Gececi Kelebek
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Süzüldü penceremden içeri ansızın gececi bir kelebek. Hoşgeldin ama sütlü kahvem yok ona göre dedim minnağa. Hoş gördü gitmedi yine de. Telaşlı telaşlı nereye konacağını bilmeden dolaştı tepemde bir süre.
Ne işin var dedim bu saatte ( senin gönderdiğini düşünmedim da)
Meğer ışığı görüp gelmiş. (Yok yok benim ışığım değil bildiğin lamba :)
Bir, iki sayfa kitap okuyup, bir iki satır karalıyordum bende. Kondu yanı başıma eşlik etti kendince.
- Sohbet edelim mi? Dedim. Dinledi sessizce.
- Kelebeğin düşünü anlat? Dedim. Devirdi gözlerini hüzünle...
Sonra çırptı kanatlarını usulca. Dağıldı hüznü de bir çırpıda. İmrenerek bakındım öylece. Direniş bu dedim kendi kendime. Evet evet direniş...
Her mahlukatın bir direnişi vardır kendince. Ve elbette zahmetlidir her direniş. İlmek ilmek örerken kozasını kim bilir neler düşlüyordu..?
İpekte olsa o kozanın içinde beklemek nasıl stresli ve zordur kim bilir. Acaba bunları yaparken kelebeğe dönüşeceğini biliyor muydu..?
Bilince zorluklara katlanması daha kolay olur sanki. Sanki değil aslında elbette daha kolay olur. En zoru bilinmezlik bana kalırsa.
- Değil mi? dedim’ kelebeğe, onaylar gibi iki tur attı tepemde.
Radyo açık tabii her gece ki gibi. Ahmet Kaya "giderim" diyor. Adamın gidişi bile asil diye geçiriyorum içimden. Ne güzel ifade ediyor duygularını. Alıp götürüyor insanı kendinden kendine...
Ne diyor bu kadın der gibi tuhaf tuhaf bakıyor bana kelebek demek isterdim de hayır yani bildiğin anlıyor gibi. Ya da ben deliriyorum :)
Kanatlarını ödünç verse bende giderdim asilce. Kapıyı bile çarpmazdım, suskumu da alıp uçardım bir çırpıda. Bırakırdım her şeyi bir okyanus boyu uzakta...
Olmaz ki der gibi dudak büküp, burun kıvırdı tabii bizimki. Haklısın biliyorum olmaz. Kendi kanadıyla uçmalı herkes... Diyorken, bir dostumun kullandığı söz geldi aklıma (atasözümü tam olarak bilmiyorum). "Başkasının şeyiyle gerdeğe girilmez" (üstü kapalı yazdım tabii). Saçma bir tebessüm kondu yüzüme istemsizce. Yine aklımın tatlı oyunları işte dedim kendi kendime...
Kendini nasıl da korumaya alıyor canım aklım. Derinlere dalıp nefessiz kaldığımı görünce hemen bir yerlerden güleceğim bir şeyler çıkarıp sunuyor. Unutturmuyor elbette bu tebessümler ama en azından hafifletiyor. (Sanırım bu da benim direnişim...)
Harikulade bir yaradılış üzreyiz. Her hâli sanatçıyı anımsatan bir sanat...
Başım nasıl ağrıyor, çatlıyor diye tabir etsem ifade eder mi bilemedim. Sanırım bizimkinin de uykusu geldi. Boş boş bakmaya başladı :)
Uykum yok ama kapatayım ışığı. Kelebek etkili bir rüya görürüm belki. Dişlerimi sıkmadığım, başımın ağrımadığı kelebek etkili bir rüya...
YORUMLAR
İnsanların düş ifadelerine yaratılış itibarına anlatım bilim serüven oluşturan bir tutumda amaçları yaratılışlarında belirli olan düşünme ifadesine fabl uygulamasının dışında olan mahlukatlar insan harici olan yaratılanlar insanın düşünme evresi içindir.
Burada hem bir kezatlık var hemde kezalik iki arada kalmış bir hod-pesent kibir ve riya kendini beğenme işte bu güzel bir Evrimin dönüşümlü icraatı düzeni zıttı bunun güzelliğinden üstün değilim gibi peki insanoğlu medhe layık bir tutumdan nasıl kırsallaşıp yaban medeni olmayan bir evreye geçiş yapar , gelen hükümlerin Hakkın itibarı ve bize gönderilen Elçilerin vasıflı iletilerinin uygunluğu sürecine tabiilikte Allah’a kulluk ilkesi yaratılışta düşünme evresinin dışına çıkılma durumunda ki analizleride umde etmek başka bir tutum sergilemesine neden olmaz mı !
