- 101 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Zamanımızın Hakkını Vermek
*ZAMANIMIZIN*
*HAKKINI VERMEK*
Ortalama insan ömrü ürkütücü bir şekilde sınırlı süreye sahiptir.
Şanslıysanız ve 80 yaşına kadar yaşıyorsanız, yaklaşık dört bin hafta yaşamışsınız demektir.
Çoğumuzun sık sık görmezden geldiği bu gerçek, bu dünyadaki kısıtlı zamanımızı iyi geçirmek istiyorsak, dikkate almamız gereken bir durum.
Bu nedenle geniş anlamda tanımlanan zaman yönetiminin hepimizin başlıca kaygısı olması gerektiği sonucu çıkar.
Bununla birlikte, modern zaman yönetimi (veya üretkenlik) disiplini, iç karartıcı bir şekilde dar görüşlüdür.
Mükemmel bir sabah rutini tasarlamaya veya mümkün olduğu kadar çok görevle uğraşmaya odaklanmak tüm enerjinizi daha sonra ulaşılabilecek bir başarıya ulaşmak için harcanmasına yol açar.
Dünyanın harikalarla dolup taştığı gerçeğini ve bu harikuladeliği daha fazla deneyimlemenin üretkenlik pahasına olabileceğini görmezden gelen bir yaklaşımdır söz konusu olan.
Daha makul bir; “üretkenlik meraklısı” olarak, mükemmel zaman yönetimi sistemini keşfetme fikrine kapılmanın nasıl bir his olduğunu biliyorum.
Ayrıca mükemmel bir kontrol ya da zaman hakimiyeti duygusuna ulaşmak için verdiğim mücadelelerin, daha anlamlı bir hayata değil, daha bunaltıcı ve stresli bir hayata yol açarak ters teptiğini kabul etmek gerektiğini de öğrendim.
Gerçekten değerli olan şeye daha fazla zaman ayırabilmek için, bu tür bir kontrol arayışından vazgeçmem gerektiğini ve mükemmel bir şekilde verimli olma gibi imkânsız bir hedefin ulaşılamaz olduğunu kabul etmem gerektiğini biliyorum.
Bunun yerine kendi sınırlarımı benimsemem gerektiğini öğrendim.
Bu sınırlamayı benimsemenin bir kısmı, ölümlülüğü kabul etmenin getirdiği kaygıyla yüzleşmeyi gerektirir.
Hayatın kısalığının farkına vardığımızda ve hoşlansak da hoşlanmasak da bazı şeylerin yarım bırakılması gerektiğini kabul ettiğimizde, önemli olana odaklanmak için daha özgür hale geliriz.
🔸 Daha iyi,
🔸 Daha hızlı,
🔸 Daha fazla,
zihniyetine yenik düşmek yerine kusurlu olmayı kucaklayabilir ve bu sayede daha mutlu olabiliriz.
🕐 🕑 🕒 🕓 🕔 🕕
*Ölümlü olduğumuzu kabul etmek, daha mutlu ve daha anlamlı bir hayat yaşamak için gereksiz işlerden kurtulmamıza ve bizim için en önemli olan şeye odaklanmamıza yardımcı olur.*
*OLIVER BURKEMAN*
🕖 🕗 🕘 🕙 🕚 🕛
Not: Yazı alıntıdır
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.