- 212 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Özgüven Ego Savaşına Dikkat
ÖZGÜVEN EGO SAVAŞINA DİKKAT
Özgüvenli olmak bir ayrıcalıktır, güçtür. Kişinin subjektif değerlendirmesi kendi özelliklerinin ne ölçüde olumlu ya da olumsuz olduğu düşüncesidir. Kendine inanmak, yeteneklerine güvenmek insanı hayatta daha mutlu ve başarılı yaptığı doğrudur. Özgüvenli bir birey sorumluluğunu bilir, bağımsızlığını ilan eder, kararlarını kendi verir. Kendi yaşamımda kendimi kimseyle kıyaslamadım. Kendi başıma bir bireyim, kararlarımı kendi standartlarımı gözönünde bulundurarak verdim. Aklıma
( Albert Camus )’ un şu sözü geldi bakış açımı doğrular nitelikte.
“Oldum olası içimde biri, tüm gücüyle, hiç kimse olmamaya çalışıyor.”
İlk önce kendi sınırlarınızı bilmeli ve çizmelisiniz.
Kimseyle yarış halinde olmayın, kendinizi başkasıyla kıyaslamayın. Herkesin yeteneği, yaratılışı farklıdır.
Kendinizi olumsuz düşüncelerden arındırınız.
Yaşananlardan kendinizi suçlamayınız. Hayatın bir akışı var, bazen bir şeyler bizim dışımızda gelişir.
Kendinizi sevin, kendinize iyi bakın.
Geçmişe takılı kalıp geleceğinizi ihmal etmeyin.
Yeteneklerinizi keşfedin. Yeteneklerinizin üstüne gidin.
Hayallerinizden vazgeçmeyin.
Eğer bunları biliyorum fakat ilk adımı atamıyorum diyorsan, sana bir önerim daha olacak destek al. İnsanların bazen bir tetikleyiciye, motivasyona ihtiyacı oluyor. Zaman zaman hepimiz buna ihtiyaç duyarız.
"Ataletten vazgeç! Sadece isteme, zamanı bekleyerek vakit kaybetme, oldur! Sen yapabilirsin."
İçgörüsü yüksek olmalı, özgüven insanı başarıya ulaştırır fakat tartıda ölçüyü kaçırmayalım. Bir çok güzel hasletler, duygular gibi aşırı özgüven Hubris dediğimiz " Narsistlik, kibri" beraberinde getirir ki bu da bümerang gibi zararı döner yine seni bulur.
Toplumda özgüven ve ego duygusunu birbirine karıştıranların sayısı ne yazık ki çok fazla. Hadsiz konuşmalar, boşboğazlık yapmayı, karşıdakini önemsiz görmeyi, insanların sınırlarını aşmayı vs vs. Saygısızca davranışları özgüven olarak kabul edenlerin sayısı az değil. Özgüven ve ego birbirine tamamen zıt, uzak duygu ve davranışlardır. Bu ayrımı doğru yapmak özgüveni yükseltir.
“Ya ümitsizsiniz ya da ümit sizsiniz. Ya çaresizsiniz ya da çare sizsiniz.”
( Behçet Necatigil
Radiye Diri