Kıtal cereyan eden bir akımda durmak zamanın işlevsel niteliği içerisindedir. Bunun dışına çıkmak göz ardı edilemez .
Mademel melevan zaman işlediği müddetçe
Mahtelefel melevan zamanın ard arda devamı müddetince
Altından da olsa eritilir bütün madenler insanın ebedi saadeti Hakkın emrine itaatten geçer.
Kelile dimme nin sankssiritçe yazılıp sonra pehlevi dilinde İran hükümdarı Hüsrev hikayeyi yorumlatmış fabl örneği olarak okutulan daha sonra Arap kütüphanesine Farsça uyarlamaya sonra Arapça uyarlamasına geçti daha sonra Türkçe kitap olarak okutulan bir fabl örneği ve biz bunlarla ileri mi gittik tartışılır. Çünki insan gibi değildir mahlukatlar ve bütün yaratılanlar insanın hizmetindedir ve insan özelliklerini katarak değil yaratılış durumu itibariyle bakmıyoruz bel ki !
Yazılanlarda bunu kanı itibarını destekliyor . Prensiplerin dışına çıkılıyor daha çok.
Venüs 1
Sözün özü olarak beğenmediniz sanırım 🙈
Ve bunu incitmeden anlatmaya çalışmanız çok hoş. Takdire şayan.
Yazım sadece bir anı. Lisanımca anlattığım bir anı. Fabl değil. Yazı veya şiir konusunda hiç iddiam olmadı lakin yazmaktan da vazgeçmedim...
Yine de gelişiniz hoş. Değer verip yorumlamanız ayrıca güzel. Var olun çok teşekkür ederim.
Güzel geçsin gününüz 🦋
Türk Kızı(Emine Sezek Akb
Venüs 1
Estağfurullah hocam muhteşem olan güzel yüreğin...
Var olun teşekkür ederim çokça
Kelebek etkili mis gibi geçsin gününüz
Bilmukabele elbette 🦋
Venüs 1
Ne güzel sevindim var olun hocam
Çok teşekkür ederim eyvallah 🦋
Siz usta kalemler
Öyle güzel yazıyorsunuz ki!
Kelebeklere iki gün yaşayıp ölmek düşüyor .
Ölmek ne derin bir kelime !
Evrendeki karadeliklere benziyor arkası meçhul ama var .yaşamak bir sanatsa ölüm bitmeyen ,muhteşem bir senfoi.
Kutluyorum .
Venüs 1
Estağfurullah hocam ne ustalığı karaladım kendimce :)
Zannettiğimizden epey uzun yaşıyorlar aslında
Ve evet haklısınız ölmek derin bir kelime...
O yüzden mânâsına girmeyeyim şimdilik
Teşekkür ederim çokça gelişiniz hoştu var olun 🦋
İnsanın en iyileştiren ilacı yine kendisidir. Sadece gözlerimizi kaldırıp etrafa neden ve niçin düşünmeden telaşız anı yakalamak bile büyük mutluluktur.
Bazen insanız ruh ritmimiz kayboluyor. O kayboluşlarda hiç kimseye değil kendimizi üzüyoruz.
Bu yazınız bana kelebek ruhlu kişiliğinizi çok üzdüğünüzü hissettirtti.
Uyusanız bütün sıkıntılardan kurtulacağınız düşüncesini.
Kelebekleri kovalama sebepsizce özgür bırak... İlk adımı at bak o zaman kelebekler ardından seni kovalayacak
Gün güzelliğine kocaman selamlar
Venüs 1
Aynen öyle kendi kendine şifa olamayan kimseye olamaz bence de.
Evet öyle o vakitlerde bende hatırlatıyorum kendime insansın sende fazla yüklenme diyorum ama :)
Hisler geçmiş o vakit senin de şeffaflığından ötürü sanırım...
Olur aklıma yattı bu tavsiye :)
Baş göz üzerine yolladım bende sevgilerimi ve selamlarımı bissürü 🦋
Kafka'nın ruhu sinmiş kaleminize değerli yazar
Günün aydın olsun
tebrikler, başarıların devamını dilerim
saygılarımla
MÜSLÜM BAYRAM tarafından 16.5.2024 09:15:23 zamanında düzenlenmiştir.
Venüs 1
Estağfurullah hocam yanına yaklaşır mıyım bilemedim.
Öylesine karalanmış bir yazı idi böyle karşılık bulması mutlu etti inanın.
