- 303 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
HAYATI ANLAMLI YAŞAMAK: MEZARLIK ZİYARETİNDEN FARKINDALIK DOLU BİR DERS
Geçenlerde 3 yaşındaki kızımla birlikte Musalla Mezarlığı’na gittik. Orada mezarlara baktım ve derin düşüncelere daldım. Mezarlara bakarken fark ettim ki, hepimizin bir gün oraya gideceği kesin. Şu an hayattayım, yaşıyorum. Bu durumda, bu fırsatı değerlendirmem gerektiğini düşündüm.
Mezar taşlarındaki isimler ve tarihler bana yaşamın geçiciliğini hatırlattı. Her bir mezar, bir zamanlar bu dünyada yaşamış ve şimdi aramızda olmayan bir insanı temsil ediyordu. Bu düşünce, hayatın ne kadar değerli ve geçici olduğunu bir kez daha anlamama neden oldu. Ölümlü olduğumuzu bilmek, hayatı daha anlamlı kılmak için bir uyarı niteliğindeydi.
Hayatı daha anlamlı, daha yoğun ve daha güzel bir şekilde yaşamalıyız diye bir düşünce oluştu bende. Bu ziyaret, yaşamla ilgili farkındalığımı artırdı. Ölümün kaçınılmaz olduğunu bilmek, hayatı daha değerli kılmak için bir uyarı niteliğinde. Bu farkındalıkla, hayatı daha anlamlı ve dolu dolu yaşamak için çaba göstermem gerektiğini düşündüm.
Kızımla birlikte orada dolaşırken, onun masumiyeti ve hayata bakışı beni derinden etkiledi. O, her şeyi ilk kez keşfeder gibi merakla bakarken, ben de onun bu merakını ve canlılığını kendime örnek almam gerektiğini fark ettim. Her anı dolu dolu yaşamak, hayatın küçük güzelliklerini takdir etmek gerektiğini bir kez daha anladım.
Bu keşif, bana hayatı daha fazla takdir etmeyi ve her anı dolu dolu yaşamayı hatırlattı. Ölümün kaçınılmazlığı karşısında, sevdiklerimizle geçirdiğimiz zamanın, yaptığımız iyi işlerin ve bıraktığımız güzel anıların ne kadar önemli olduğunu fark ettim. Bundan sonra, her fırsatı değerlendirmek ve yaşamı daha güzel kılmak için elimden geleni yapacağım.
Kendime şu soruları sormaya başladım: "Bugün, hayatımı daha anlamlı kılmak için ne yapabilirim? Sevdiklerime nasıl daha fazla değer gösterebilirim? Hangi küçük adımlarla daha mutlu ve huzurlu bir yaşam sürebilirim?" Bu sorular, yaşamımı daha bilinçli ve dolu dolu yaşamama yardımcı oluyor.
Bu deneyim, hayatın değerini bir kez daha hatırlattı bana. Şimdi, her anı daha fazla takdir ediyorum ve bu farkındalığı sürdürmek için elimden geleni yapıyorum. Hayatı daha anlamlı yaşamak için her gün küçük adımlar atarak, daha dolu dolu bir yaşam sürmeyi hedefliyorum.
SÜNDÜS TOKGÖZ - KONYA
03.06.2024 - PAZARTESİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.