahriftir yaptığın demiş oluyor bu ayet bize...
Göklerde ayetler var...
Göklerde ayetler var...Okumazsan şirke düşersin diyor bu ayet bize...ve düşülüyor şirke "Allah yarattıklarıyla BİZ OLUR"yaratılanı özgür sandığın an şirktesin...veya nefsini Allahtan öncelediğin an...başka şirke düşüren sebebler... şeyler de var mı var işte ayet ve tefsirinden oku anla şirke düşüren sebebleri…
Tevbe edelim değilse saplandıkça saplanırız ha şirke...şehadetli müşrikler şehadetli mürtedler bu ayet bizi tevbeye kilitlesin...kurtuluş tevbede en kıymetli iş tevbe ha..." Onların çoğu ortak koşmadan Allah’a iman etmezler. "(Yusuf/106)
Ayetin tefsiri işte şirke düşüren sebebleri anla...öğren: İnsanların çoğu, göklerdeki ve yerdeki delilleri ibret gözüyle incelemedikleri ve akıllarını doğru kullanmadıkları için, Allah’ın varlığını kabul ettikleri halde O’na çeşitli yollarla ortak koşarlar. Nitekim Câhiliye döneminde Arabistan halkı da Allah’a inanmakla birlikte (Lokmân 31/25) çeşitli şekillerde O’na ortak koşuyorlardı. Meselâ, bazı putperest Araplar meleklerin Allah’ın kızları olduğuna inanırken (Nahl 14/57), bir kısmı da kendilerini tanrıya yaklaştırsınlar diye putlara tapıyorlardı (Zümer 39/3). Hıristiyanlar, Hz. Îsâ’nın Allah’ın oğlu olduğunu iddia ederken, yahudilerin bir kısmı, “Üzeyir Allah’ın oğludur” diyorlardı (Tevbe 10/30). Ayrıca cinleri Allah’a ortak koşanlar da vardı (En‘âm 6/100)(Kur’an Yolu Tefsiri Cilt: 3 Sayfa: 261)
Allah yarattıklarıyla "BİZ oluyor" yani esması yaradılanın aynasında görülüyor...Ortak gibi oluyoruz oğul gibi kız gibi oluyoruz Allaha ama emanetçiyiz oğul değiliz süreli bir emanetçiyiz oğulluğa kızlığa .ama ortak sanıyoruz o aratılanı.Allah ganidir...Zengin bir şirket her ülkenin iktidarını parmağında oynatır...ama halk uyanıncaya kadar...İlahi güçtür zenginlik...kim zenginse o ilahtır aslında...kimin nükleri varsa o ilahtır aslında ama süreli ilah bunlar .süreli ilah benzini biten araba gibi yarıda kalır mı kalır...ABD nin idarecileri Gazze konusunda benzini bitmiş arabanın halini yaşarlar inşallah...Allah hz Ademi cennetten çıkartırken şeytanla biz oldu zıttıyla biz olur allah kahrettiğine karşı...şeytan ise hiçtir...ademi değil bir insanı bile kandırmaya gücü yok Allahtan izinsiz...Allahla biz olmak için dua eti ve duasına icabet edildi Allah yarattıklarının duasına hikmet gereği kader ilahi irade gereği icabet eder...hikmetsizse icabet mümkün değil çünkü Allah iradesine uymayan dualara kadere uymayan dualara icabet etmez..gazzelini duasına icabet var mı yok...Nükleriniz yoksa duanız da icabet görmüyor diyor deneyler...deneyi ayet say sünnetullah say...marifetullah say...tahrifçi tefsir diye yalanları yutturur değilse sana-bize...
Allah bizimle biz olunca şükret...değilse sabret...ve dua et fiili dua nüklerin olunca dille yaptığın duanın kabulünü göreceksin...Nüklerin yoksa duana icabet edilmez.yani nuh değilsen ve o imtihanda değilsen gemi verilmez sana hikmetsiz duan hakim olan hikmetsiz duayı reddeder..Hakim çünnkü...
Göklerde ayetler var...
Evet...Göklerde ayetler var...kimyamızda fiziğimizde ayetler var...kimyada fizikde matematikde ayetler var formüller var...Arab ülkelerine kızıyoruz ABD nin köpeği diyoruz saddamın yaşadığını mı kaddefinin yaşadığını mı yaşasınlar...yaptıkları şirkten büyük günah ama seçmek zorundalar bari ehven-i şer olanı seçme imkanı verse bize Allah...Osmalı yıkılınca hanedan fransaya ingiltereye gitti ama kıymet bulamadılar ."gülme komşuna gelir başına"denilir...Tevbe edelim bari şirkten kurtulmak çok mu çok zor...aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık...Allah kulluğuna layık görsün bizi...fizik formülü gibi formüller çıkarır hayat karşımıza Saddam gibi olmaktan kaçarken cehenneme düşeriz...cehenneme atılan taş gibi üşünce cehennem de varmış diyeceğiz Saddam gibi olmaktan korkarken cehenneme taş olmak da var...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.