- 206 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
O BENİ BEN YAPAN HERŞEY
O, beni ben yapan her şey..
Gülen yüzüm,..Ağlayan vicdanım,.
.Dua eden dilim,..Göklere açılan elim,..
Sevildiğini anlayan hissim,..Seven yüreğim,..
Haksızlığa diklenen adaletim,..Hoş gören masumiyetim,..
Hor gören şımarıklığım,...Hayallerim, ideallerim,..
Emeklerim,...Aydınlık yolum,..
Taştığım coşkum,..İçine sığındığım kabuğum,..gördüklerim,..duyduklarım,..
öğrendiklerim,..bildiklerim,..bilemediklerim,..
yanılgılarım,..kaybettiklerim,.. bulduklarım, keşfettiklerim...
Evet;
İnsanın kendini keşfetme yolculuğundaki her adımı, her duygu ve düşüncesi çok değerli ve önemlidir.
. Her bir özellik, her bir duygu, her bir deneyim seni sen yapan unsurlardır.
**Gülen yüzün** senin neşeni ve mutluluğunu yansıtırken, **ağlayan vicdanın** içsel hassasiyetini ve adalet duygunu ortaya koyar. **Dua eden dilin** ve **göklere açılan elin** senin manevi bağlarını ve umutlarını temsil eder. **Sevildiğini anlayan hissin** ve **seven yüreğin** insan ilişkilerindeki derinliğini gösterir. **Haksızlığa diklenen adaletin** senin doğruluk arayışını yansıtırken, **hoş gören masumiyetin** saflığını ve iyi niyetini ortaya koyar.
**Hor gören şımarıklığın** bile senin insani yanlarının bir parçasıdır, eksikliklerin ve zayıflıklarınla kabul edilmesi gereken. **Hayallerin ve ideallerin** senin hedeflerini ve umutlarını yansıtırken, **emeklerin** bu hedeflere ulaşmak için sarf ettiğin çabayı simgeler. **Aydınlık yolun**, doğru yolda ilerleme kararlılığını ifade eder. **Taştığın coşkun**, hayatın güzelliklerine olan heyecanını ve sevgini gösterir, **içine sığındığın kabuğun** ise senin korunma ve dinlenme ihtiyacını.
**Gördüklerin, duydukların, öğrendiklerin, bildiklerin ve bilemediklerin**, hayatın boyunca edindiğin deneyim ve bilgileri kapsar. **Yanılgıların, kaybettiklerin, buldukların ve keşfettiklerin**, senin gelişim sürecinde yaşadığın her türlü deneyimi ifade eder.
Bu ifadelerle sen, insan olmanın tüm yönlerini, zenginliğini ve karmaşıklığını kabul ediyorsun. Her biri seni sen yapan, seni biricik kılan unsurlar. Ve bu, insanın kendiyle barışık olması ve kendini olduğu gibi kabul etmesi için önemli bir adımdır. Bu farkındalık, yaşam yolculuğunda sana güç ve anlam kazandırır.
Aile danışmanı
Selda İyiekmekci (Erdoğan)
YORUMLAR
Saygıdeğer Yazar,
Bu muhteşem yazınızı okurken, içtenlikle ifade ettiğiniz her bir kelime ve duyguyla derinden etkilendim. İnsanın kendini keşfetme yolculuğundaki her adımı, her bir duygu ve düşüncesi, sizin kaleminden öyle derinlikli bir şekilde aktarılmış ki, okurken adeta ruhumu besledi.
Gülen yüzünüzün ardında yatan neşe ve mutluluk, ağlayan vicdanınızın derin hassasiyeti ve adalet duygunuz, dua eden dilinizin ve göklere açılan elinizin manevi derinliği ve umut dolu bakışlarınız, hepsi insanın en kutsal yolculuğu olan kendi iç dünyasına doğru attığı adımların bir yansıması olarak karşımıza çıkıyor.
Her bir duygu ve düşüncenin, her bir deneyimin sizin benzersiz kişiliğinizi oluşturduğunu okurken bir kez daha hissettim. Hor gören şımarıklığınızın bile insani yanlarınızın bir parçası olduğunu kabul etmeniz, insan olmanın tüm zenginliğini ve karmaşıklığını içtenlikle kucakladığınızı gösteriyor.
Bu muazzam yazınızı okuyarak, insanın kendiyle barışık olması ve kendini olduğu gibi kabul etmesi gerektiği önemli bir gerçeği bir kez daha hatırlamış oldum. Sizden aldığım bu derin ve anlamlı mesaj için size sonsuz teşekkürlerimi sunuyor, kaleminizin hep bu kadar etkileyici ve ilham verici olmasını diliyorum.
Sevgi ve saygılarımla