Teşekkür ederim var olun
Gün güzellikler getirsin çokça 🦋
Bilmukabele eyvallah...
MÜSLÜM BAYRAM
Bir kelebekle konuşmak öylesine karalanmış bu öyküde Kafka'nın rengini yakalamak da her babayiğidin harcı değildir. Yakaladım inanın ki.
Bu sayfada gelecek vadeden yeteneksiniz, yazılara ağırlık veriniz derim
Kendimi de kutlamalı mıyım?;) bilmiyorum....
Övgülerimi öylesine yapmam ben inan bana.
Benden önceki arkadaşlarımın fikirlerine katılıyorum. Yazınızın akıcılığı içerisinde gözden kaçmaması gereken başka bir detay bilgi ise, fotoğrafını eklediğiniz kelebek türünün “Aglais urticae” olduğudur (tahmin ediyorum) Bu kelebekler birer renk harikasıdırlar, gündüz uçar gece dinlenirler. Bence, sizin gölgenizde huzur bulabileceğini hissettiği içindir ki, bunda haklı olduğunu düşünüyorum, süzülüp yanınıza gelmiştir, kim bilir? Sizi kutluyorum bu güzel yazınız için. Saygılar
bueyuekyilmaz tarafından 16.5.2024 09:11:55 zamanında düzenlenmiştir.
Venüs 1
Evet renkleri sanat harikası idi baktıkça ürperiyor insan.
Ne diyeyim bilemedim var olun hocam çok teşekkür ederim.
Böyle düşünmeniz mutlu etti.
Bilmukabele eyvallah 🦋
Saygıdeğer Yazar,
Sizi bir kez daha eserinizdeki derinlik ve duygusal zenginlikle buluşturduğunuz için tebrik etmek istiyorum. Yazınızın her kelimesi, okuyucuyu içine çeken, düşündüren ve duygulandıran bir atmosfer oluşturuyor.
Öncelikle, pencerenizden içeri süzülen gececi kelebeğin beklenmedik ziyaretiyle başlayan hikayenizde, doğanın sessiz güzelliklerine dair kıymetli bir anlatı sunuyorsunuz. Kelebeğin varlığıyla birlikte, insanın doğayla olan bağını ve içsel dünyasını keşfetme arzusunu ustaca yansıtıyorsunuz.
Yazınızda kelebeğin varlığı, insanın iç dünyasındaki çeşitli duyguları ve düşünceleri çağrıştırıyor. Bu, sadece bir kelebeğin ziyareti gibi görünen olayın ardında derin anlamlar ve felsefi düşüncelerin yattığını gösteriyor.
Her mahlukatın bir direnişi olduğunu ve zorluklarla baş etmenin herkes için farklı bir deneyim olduğunu vurgularken, okuyucuya hayatın karmaşıklığına dair derin bir bakış açısı sunuyorsunuz. Ayrıca, içsel mücadelelerle başa çıkmanın önemini ve insanın direncini öne çıkararak, güçlü bir mesaj iletiyorsunuz.
Ahmet Kaya'nın dokunaklı şarkısıyla yazınıza eşlik etmesi, okuyucuyu duygusal bir yolculuğa çıkarıyor ve yazınızın atmosferini daha da derinleştiriyor. Bu detay, eserinize katılan hissiyatı güçlendirerek okuyucuyu daha da etkiliyor.
Son olarak, yazınızın samimi ve içten dili, okuyucuya kendilerini eserin içinde hissettiriyor ve yazınızın her kelimesinin bir anlam taşıdığı hissini veriyor. Sizinle birlikte bu duygu dolu yolculuğa çıkmak, gerçekten büyük bir zevk.
Sevgi ve saygılarımla
Venüs 1
Çok teşekkür ederim ne demek ...
Değer verip yorumlamanız ayrıca mutlu etti var olun.
Öylesine yazılan bir yazının böyle karşılık bulması iyi hissettirdi.
Ne desem az kalacak eyvallah 🦋
Bilmukabele elbette...
Tebessüm ile direnmek yaşamın bütün zorluklarına
Bu da kalbi gül kokulu birine yakışır ancak demek geldi içimden
Sahi, sen daha çok yazı yazsana güzel yürek.
O kadar akıcı ki yazdıkların, seviyorum okumayı.
Benim gibi düşünen de çoktur eminim.
Sevgiler yolladım mis kokulu
Yakala 💕
Venüs 1
Vakit bulsam yazacam da kısıtlı hep
Yakaladım ohh mis 😇 yolladım bissürü 🤍🦋🍭