- 104 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Niyetin güzelleştirdiği eylemler haller duygular var
Niyetin güzelleştirdiği eylemler haller duygular var
Adam şaştım kaldım diyor papaza evlenme diyen tanrı imama dört evlilik yap diyor ...Şaşamasın nefis için evlenmek haramdır peygamberlere gelen dinlerde Allahı razı etmektir hayatın amacı çünkü...
Dört kadınla evlen Allahın dini için asker et...Rıza için evlenmek de farz.Papazlar evlenmemeyi seçse de.Şarab da kanı sulandırıcıdır bu niyetle içilirse kınanamamalı...Aynı tanrı papaza nefsin içinse evlenme ...der sadece rıza için evlen ...der.imama da şarab içme der.sadece şifa için iç der yani
Şaşmamak gerekir niyet ve formül gereği tercihler değişir.Kanaatler düşünceler duygular değişir.Bir aşçı yemeğe her şeyi belirli dengede katmazsa yemek leziz olmuyor...denge ve formül gereği hz peygamber hz Aliye sarı develerden tebliğ görevi daha kazandırıcıdır ...dedi.Öncelikli gösterdi tebliğ görevini.nükler görevi namazdan önceliklidir savaşta namazı askerlerin bir kısmı kılarken diğer kısmı savaşır yani nükler üretmeyle ilgilenir say
Şaşmamak gerekir son nefesde tevbe ederiz...öncelikli eylem budur...yanan evi bile söndürmeye emek etmeyiz...
amelin Allah’ın katında varlık kazanabilmesi, anlam kazanabilmesi için niyet şarttır.Papaz da evlenmediği için ecir alır.imam da dört evlilikten dolayı ödüllendirilir amaç aynı çünkü
ilimsiz iyi niyetin zararı var.ilme hizmet amaçlılar ödüllendirilirler...
Esma için çalışır şeytan da insan da melek de...şeytan cehennemde insan cennette melekler de cennette -cehennemde hizmetçi olacaktır...bu farklı ödül-ceza neden mi.şeytan yaptıklarını üstünlük amaçlı yaptığı için üstünlüğü ademe kaptırır...Rıza için yapmalısın ki üstün olasın...takva bu...nefsin üstünlüğünü istememelisin.Allahı üstünlemelisin tek.Şeytanı bile"ALLAHLA BİZ olduğu işlerde "övmelisin.Ademi asak meyveyle kandırması külli iradenin ürünüydü çünkü .Allaha Ademe üstün galib gelirkn zıttını şeytanı kullandı şeytan değilse başarısız kalırdı.."BİZ OLMAYAN yaratılan hiç olur"kuraldır bu.ahir zaman eylü gibidir.rüzğar farklıeser eylül oluşsun diye güneş farklı ısıtır...toprak da farklılaşr...
ilimsiz iyi niyetin zararı var diyet hastası az yemeli güçleneyim diye çok yerse zararı var işte.domuz eti iyi niyetle yenilmez yenilse e hastalığı artırr.sihhatezarar verir ama takiyye için yenilmişse ahiret ödülü kazanılır dünyda şehit canınadan olur ama ahirt kazancı büyük olduğundan dünya kaybı kayıptan bile sayılmaz...Takiye için hastalanacğı bilsen dahi domuzeti yemlisin...rıza kazanç bundadır...kısa da da kazanç büyük..
Mubah iyi niyetle yapılırsa taat olur; sevab verilir. Üç örnek:
1- Yiyip içmek mubahtır. Yiyip içerken, Allahü teâlânın emirlerini yapıp yasak ettiklerinden kaçmak için kuvvet kazanmaya niyet edilirse; taat olur, sevap olur. Günah işlemeye kuvvet kazanmak için yenirse, günah olur.
2- Uyumak mubahtır. İbadetleri rahat yapmak niyetiyle uyumak sevap olur. Bir haramı işlemek niyeti ile yatan, günah işlemiş olur. Hiçbir şey düşünmeden gafletle yatan, sevap kazanamaz.
3- İyi ve temiz giyinmek, koku sürünmek mubahtır. Sünnete uymak, İslam’ın vakarını korumak niyetiyle yapılırsa sevap, gösteriş veya öğünmek için yapılırsa günah olur. Çünkü Allahü teâlâ, bir kimsenin yeni, temiz elbisesine bakarak sevap vermez. Bunları ne niyetle yaptığına bakarak sevap veya günah yazar.
Kur’anyeter ama tefsiriniz tahrif be kardeşim "At gözlüğüyle bakıyorsunuz bölgesel-tarihsel olmuş tefsirler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.