- 128 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İslamın beş şartı üzerine...
İslamın beş şartı üzerine...
Hz Adem İslamın beş şartını yaptı ama yine de cennetten çıkarıldı demek İslamın beş şartı ne cennete girmemize ne cennette kala bilmemize yetmez...Tevbe yerine bile geçmez...sadece İslamın beş çekirdeğidir onlar...içinde tevbe de secdede şehadette bulunan budanmış bir İslamın sembolüdür onlar...onları gönül toprağına at ve bol sula İslam işte odur...
Oruç bedeni uzuvların terbiyesinin esmaya sedeye alıştırmanın bir başlangıcıdır nüvesidir...uzuvları esmaya kulluğa alıştırmaktır ilk adımdır...oruçla başla ama orucun amaçlarını hayatın ülküsü kıl...elime dilime belime sahib olacağım bu hayatta de hayatın ülküsü haline dönüştür orucu ramazan bitti oruç bitti yapma beş bakit camiye koşan secden bütün güzellikler bütün esmaya kulluğa olsun.zekat veren mal emanettir bana ...de.şükrünü yerine getir sahiblenme verilenleri...Hac sünnetullah öğrenme işidir Kabe okuldur...esmaya asilikleri öğren ve terk et ki anandan doğduğun gibi ol...tarihi turizm olayıdır hac...Tecrübe ile sünnetullahı anlama işidir hac...Kelime-i şehadet ne mi...esmaya kulluğa ant içme..."BELA" sözüne sadık kalmadır...değilse cennete yetmez...Adem bile tevbeye gerek duydu...günümün Müslümanları tevbe edin...esma zikri tevbe içindir...hafızlık da tevbe içindir hatim yapmak da...vaaz dinlemek de...
İslamın beş şartı ne mi İslamın beş çekirdeğidir ek gönül toprağına ekmezsen gönül toprağına budanmış bir İslamdır İslamın namaz borcum yok diye öğünme hiç...hz Yunus balığın karnına girdi...beş şartı yaptığı halde...hz Yahya testereyle kesildi beş şartı yaptığı halde yani o beş şart ne dünyanı ne de ahiretini cennet yapmaya yetmek hele günümün Müslümanının hacı masrafa değmez...
Sünnetullah yani sebeb-sonuç kuralları belli...işte nükleri yok Gazzenin gazabdaa...dünyaları cehennem işte...İslam eknolojiye secdedir nükler için ooruç tutmaktır...mideciler nükler parasını da mideye indirir...uçkurcular nükler parasını zinaya harcar...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.