- 219 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
uzay çağında zaman ve mekan
1
batı islam özelinde osmanlı için ne düşündü.dünyayı fethe çıkan türklerin durdurulması.elbette bunun için çalışmış.türkler kendi modasını götürdü avrupaya.batı teşkilatçılığı osmanlıdan öğrendi.bilimdeki ilerleme cihanşumul bir mana taşıyordu.bu öncelikle islamın başardığı bir konu.bilimsel bilgi bir tasnifi gerekli gördüğünden bu kategori günümüz içinde geçerlidir.guantum fiziğinde atomların bütünlüğü savunulur.böyle bir mekanizma çok anlamlı bilim için.ışınlanma yıldızlar arası yolculuk için bir başlangıç bilimde.tıpta araştırılan bir konu üreme gerçeği.insanın zamanla kurduğu ilişki.buda beden için bir anlam taşıyor biyolojide.ilk saati bulan islam alimleri ilhamını kurandan alıyordu.kendi tanımanın kuralı sayılmıştır hakikati varlıkta aramak.ömer hayyamın rubaileri bu anlayışla önem kazanmış.hafızın şiirlerinde sarhoş geminin ilk emareleri görülür.ortaçağ aydınlık değil batı için.islamın anlamı kullanılmıştır içeriğini kendine mal edenlerce.batının uygarlık savaşı endülüsle başlamıştır bir bakıma.ne amaçla islama karşı çıkmanın nedenleri sayılmış avrupalı olma dışında.hristiyanlar için islamın anlamı açık.peygambere hakaret karikatürleri gerçeği ne kadar yansıtıyor.kutsalı aşağılamak kadar tarihi çarptmak da batının işi.nasanın çalışmalarında marsa yolculuk olduğu biliniyor.quantum fiziği bu açıdan önemli.güç kullanımı nasıl bir etki gösterir maddede.tabiki yapay zekanın sınırında daha bir anlamlı ışınlanma gerçeği.uzayı tanımak çok şey katacak bilime.bunun idrakinde insanlar.bu nedenle uzay işstasyonu marsa taşınacak yakın zamanda.uzay mekiği bu yolculukta önemli bir işlev taşıyacak.
2
dünyanın nasıl bir yer olduğu sanatın bir konusu.ismet özel dünyanın çirkin bir yerolduğu anlaşılmalı diyor.işte ölüm gerçeğine rağmen uygarlık kurma fikrinde ısrarcı olmuş insanlar.zaman ve mekan sanatın ölçme kritiğinde var.her şeyin anlamını kaybetmesi demek bilimin sonlasndığı düşüncesi.insanların sığlığını farketmesi tartışmaların.bu genel bir durum olduğu gibi doğu batı ayrımının kaybolması demek.
3
istikbal göklerdedir sözü atatürke ait.zaman ve mekan bu anlamda var zihnimizde.uzay çağında kültür sanat ötekileştirme yanlışlığını farketmek gibi bir alışkanlıkla bilim ve sanatın arayış anlamı kadar varolacak toplumda.yeni hayatlarla tanışmak gibi bir gerçek var hayatımızda.dünyaya benzeyen gezegenlerin varlığında var insanların yeni hayat alanları için.bu gibi bir zamanda ulusal kimlikte sınırlı tutuluyor hayatımızda.yoıksulluğun coğrafyayla sınırlı tutulması demek bu durum.
4
chpnin kutuplaştırıcı söylemine getirilen eleştiride haklılık payı var.neden aynı ülkede yaşamaya rağmen bir noktada buluşma şansı yok toplumun.ahmet hakan bunu rejimin doğasına bağlıyor.osmanlıdan günümüze asriliğin özentisi var seçkinlerin yaşam tarzlarında.batıdaki durum bizden farklı değil aslında.zengin sayılmanın üstünlükle mümkün olduğu düşüncesi.ne gibi farlılık yaşanıyor toplumun katmanlarında.sanattan anlamak kadar üretimin içinde olmakta bir ayrıcalık zengin sınıf için.türkiyede zengin olmayla mümkün sosyal insan olmak.okullarda öğretime dayalı bir müfredat var.bir kültür kazanmak mümkün değil bu eğitim sistemiyle.ayrıca öğrenciler için faal olan vakıflar için bir öncelik değil sanata eğilimli olmak.yalnızca kendi çıkarları demek talebenin şeklen kendini hazırlaması ritüellere.chpnin bu konudaki farkı biliniyor halk tarafından.anaokulunda başlayan bir eğitim sözkonusu yurttaşlar için.buna karşı çıkmanın gerekçesi sayılmış karma eğitim sistemi.insanın bir amacı varsa toplumda.bundan uzaklaşma demek seküler hayat.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.